Afgelopen zaterdag heb ik samen met mijn broer het een en ander vervangen en gerepareerd aan de saxo. Het ging alleen niet zonder slag of stoot. Ik ben zaterdag ochtend 2x terug geweest naar de automaterialenzaak omdat ik de verkeerde onderdelen had mee gekregen. En natuurlijk hadden ze de achterste draagarmrubbers niet op voorraad liggen… Dus aan de draagarmen is nog niks gedaan. ook had ik de verkeerde thermostaat gekregen, maar gelukkig hadden ze deze wel liggen.
We zijn begonnen met de aandrijfaskering. Op de bak zat nog maar een 1/2e liter olie op…. Hier hoorde 1,8liter op te zitten. Gelukkig zag er geen gruis in de olie.
Daarna de thermostaat vervangen omdat de motor niet op temperatuur kwam. Gelijk maar even de koelvloeistof ververst. Dit zag er niet al te fris meer uit.
oude kvs
Als het goed is krijg ik vandaag wel de goede draagarmrubbers zodat deze van de week nog even vervangen kunnen worden.
ALs laatste ook nog even naar de bedrading van de hoedeenplank luidsprekers gekeken. Bij een luidspreken had vde vorige eigenaar een draad verkeerd aangesloten…. Nu is alles wel weer goed. Moet alleen nog een keer de kabels netjes wegwerken.
‘s middag ben nog “even” naar Stan gereden om een setje Ville De Lemans velgen op te halen. Velgen zien er nog uit als nieuw. Ben er echt super blij mee
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
je was toch niet naar brezan (me werk) geweest he omdat je alles verkeerd had haha
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Nee. was bij van silfhout auto materialen in winterswijk. Is over het algemeen een hele fijne zaak met erg veel voorraad.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
die ken ik niet maar goed
ben benieuwd naar je velgen onder de saxo doe je dat met de zelfde banden ? of met de xsara maat 195/55/15 ?
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara maat is te hoog voor een Saxo
De huidige banden gaan niet op de 15 inchers passen.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
Arjan Verkade schreef:Xsara maat is te hoog voor een Saxo
De huidige banden gaan niet op de 15 inchers passen.
vroeg het me af maar wat komt er dan om heen 185/55/15 ?
is dat de standaard voor de saxo vts ?
iet breder/voller zou juist mooi zijn lijkt mij
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Er komen zodadelijk 195-45-15 banden overheen. dan zit ik met maar een 1/2% tellerafwijking. Zit te denken aan een Falken ZIEX ZE-912 band. Dit is een super sportieve band met bakken met grip. Mijn broer heeft ze ook onder zijn 206 gti zitten. Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Qua prijs zijn ze ook nog een interessant.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
hey randy zitten ze er al onder je velgen
of ben je in de tussen tijd druk met andere update,s aan je vts bezig geweest ?
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
bandenmerken: michelin continental bridgestone firestone(*) uniroyal semperit(*) zijn goed
te mijden kleber (reden slecht contact op nat wegdek al bij +10°c )
(*) enkel zelf ervaring met winterbanden (op droog , nat , ijs en sneeuw )
Maar zolang je bij de premium en midrange banden blijft is er geen direct slipgevaar.
lowend en economy banden is vragen op slippers.
velgen komen er de eerste 2 maand nog niet onder, banden heb ik ook nog niet besteld.
Vorige week zijn de draagarm rubbers van de wielophanging voor vervangen voor een setje verse. Wat een verschil met ervoor zeg! Auto ligt nu veel stabieler op de weg en stuurt echt snaar strak.
Er zit echter nog wel een naar geluid in de wiel ophanging. Als ik wegrij hoor ik een harde bonk (ergens in de wielophanging volgens mij). Dit hoor je ook weer als je achteruit gaat rijden… Binnenkort maar weer is onder de auto gaan kijken wat dat kan zijn.
Het zouden de remblokken voor kunnen zijn of de veerpootlagers. We zien wel. Ben er al wel achter dat de auto flink achterstallig onderhoud heeft. langzaam wordt dit allemaal opgelost.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
en we gaan weer vrolijk verder met updates. Ik kon via het saxo16v forum een gebruikte airbox overnemen voor een zacht prijsje.
gisteren binnen gekregen. en er meteen op gezet. nu blijkt het filter dat ik had hetzelfde te zijn als die wie bij de airbox hoort.
Wat brult de saxo hier mooi van. tot 3500 rpm is het eigenlijk nog best beschaafd, daarboven is het echt mooi en rauw.
heb verder nog geen foto’s maar zoiets is het
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Hoe zit het met de luchtfilter?
Waar schaf je die aan en welke xzet je erop?
Is het een open luchtfilter en zou die dan ook op een saxo 1.1i Phase I passen uit 1999?
ik heb deze gebruikt van iemand over kunnen nemen voor een zacht prijsje.
Deze set kun je iig niet nieuw meer kopen, omdat ie niet meer verkrijgbaar is. Ik weet ook niet of ie uberhaubt wel op een 1.1 past.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
op eerste zicht gaat ie niet passen.
Ik zie trouwens geen enkel nut om een niet originele luchtfilter te gebruiken op een kleine cilinderinhoud. Wel weet ik dat je cilinderblok sneller versleten gaat raken door onzuiverheden maar goed ieder zen mening. Een propere originele luchtfilter kan wel wonderen doen.
Als je het doet voor het geluid plaats dan een andere einddemper op de uitlaat. Voor het prestatie verschil gaat dan hooguit 1pk meer geven op de 60pk resultaat 0.0000000000001 beter optrekvermogen.
Ok bedankt voor de reacties!
Met einddemper bedoel je dan alleen een sierstuk dat ik erop kan klemmen door schroeven aan te draaien zoals de volgende link:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaatsierstukken/rvs-uitlaat-sierstuk-rond-76-mm/
Of moet ik echt alles na de katalysator eraf zagen of zelfs kat en eindstuk vervangen??