Hoogte-instelling
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 18 januari 2012 12:14 PM

Misschien een domme vraag. Hoewel… domme vragen bestaan blijkbaar niet.

Ik heb pas een (kelder)garage gehuurd waar ik het beste uitrijd terwijl de Xm in zijn hoogste stand staat. Zodra ik echter uit die garage kom sta ik in een straat met druk verkeer en het duurt wel een tijdje eer de auto weer op de normale hoogte staat. De poort sluit automatisch achter mij zodat ik het best snel weg ben.

Mijn vraag : mag je al rijdend de hoogtestand wijzigen of kan dit kwalijke gevolgen hebben ?

Roadrunner… never been caught.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 januari 2012 12:37 PM
  [ # 1 ]

Ja kan, geen probleem.

Zolang je niet te hard rijdt in een te hoge stand. Dus je kan meteen wegrijden maar rijd langzaam totdat die weer de normale rijhoogte heeft.
In de hoogste stand: alleen héél langzaam rijden, nog niet eens stapvoets, want je hebt geen vering meer.
In de hoge stand: langzaam rijden.

Zie ook het instructieboekje

Dus het verstellen van de hoogte is op zich geen probleem, maar het te hard rijden in een verhoogde stand wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 18 januari 2012 04:14 PM
  [ # 2 ]
Brian schreef:

Ja kan, geen probleem.

want je hebt geen vering meer.

Geen vering meer is geen probleem, alleen maar oncomfortabel. je luchtbanden veren ook.

Een groter probleem is de extreme hoek die je aandrijfassen zullen maken bij maximale stuurhoek in de hoogste stand.
Daarom mag je niet hard.

Bij een DS kan je ze zelfs “uit de kom” draaien (aan de binnenzijde) als je motorsteunen wat sleets zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook