8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
BX Millésime Hoe tiptoetsbediening inbouwen?
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 13 januari 2012 10:56 PM
  [ # 106 ]

Mooi zo’n bumper met bumperlip erop.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 23 januari 2012 11:12 PM
  [ # 107 ]

Vind het ook leuk staan, het staat iets sportiever tongue rolleye

Ik zou graag eens beginnen met mijn mistlampen te installeren. Ik zou zelf moeten een kabelboom maken en heb hierover nog enkele vraagjes.
Volgens het elektrisch schema zou ik voor de plus een kabel kunnen aftappen van de gewone lampen, weet iemand waar ik dan deze ergens zou kunnen aftappen?
Normaal gaan de mistlampen enkel aan als de gewone lichten aanstaan, is het niet veel makkelijker om dit gedeelte uit te sluiten, want ik vind dat toch niet erg als ik ze altijd kan aansteken.
Is het om het even welke relais je gebruikt of zijn er hier speciale voor?
Is het om het even welke elektriciteitskabels ik gebruik of moeten dit ook speciale zijn? Ik heb in wheelerdealers al gehoord van een remkabel van een fiets?
Waar kan ik een massapunt op de chassis vinden om de massa van te halen, of moet ik dit zelf nog maken?

Er zullen er waarschijnlijk nog wel wat bijkomen, maar ik moet ergens beginnen tongue wink

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 23 januari 2012 11:20 PM
  [ # 108 ]

Ik zou een originele mistlampschakelaar bemachtigen, en dan de draadschema’s erbij pakken. Je kan dan op een makkelijke manier de boel aansluiten zodat het werkt zoals het bedoeld is.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 januari 2012 11:40 PM
  [ # 109 ]

Het is makkelijker om een bestaande kabelboom en schakelaar te pakken. De kabelboom bestaat uit 2 delen, van schakelaar naar zekeringenbord (plug en play), en het stuk achter de voorbumper. De aansturingsdraad voor het relais ligt al voorbereid onder de motorkap (bij de linker koplamp, groen stekkertje) De constante plus kan je bij de accu plus vandaan halen, en de massa sluit je ergens aan op een massa punt.
Relais vastzetten, mistlampen plaatsen en klaar. Ongeveer 30 minuten werk.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 24 januari 2012 08:48 PM
  [ # 110 ]

Ah, oke wist niet dat het zo makkelijk was, ik dacht dat ik zelf ging moeten een kabelboom maken. Het groene stekkertje is hier al eens langsgekomen in deze topic, maar niemand wist toen voor wat het was. Het is dus voor de mistlampen wat ik gehoopt had Smile Dan zal de zoektocht naar een kabelboom en schakelaar starten. Ik weet wel waar ik die schakelaar origineel kan kopen, maar vindt het nogal aan de dure kant.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 25 januari 2012 08:26 PM
  [ # 111 ]

Ik heb het eens bekeken en ziet er igg echt wel makkelijk uit om te doen als je die stukjes van de kabelboom hebt. Ik heb een topic geopend in het gezocht gedeelte van het forum. Is het ook te doen om deze 2 stukjes zelf te maken als ik ze niet vind?

Verder heb ik ook de zekering vervangen en alles werkt terug zoals het hoort Smile

Ik heb ook nog de a-stijlen behandelt tegen het roest. Hiervoor had ik het rubber van de voorruit weggehaald, maar ik krijg deze er niet meer in. Zijn er speciale technieken/gereedschappen voor?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 27 januari 2012 10:05 PM
  [ # 112 ]

Weet er soms iemand hoe ik dat raamrubber van de voorruit er terug inkrijg? Ik heb er echt al een uur op zitten vloeken zonder resultaat cheese  Zijn hier speciale tricks of tips voor?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 januari 2012 10:16 PM
  [ # 113 ]

Jep, niet loshalen Smile. Het rubber zit om de ruit heen en als het goed is goed in de kit. Dus ik kan me voorstellen dat je ‘m moeilijk terugkrijgt. Kan je niet wat kit gebruiken en het rubber daar weer in duwen?

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 30 januari 2012 10:39 PM
  [ # 114 ]

Ik had het rubber losgehaald zodat ik makkelijk de a-stijl kon ontroesten en behandelen. Ik dacht dat ie er zo terug in te duwen was red face Heb het nu uiteindeljk met loctite wat vastgezet. De rechterrubber is goed gelukt, maar de linkse komt telkens terug naar boven er uit. Ik zal als het niet lukt eens proberen door er met een plank of iets deregelijk op te spannen zodat het er in blijft.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 januari 2012 12:13 AM
  [ # 115 ]

Ik denk het beste is om de ruit eruit te halen.. En dan opnieuw erin te zetten..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 januari 2012 07:45 PM
  [ # 116 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 januari 2012 08:53 PM
  [ # 117 ]

Daar bedoel ik eigenlijk mee: Naar GlasGarage, Garglass enz gaan..

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 31 januari 2012 11:25 PM
  [ # 118 ]

Normaal kan het ook zonder de ruit uit te halen, bij de witte hebben ze dat zo gedaan, maar dat was dan ook wel een topcarroserier en hij wouw de ruit laten zitten omdat die nog de originele was. Bij mij was het veel minder erg dan bij de witte. Eigenlijk maar wat oppervlakkig op het dak zelf, maar ik dacht ik haal de rubber er effe uit en behandel het daar ook goed zodat het niet meer kan roesten.

Uiteindelijk zat er toch nog wat verder iets roest en zal het moeten laten zandstralen om het echt goed te laten doen. Ik zal dit waarschijnlijk doen of laten doen als hij overspoten wordt dus over 1 a 2 jaar.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 01 februari 2012 08:51 PM
  [ # 119 ]

Ik heb vandaag nog eens voor een paar uurtjes wat spanning op het rubber gezet en het zit er nu al veel beter in.

Wat is het toch grappig, onze nieuwste auto de scudo van 2008 zat compleet vast, de luchtvering en handrem waren volledig vastgevroren. Mijn bx die al 21 jaar oud is, de laatste jaren bijna geen onderhoud meer gehad heeft en een bijna platte baterij heeft starte direct. Als ik 1 tip kan geven, als je een nieuwe wil kopen, koop dan gewoon een oude Laughing

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 23 maart 2012 11:26 PM
  [ # 120 ]

Ik heb eindelijk gevonden waar de voorste afvoerbuisjes van het dak in moeten. Eerst lopen ze in het dashboard naar beneden tot ongeveer de hoogte van het dashboardvakje, waar ze dan in de a stijl gaan. Hier lopen ze dan naar beneden en het water loopt dan in de dorpel en moet dan ergens via gaten uit de dorpel komen. Dit is dus igg nog een redelijk zwak punt. Daarom heb ik ze in een gaatje uit de a stijl laten lopen en komen nu net achter het voorscherm aan de deur uit zodat het water er mooi uit kan. Foto’s volgen nog.

Ik heb ook nog zelfs 2 originele schakelaars voor de mistlampen kunnen bemachtigen bij de citroënspecialist voor een spotprijsje. Ik zal nu kijken voor wat bedrading en de juiste stekkertjes. Bij de ene mistlamp zitten er 2 aansluitpuntjes en bij de andere maar 1, is er hier dan 1 tekort?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook