Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-06-2010
- 2CV 2 CV 6 Club
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
beste mensen,
Gisteren stond ik voor de tweede keer met een afgebroken ventiel. Na enige jaren (2-3) is het ventiel zo geoxideerd dat het afbreek.Eerste lekt het en geeft de computer aan dat de band zacht wordt, dan ga je lucht bijvullen en breekt het ventiel af. Nieuw ventiel € 130 plus reparatie ben je ruim € 200 kwijt. Niet zo sterk punt voor de verder sublieme auto.
Hebben andere ook deze ervaring?
Met vriendelijke groet,
Jan
jep bij de nieuwe c5
of het c5forum is er een topic over,,,
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-06-2010
- 2CV 2 CV 6 Club
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
Dank je voor de link naar het C5 probleem. Ik heb geen enkele neiging om een andere auto te kopen en zeker geen Toyota.Mijn auto is bij een Citroën garage in onderhoud. Het ventiel raakt door oxidatie lek, bij het op spanning brengen brengt het af en springt het meters weg.
Ik heb niet de indruk dat het een geïsoleerd probleem is. Voor de C5 zijn er reparatiesets verkrijgbaar, blijkbaar is daar een markt voor. Ik weet niet of het ook op de C6 past.
de velgen van de c5 3 passen ook op de c6
sterker nog de winterbanden van mijn c5 liggen op c6 velgen..
dus ik ben er van overtuigt dat het moet passen…
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Jan Nagtegaal schreef:beste mensen,
Gisteren stond ik voor de tweede keer met een afgebroken ventiel. Na enige jaren (2-3) is het ventiel zo geoxideerd dat het afbreek…
Hebben andere ook deze ervaring?
Met vriendelijke groet,Jan
Noop,
Na 4.5 jaar en wekelijks 1 keer naar de carwash nooit geen last van gehad 112 000km
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
‘k Was zaterdag bij de garage voor een ventiel. Volgens ‘mijn’ monteur zouden alleen de ventielen van de eerste C6’en oxideren en is de legering al snel veranderd. Het probleem waarvoor ik kwam, leidde direct tot een geanimeerd gesprek onder de aanwezige monteurs: zoiets hadden ze nog nooit gezien. Het rubber waarmee het ventiel in de velg hoort te klemmen, was verdwenen en het ventiel was in de band gevallen. De rekening voor een nieuwe bandendruksensor, montage, aanleren van de sensor aan de computer en proefrit: 160 euro.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij mijn C5 zijn nu alle moeren waarmee het ventiel vast gemonteerd word in de velg vervangen.
Door oxidatie baste ze gewoon open gevolg moer weg en het ventiel schiet de velg / band in.
Ik heb hier ook geen vertrouwen meer in.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
De oudere ventielen corroderen nog al gemakkelijk.
Ze kunnen dan gemakkelijk afbreken bij aanraking.
Zeker als je metalen dopjes hebt gebruikt ipv rubberen.
Nieuwere C4, C5 en C6 ‘en hebben hier duidelijk minder
last van , de schachten zijn veranderd sinds
orga 11830 (part 5430T4). Onderdelen worden niet
los verkocht voor zover ik weet.