2cv’s hadden ‘nooit’ zo’n dikke rand als de Ami en Dyane, want die hadden een grilletje om steentjes en andere rotzooi tegen te houden. Met die ongelooflijk dikke rand zoals de Ami en Dyane zou dat roostertje niet gemonteerd kunnen worden. Dyane’s en Ami’s hebben die dikke rand waar een rubber rand over komt te zitten, deze rand drukt tegen een metalen grilletje zodat ook hier geen steentjes in de koeltunnel terecht komen.
Groetjes Sam
Ach, ik maak het wel passend op 1 of andere manier
Mijn roostertje is toch aan gort ...
Schijt aan originaliteit.
het zal in elk geval netjes zijn als je de kap open doet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik had me daar even vergist, het is dus ook van een Dyane, mijn excuses
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
paso schreef:het zal in elk geval netjes zijn als je de kap open doet
Ach, meer dat het verzinkt is (en dus haast niet meer kan roesten) en goed werkt. Het ziet er niet so supermooi uit. Bepaalde dingen zijn wat bobbelig nadat ik er een deuk(je) uit geslagen heb.
Yannick schreef:Ik had me daar even vergist, het is dus ook van een Dyane, mijn excuses
Geen probleem, maar toch fijn om te weten dat ik niet gek geworden was
Schijt aan originaliteit.
Volgens mij is een dyane zuiniger vanwege zijn ...(hier genoemde turbo?)
extra inlaat via het luchtfilter.
Door de extra lucht die hij inblaast heeft hij meer vermogen bij een lager toerental.
Wat resulteerd in lager verbruik en betere prestaties. Maja…tis soms net of je tegen een muur praat…:P
suc6 met je chassis en overige werkzaamheden aan je eend
Citroen rolls better then a Rolls!!
Dat klopt van dat verbruik…Ik zou die buis er dus maar snel weer opzetten als je zo op je verbruik let
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Grrr ...
Nahja, nu al te laat.
maar ik kan er alsnog wel een turbootje op zetten hoor
Schijt aan originaliteit.
Het verschil tussen wat extra wind in je carb door die buis is nogal groot t.ov. een turbo Weet niet hoe het dan zit met verbruik maar ik denk niet dat dat een positief effect heeft
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:Het verschil tussen wat extra wind in je carb door die buis is nogal groot t.ov. een turbo Weet niet hoe het dan zit met verbruik maar ik denk niet dat dat een positief effect heeft
het positive effect zit hem niet in het “turbo effect"maar eerder in de lagere themperatuur van de lucht welke hij naarbinnen blaast.
koudere lucht bevat nu eenmaal meer zuurstof .
mvgr wupke
Weet ik, vond het vergelijk met een turbo gewoon wat bizar
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.