Ik heb 3 a 4 USB-laders gekocht om mn iPhone in de Xantia te kunnen opladen. Allemaal heb ik ze kunnen ruilen omdat ze aan het uiteinde te dik waren en daardoor geen contact maakte. En ja, die autolader doet het wel want mn oude tomtom en oeroude mobiel kan ik wel opladen. Blijkbaar zijn de huidige usb-laders dikker aan het uiteinde.
Concrete vraag: wie heeft een moderne usb-lader die het wél doet in de Xantia? Dan hoor ik graag welke dat is zodat ik die kan aanschaffen.
Hier de vraag ook al eens gesteld maar geen concreet antwoord gehad welk merk/type het wel doet:
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=13870
Totaal aantal Berichten: 73
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
ik heb er een van de action van 2 euro die het prima doet.
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Ik heb een verlengsnoer dat prima past, er zit toevallig ook een usb laad aansluiting op. Ooit eens bij de anwb gekocht. Let er wel op dat juist de Iphone nog wel eens “moeilijk” kan doen bij opladers, er schijnt ook een stroompje op de data lijnen van de aansluiting te moeten lopen (zoiets) anders wil ie niet laden.
ik heb een oplader gekocht bij DealExtreme die zowel mijn iPod Classic, iPhone 3G als iPad twee oplaad. Je kan zelfs twee apparaten tegelijk opladen!
Het enige nadeel is dat je de klep van de asbak weg moet halen, anders past de oplader + iPod-snoer niet.
Je moet er ook een week of drie op wachten, maar DealExtreme is wel weer erg goedkoop…
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
Ik dacht dat je aan “dikke” stekkers het laatste ringetje kon losmaken.
Als je een alternatief zoekt voor een iphone komen enkel usbadapters die > dan 1A @ 4.7V tot 5V leveren in aanmerking.
Totaal aantal Berichten: 73
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
bij de meeste usb opladers van dit type heb je het probleem dat het niet of moeilijk past in de asbak.
Oplossing is echter simpel, Kort (ingekort) verlengsnoerstje werkt prima de asbak kan zelfs bijna dicht.
Werkt voor mij perfect. Ik heb trouwens in de asbak van de achter passagiers een extra 12v aansluiting gemaakt.
Dat is heel handig voor de achter passagiers en ook daar past een usb lader erg makkelijk in.
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Dat ik de klep van de asbak weg moet halen is geen probleem. Dat moet ik nu toch altijd al. Probleem is dat de nieuwe usb-opladers aan het uiteinde te dik zijn en er daardoor niet ver genoeg ik kunnen, dus geen contact maakt. Bij dikkere stekkers heb ik nog nooit een ringetje gezien.
Ik ga iig de usb-laders die jullie in gebruik hebben en dus werken eens bekijken.