Ook de grill word volledig gezandstraald omdat hier wel redelijk wat roest zich aan het zetten was. Met de grill als het iconisch “gezicht” van onze trax is het wel van belang dat deze in tip top conditie verkeert vind ik…
Na het zandstralen is het metaal wel wat ruw, maar even met de hand licht op schuren en het is zo glad als een spiegel klaar voor de primr laag.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die kapjes horen toch helemaal niet op een Belgische productie Traction?
graddus schreef:Die kapjes horen toch helemaal niet op een Belgische productie Traction?
Deze stonden erop toen ik hem kocht… Volgens het belgische traction boek hadden enkele tractions tussen ‘39-‘50 dit soort “lantaarnkapjes” als optie. Deze die op mijn trax staan lijken sterk op die in het boek, enkel het schroefje vooraan is er bij mij niet.
Welke zijn die van mij dan…? niet van de belgische productie?
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik heb ze nog nooit gezien, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets.
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Het zijn accessoire positielichten, dus geen knipperlichten. De achterwiel aangedreven Citroen’s zoals de Rosalie, waren hier ook vaak van voorzien. Er zijn in Belgie ook glaasjes (plastic) geweest de Chevrons erop afgebeeld.
Ja inderdaad, het zijn geen knipperlichten. Ze branden gewoon een zacht wit licht, je kan het eigenlijk vergelijken met de auto’s van nu met hun LED lichtjes die dag en nacht branden om de veiligheid te verbeteren.
Dus de de traction was ook op dit vlak zijn tijd eigenlijk behoorlijk voor…
Ja, mijn kapje is een mengeling tussen het eerste voorbeeld met de zijdelingse bevestegings schroeven en het laatste voorbeeld met bovenaan de rode controle venstertjes… Dus het zal een mengeling zijn die in de vroege na-oorlogse jaren gemaakt werden naar gelang wat er toen beschikbaar was in belgië.
Enkel de chevrons staan niet op de glaasjes.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ze kunnen er natuurlijk ook jaren later op gezet zijn door iemand die de auto in een eerder stadium heeft opgeknapt. De kleurstelling is tenslotte ook al jaren niet meer origineel.
Of het exact dezelfde zijn weet ik niet, maar ze lijken er in ieder geval wel sterk op ja.
Het lijkt wel of dat er in het midden een doorlopend stukje metaal is. Dit is bij mij wel niet zo…