Geen papieren is geen beletsel voor afgifte van een NL kenteken. Een kopie van het originele kentekenbewijs is ook niet nodig. Ik had het wel, maar het had niet gehoeven. Desgevraagd geef ik per peebee mijn telefoonnummer om op weg te helpen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
de enige oplossing voor dit soort auto’s is een adoptie procedure dwz andere papieren er bij zoeken
anders is het gedoemt een donor auto te worden
in frankrijk is er wel een oplossing voor en dat heet changement de caisse wat zo iets betekend dat de koets gewisseld is en dan krijg je zonder enig probleen een geldig kenteken
maar ik zou het hier in nederland niet doen
hallo id_ds,
Is dit ook mogelijk voor een traction avant uit +/- 1954.
Wat is het adres/ instantie/ telefoonnummer/ e=mail waar dit te verwezelijken is.
Groeten Zomer

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gewoon even bellen met de RDW, dan weet je wat er kan en niet kan. En natuurlijk de bevindingen even delen met ons
dat is veel makkelijker voor auto’s ouder als 30 jaar dan hoeft u geen koets wissel te doen
wat dan is de weg als volgd schijven aan de drire voor een carte gris de collection en dat gaat als een brief op de post

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ik neem aan dat de auto dan wel als laatste in Frankrijk geregistreerd zal moeten zijn geweest…
zolang dat de auto in kwestie een frans kentekenplaat heeft is dit mogelijk
mocht u problemen hebben met het schrijven in het frans kan ik u daar mee wel helpen stuur dan even een pb voor mijn tel nr en email adres
wat is je adres, email en evt telefoonnummr
gr zomer

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
id_ds schreef:de enige oplossing voor dit soort auto’s is een adoptie procedure dwz andere papieren er bij zoeken
anders is het gedoemt een donor auto te worden
in frankrijk is er wel een oplossing voor en dat heet changement de caisse wat zo iets betekend dat de koets gewisseld is en dan krijg je zonder enig probleen een geldig kenteken
maar ik zou het hier in nederland niet doen
Adoptieprocedure klinkt wel erg als de eerder in dit draadje al “behandelde” omkatprocedure, vraag me af of dat hier zomaar kan. Of trek ik de verkeerde conclusies…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
nee we hebben het over een koetswissel dat is heel iets anders en voledig legaal want de douane of de drire keuren dit dus

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
id_ds schreef:de drire
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
dat is de franse rdw en dat heet drire
Uit ervaring kan ik vertellen, dat het allemaal niet nodig is zo’n koetswissel en zo. De auto en koopovereenkomst aan de RDW aanbieden en dan krijg je een kenteken, mits het chassisnummer niet ergens is geregistreerd als gestolen. Dat is hetgeen waar het de RDW om is te doen. Niks meer en niks minder. De koopovereenkomst kun je uitdraaien vanaf bijvoorbeeld de BOVAG-site. Die vul je in, je regelt een handtekening van de verkoper en dat was het dan. Koets omzetten, dat lijkt me niet nodig en bovendien zit uitgerekend daarop bij een CX het chassisnummer. Bij de aankoop van een CX lijkt me de gaafheid van de koets één van de doorslaggevende delen waarvan je wil dat die goed is. Als die dan niet bruikbaar is, schiet het niet erg op. Bij een CX wil je gelet op de intrinsieke waarde sowieso niet met koetsen en chassis toeren gaan uithalen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
als je denk dat het werkt veel succes want wat je daar schijft is alleen van toepassing op nederlandse kentekens

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nee, dat is het niet. De RDW doet dergelijke ‘identiteitsonderzoeken’ voor auto’s uit heel de Europese Gemeenschap.