2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Teruglopend toerental
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 december 2005 04:05 AM
  [ # 16 ]
Simpele Ziel schreef:
XBXG schreef:

Morgen moet ik eerst in Rotterdam werken en daarna in Amsterdam. Dat wordt dus een druk dagje voor de GS (het zal in totaal Hilversum - Rotterdam - Amsterdam - Hilversum - Schiedam worden…).

Ik zal dus pas maandag eens goed kunnen kijken of ik de blijde eigenaar ben van een Solex dan wel een Weber. Wink


Dit is dus die meneer die die TZD kocht ivm de vele km’s Laughing  Wink

Uh ja…  Surprisedops:
Vanaf nu doe ik dat ook met de BX, maar ik wilde gewoon ff kennis maken met de GS. Helaas is dat niet echt goed gegaan, aangezien de GS dus vanochtend niet wilde starten. Dan maar de 307 van m’n ouders kunnen lenen. Na m’n werk meteen de ANWB gebeld, die een kundig monteur stuurde en een natte verdelerkap constateerde.

Caroline81 schreef:

Aangezien het nogal vochtig is met al die mist gok ik eerder op een vochtprobleempje. Je hebt alleen bougiekabels vervangen? Of ook verdelerkap en rotor? Blijft ie ook zo doen als ie goed warm is gereden?
Ik had namelijk hetzelfde met de visa maar dat was alleen de eerste 10 minuten als ik al zover kwam…. Maar goed, ik ben natuurlijk geen monteur Wink

Dat zei de ANWB-meneer dus ook vanavond. Hij nam net als jij het woord ‘vochtprobleempje’ in z’n mond. Kan ook wel, want het was vanochtend om 7 uur best koud en vochtig… Nu dus zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe verdelerkap + rotor. Wie heeft er nog 1 liggen?

Alcyone schreef:

Monteren van het winterscherm betekent dat in dit geval, ik heb Wouter reeds zo’n ding meegegeven. Ziet er niet uit, zo’n grijs ding (echt jaren 70 gevoel krijg je he)

Dat windscherm zit dus al op de grill. Dat is echt lelijk, want juist de grill met de horizontale chromen banen vind ik zo mooi van de latere GS’sen.

Alcyone schreef:

Wat mogelijk kan zijn is dat de lage temperatuur er voor zorgt dat zonder windscherm de motortemperatuur te ver zakt waardoor de benzine begint te condenseren en het mengsel te arm wordt. Misschien dat de CO schroef iets verder opendraaien kan helpen. Als het toerental dan stijgt, stond ze te arm. Als het zakt, stond het al te rijk of juist goed.

De ANWB-meneer heeft ook wat aan de carburateur zitten friemelen, waardoor het stationair toerental nu rond de 1900 tpm zit. Daarmee heb ik dan van Hilversum naar Schiedam gereden. Zal wel lekker zijn voor het verbruik…. Confused  Confused Binnenkort maar eens zelf aan de carb gaan sleutelen.  Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 december 2005 09:23 AM
  [ # 17 ]

Een verdelerkap + rotor zijn nog goed verkrijgbaar bij o.a. Lasaulec, kost je ong. €20,-.
Succes met je start-perikelen, ze komen mij bekend voor…

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 december 2005 02:23 PM
  [ # 18 ]
patje74 schreef:

Een verdelerkap + rotor zijn nog goed verkrijgbaar bij o.a. Lasaulec, kost je ong. €20,-.
Succes met je start-perikelen, ze komen mij bekend voor…

Sja, ik denk dat jouw GS vrijwel identiek is aan de mijne, ondanks dat ik 79 cc meer heb. We moeten echt snel eens een meeting doen, een speciale Forum GS-meeting ofzo Very Happy
Dan kunnen we eens alles vergelijken.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 december 2005 02:56 PM
  [ # 19 ]

Het kapje voor de gril helpt iets, maar als het echt koud is (onder nul) wordt je motor niet warm. Hoe weet ik dat? Ik heb een olietemp. meter in mijn GSA, en bij vorst op de snelweg komt de olietemp. niet boven de 40’C Crying or Very sad Ook met hoesje dus…

Hoe is je contactpuntafstand? Als het nokje is versleten, wordt je afstand kleiner en gaat je GS ook steeds moeilijker stationair lopen.

Hoe zijn de leidingen onder de auto? De stalen toe- en afvoerleiding gaan inwendig roesten en dan krijg je toch een rotzooi in je carb. (ook met een filtertje!). Ook hier spreek ik weer uit ervaring…

Succes met zoeken,

DriverD Razz

Citroen!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 december 2005 03:09 PM
  [ # 20 ]

Weet je trouwens dat je ook elektronische ontsteking kan monteren uit een GSA? Hoe en wat weet ik niet precies, maar ik heb er elektronische ontsteking in zitten kwam ik achter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 december 2005 03:14 PM
  [ # 21 ]

Electronische ontsteking in een GS;

Voordeel: geen contactpunten meer afstellen of vervangen.
Nadeel: module gaat wel eens kapot…

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 december 2005 03:29 PM
  [ # 22 ]

Altijd een reserve moduletje bij je hebben! Het gaat lang goed met die dingen als je het dikke aluminium koelplaatje erbij hebt! Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 december 2005 03:56 PM
  [ # 23 ]

En koelpasta tussen de module en het alu koelplaatje Cool

Citroen!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 december 2005 07:30 PM
  [ # 24 ]
DriverD schreef:

Het kapje voor de gril helpt iets, maar als het echt koud is (onder nul) wordt je motor niet warm. Hoe weet ik dat? Ik heb een olietemp. meter in mijn GSA, en bij vorst op de snelweg komt de olietemp. niet boven de 40’C Crying or Very sad Ook met hoesje dus…

Hoe is je contactpuntafstand? Als het nokje is versleten, wordt je afstand kleiner en gaat je GS ook steeds moeilijker stationair lopen.

Hoe zijn de leidingen onder de auto? De stalen toe- en afvoerleiding gaan inwendig roesten en dan krijg je toch een rotzooi in je carb. (ook met een filtertje!). Ook hier spreek ik weer uit ervaring…

Succes met zoeken,

DriverD Razz

Okee, hoe heb je die temperatuurmeter gemonteerd? Welke sensor en welke meter? NTC of PTC?

Ik vind dat we zo’n temperatuurmeter moeten koppelen aan een systeem van lamellen, aangedreven door een servomotor, gemonteerd net voor de ventilator. Zul je zien dat het verbruik daalt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 december 2005 07:56 PM
  [ # 25 ]
Alcyone schreef:

Ik vind dat we zo’n temperatuurmeter moeten koppelen aan een systeem van lamellen, aangedreven door een servomotor, gemonteerd net voor de ventilator. Zul je zien dat het verbruik daalt.

Goed idee! Als je een universele kit kan fabrieken die ook te gebruiken is voor A-types dan zul je zelfs nog een behoorlijk afzetgebied kunnen krijgen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 december 2005 11:05 PM
  [ # 26 ]

Is dat kitje al te koop inmiddels ? Very Happy

Ik had zelf ook al zo’n idee namelijk, maar ik denk zelf dat het heel duur wordt en misschien technisch wel zeer moeilijk, maar ik kan dan ook geen verstand van electra.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2005 03:25 AM
  [ # 27 ]
DriverD schreef:

Het kapje voor de gril helpt iets, maar als het echt koud is (onder nul) wordt je motor niet warm. Hoe weet ik dat? Ik heb een olietemp. meter in mijn GSA, en bij vorst op de snelweg komt de olietemp. niet boven de 40’C Crying or Very sad Ook met hoesje dus…

Hoe is je contactpuntafstand? Als het nokje is versleten, wordt je afstand kleiner en gaat je GS ook steeds moeilijker stationair lopen.

Hoe zijn de leidingen onder de auto? De stalen toe- en afvoerleiding gaan inwendig roesten en dan krijg je toch een rotzooi in je carb. (ook met een filtertje!). Ook hier spreek ik weer uit ervaring…

Succes met zoeken,

DriverD Razz

Vanochtend was het niet vochtig en niet zo koud als gister. Toch duurde het 2 minuten voordat ie wilde starten. Wat wel anders was dan gister: hij startte uiteindelijk wel!  Smile

Ik heb nog geen idee hoe het zit met de contactpuntjes, maar ik zit sowieso al te denken aan een electronische ontsteking van een GSA. Dat is uiteraard het voornaamste verschil tussen de GS 1300 en de GSA 1300.

Eerst maar eens de verdelerkap vervangen.  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 december 2005 11:46 AM
  [ # 28 ]
XBXG schreef:
DriverD schreef:

Het kapje voor de gril helpt iets, maar als het echt koud is (onder nul) wordt je motor niet warm. Hoe weet ik dat? Ik heb een olietemp. meter in mijn GSA, en bij vorst op de snelweg komt de olietemp. niet boven de 40’C Crying or Very sad Ook met hoesje dus…

Hoe is je contactpuntafstand? Als het nokje is versleten, wordt je afstand kleiner en gaat je GS ook steeds moeilijker stationair lopen.

Hoe zijn de leidingen onder de auto? De stalen toe- en afvoerleiding gaan inwendig roesten en dan krijg je toch een rotzooi in je carb. (ook met een filtertje!). Ook hier spreek ik weer uit ervaring…

Succes met zoeken,

DriverD Razz

Vanochtend was het niet vochtig en niet zo koud als gister. Toch duurde het 2 minuten voordat ie wilde starten. Wat wel anders was dan gister: hij startte uiteindelijk wel!  Smile

Ik heb nog geen idee hoe het zit met de contactpuntjes, maar ik zit sowieso al te denken aan een electronische ontsteking van een GSA. Dat is uiteraard het voornaamste verschil tussen de GS 1300 en de GSA 1300.

Eerst maar eens de verdelerkap vervangen.  Wink

Ach, elektronische onsteking is leuk, MAAR als je bijv. de draadjes volgt over kapotte onstekingsmodules en gedoe bij Visa’s en BX-en met 150 motor dan weet je ook gelijk dat het niet zaligmakend is. Ook hierin zit nog steeds een verdelerkap + rotor alsmede bougiekabels die storingen kunnen geven.

Een contactpuntgestuurde GS onsteking moet in principe gewoon goed kunnen werken, mits de componenten (contacptunten,verdelerkap, rotor, bougies + kabels) in goede staat verkeren. Kun je niet wat regelen in overleg met “Murphys_law”? Of overleg eens met Mike als je er toch al naar toe gaat voor de diesel.

Het systeem van lamellen om de luchtstroom te regelen geeft gelijk aan waarom waterkoeling thermisch gezien superieur is aan luchtkoeling Smile Hoewel luchtkoeling eenvoudig is qua principe is de motor altijd overkoeld en moet dus zijn werk voor onder de ideale bedrijfstemperatuur doen. De auto is veel meer ontworpen om onder hete (kokende omstandigheden op een hete zomerdag de Alpe d’Huez op te kunnen rijden zonder problemen te krijgen met oververhitting. In NL komt de motor zeker in de winter lang niet genoeg op temperatuur. Met waterkoeling kun je dat veel beter regelen (thermostaat). Meja, luchtkoeling is wel lekker simpel en doordat het blok minder gedempt wordt klinkt het blok ook mooier (luchtgekoelde Porsche boxermotor klinken ook veel mooier dan de watergekoelde varianten).

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 december 2005 12:12 PM
  [ # 29 ]

Het probleem bij de GS/A is de oliekoeler: ‘s Winters stroomt de olie er ook doorheen, omdat er geen thermostaat in het oliecircuit zit.
Oplossing zou zijn: een thermostaat, die gesloten is als het koud is, en opent als de olie ca. 100’C is.
Bij mijn BMW R100RT met oliekoeler en thermostaat werkt het perfect, nu nog een olie-thermostaat in mijn GSA….

Groeten,

DriverD Razz

Citroen!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 december 2005 12:37 PM
  [ # 30 ]

Ik lees hier mijn eigen zaligmakende wet:

De wet van behoud van ellende…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook