Vandaag samen met Cees de oude motor en bak er uit gehaald.
Erg vette handen gekregen door al dat MikeSanders Fett. Handrem kabel bleek gaar. Verder geen verassingen.
Te doen:
Voorwiel ophanging er af halen om de lassen na te zien en evt opnieuw te lassen.
Alles van oude bak/motor overzetten ( en eerst schoonmaken) naar de nwe bak/motor.
Het motorkompartiment ontdoen van al dat Mike Sanders Fett. Beetje spijt dat ik dat ook gebruikt heb op de chassis delen in motorkompartiment
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Beste Egbert,
ik zie dat je de voorwielophanging gaat controleren op de lassen, heb jij misschien een voorbeeld/foto waarop te zien is waar die lassen afscheuren?
Ik weet dat Leon er ook al eens naar heeft gevraagd want het is lastig om voorbeelden te vinden waar je nou precies moet kijken om te controleren of alles nog goed is.
Alvast bedankt,
Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Ik heb het ook gecontroleerd bij de bouw van mijn DS cabrio:
http://meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/1/page/image49.html
http://meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/1/page/image50.html
Beetje lastig orienteren misschien.
Ik zal als ik er bij ben bij de break betere foto’s maken
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Prima bedankt,
dit herken ik wel, het is de doorvoer van de vier bevestigingbouten.
Iets betere foto’s zijn altijd welkom.
Klopt het verhaal dat er in Noorwegen/ Zweden een taxichauffeur was die een aanpssingsplaat had gemaakt die zonder te lassen over de bouten kon worden gemonteerd zodat de bevestiging weer stevig was?
Ik begreep dat deze scheurvorming ook veel voorkwam bij de DS-en die als taxi in Parijs werden gebruikt.
bedankt!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Egbert,
als je tòch de draagarmen demonteert, check dan ook de buitenkant (dus niet de motorzijdekant, maar de wielkant, achter de draagarm)van de bevestigingspunten op scheuren. Ook daar kunnen ze stuk….(weet ik uit ervaring na een retourtje Senegal)
groet,
Ton
Zal ik zeker doen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Vandaag samen met Cees de draagarmen gedemonteerd en de ophang punten geinspecteerd.
Re:
binnen 2 lassen gescheurd, buiten 3 lassen gescheurd.
Li:
binnen 1 las gescheurd, buiten 2 lassen gescheurd.
Dus schoonmaken, slijpen en lassen. Li is klaar, Re volgende keer.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hoi Egbert,
dat zijn ernstige kwalen..wat motor heb je en had je last van trillingen?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het valt nog mee hoor mr.smith en dan te bedenken dat er zelfs iemand was die onlangs ergens op het forum beweerde dat het “nooooooooooit..” voorkwam
Goed werk Egbert!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het valt nog mee ? Hoe erger kan het nog zijn ?
Ben benieuwd in welke mate deze scheuren verantwoordelijk zijn voor trillingen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In sommige gevallen zitten de bussen gewoon helemaal los in het chassis of zitten er diepe en lange scheuren in…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en ja! Dat trilt. als een dolle.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leerzame plaatjes. En altijd goed om Cees te zien bij een DS die uit elkaar ligt. Kun je daar nou gewoon een lasrupsje overheen zetten?
Ik had een DS20 motor ( nu komt de DS 23 motor die ik gerevisieerd heb er in), dus het was geen monster met groot vermogen.
Vreemd genoeg reed het nog vrij goed, alleen een beetje vaag weggedrag bij hobbels op de snelweg.
Ik slijp eerst zoveel mogelijk van de oude las weg en las er dan overheen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies! Met lekker veel vermogen zodat ie diep doorsmelt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>