7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

De Xsara Break HDi van Penny Lane: The End.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 08 november 2011 08:48 PM
  [ # 91 ]

Maak ‘m er eens voor. ‘t Kost sowieso te weinig om er voor naar de sloop te kachelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 november 2011 08:49 PM
  [ # 92 ]

Ach bij het vervangen van mijn voorruit kwam men erachter, dat bij mij een phase I voorrruit met regensensor erin moet in. Later kwam er een nieuwe type regensensor (de latere phase II en III?) waar je dus een andere ruit voor nodig hebt..

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 08 november 2011 08:52 PM
  [ # 93 ]

Ja, en zo blijf je gaan… Erg irritant. Bij Xantia’s is dat allemaal een stuk overzichtelijker, verbeeld ik me, maar dat kan heel goed aan mij liggen Very Happy Maar goed, de belangrijke zaken zijn eerst weer geregeld.

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2011 08:54 PM
  [ # 94 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Tussen phase II en III zit er ook een verschil in spiegels..

Nee dat is niet waar Wink

Op de break type 2 (2003) van mijn ouders zaten exact dezelfde spiegels als op mijn Xsara type 3 uit 2003.
Op mijn oude type 2 uit 2001 zaten idd wel weer andere spiegels.

Waar de omschakeling precies heeft plaats gevonden weet ik niet… Maar niet tussen type 2 en 3 in elk geval.

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 816

- Xsara diffrence 2
Gepost: 18 november 2011 09:55 PM
  [ # 95 ]
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Tussen phase II en III zit er ook een verschil in spiegels..

Nee dat is niet waar Wink

Op de break type 2 (2003) van mijn ouders zaten exact dezelfde spiegels als op mijn Xsara type 3 uit 2003.
Op mijn oude type 2 uit 2001 zaten idd wel weer andere spiegels.

Waar de omschakeling precies heeft plaats gevonden weet ik niet… Maar niet tussen type 2 en 3 in elk geval.

heeft dat niet te maken met overjarige modellen die nog in de showroom stonden en die voor t eind van t jaar nog ff snel op kenteken zijn gezet of net in t nieuwe jaar

zo heb ik een 2003 break te koop gezien met echt een ph2 bumper ?en spiegels surprised

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 november 2011 10:08 PM
  [ # 96 ]

Ik zie dat ik een tikfout heb gemaakt, de break kwam uit 2002.
Dit was echt een type 2. Type 2 interieur en geen apparte mistlampen in de bumper. Verder was het een Bonheur actie uitvoering.
Ik meen dat die uit mei of juni 2002 kwam.

Bij een type 3 denk je dan meer aan een Différence II, want de Bonheur is niet geleverd als type 3.

De spiegels zijn er ook niet door iemand anders op gezet, want de auto was nieuw geleverd Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 24 december 2011 06:01 PM
  [ # 97 ]

Goed, de achterwisser nokte ermee. Motortje werd dan ook loeiheet: smeringsgebrek. Een nieuwe kost 140 euro, dus die zit er niet in. Elektrisch was het motortje nog prima, maar de smering van het mechaniek stelde echt niks meer voor. Klinken eruit geboord, motor open, doorsmeren, motor dicht, testen: OK, erin geklust en… Niets.

Doorgezocht, zitten er 4 draadbreuken in de doorvoor van de koets naar de achterklep. Nou ja, alles gesoldeerd en het werkt voorlopig weer. Echt sterk is de draadboom van deze auto niet te noemen… Alle storingen zijn elektrisch! De isolatie van de bekabeling is al een heel eind verhard en daar komt geheid gezeur van. Toch een soort van jammer. Maar goed. Op naar de volgende draadbreuk Cool

Derk

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 24 december 2011 07:24 PM
  [ # 98 ]

Dat van die draadbreuken is wel bekend, met name bij een break is dat erg gevoelig Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 25 december 2011 12:15 PM
  [ # 99 ]

Is ook, maar deze Break heeft echt alleen nog maar gezeik met de bekabeling gegeven. Omdat er mechanisch zelden wat mankeert zal het wel gaan opvallen of zo.

Maar goed, cheap fix, kijken hoe lang het nu goed gaat Cool

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 18 januari 2012 08:03 PM
  [ # 100 ]

Zo, frisse APK & wat onderhoudspuntjes, te weten: 2 fuseekogels, 1 stuurkogel, een wiellager, uitlaat dichtgemaakt met ‘sneldrogende ijzerlijm’, kleine beurt. Mag er weer een jaartje tegenaan.

Ook weer uitgelezen; daarbij kwam deze keer een melding ‘storing gewist’ uit de hoge hoed zonder de melding wat dan die storing was. Maar afijn, weer een goede kans dat dan nu de eerste paar maanden die achterlijke storing ook weer weg is.

Inmiddels heeft I. er in de afgelopen 23 maanden zo’n 98.000 kilometer mee weggedrukt; toch nog niet heel fout voor zo’n high-miler.

Derk

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 januari 2012 08:16 PM
  [ # 101 ]

Wat is de km staand nu totaal?

Klinkt alsof er inmiddels aardig wat op staan Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 18 januari 2012 08:21 PM
  [ # 102 ]

Dik 382.000 in 11 jaar. Op zich niet wereldschokkend, maar het is wel een goed gebruikt hokkie Cool

Derk

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 januari 2012 09:09 PM
  [ # 103 ]
Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 januari 2012 01:04 AM
  [ # 104 ]

Ik zag opeens nieuwe berichten in dit topic, en ik dacht oh oh, nog een lekkende pomp Wink

KM-stand is wel netjes, wat voor systeem zit er op, Bosch of Siemens?
Siemens schijnt minder te zijn, dus ben wel benieuwd of je inderdaad Bosch heb ?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 19 januari 2012 09:40 AM
  [ # 105 ]

Volgens mij zit er inderdaad een Bosch systeem op. Met ergens een stiekem draadbreukje Laughing maar als je het weet laat je ‘m gewoon geregeld een keer uitlezen, kun je er nog tijden mee voort.

Derk

Profiel  

7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook