Op dit moment zijn we ons aan het oriënteren voor een nieuwe auto. We twijfelen tussen een nieuwe C4P of de nieuwe C4 II. Graag zou ik de ervaringen willen weten van rijders die overgestapt zijn van een (G)C4P naar een C4 II. Hoe ervaren jullie de ruimte, het comfort e.d. Alvast dank voor de reacties.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
tja dat zal een stap achteruit zijn qua ruimte….
het is lager in en uitstappen, kleinere kofferruimte…
het is wat je zelf wil,
ik heb nu net mijn C5 sedan ingeruild voor een C4P omdat ik net de hoge instap en ruimte wilde hebben….
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Na 7 jaar Xsara Picasso en C4 Picasso heb ik gekozen voor een C4 II. De reden was onder andere de forse bijtelling en ik heb de ruimte ook niet echt nodig. Wel een trekhaak laten monteren dus ik kan er altijd een aanhanger achter hangen. Na 37.000 km erg tevreden over de C4, met name het mooie interieur en stilte. Windgevoeligheid is een stuk beter dan de Picasso maar valt toch iets tegen. De voorstoelen zijn beter in de Picasso. Geen spijt van de overstap maar misschien als er een nieuw model Picasso uitkomt en de bijtelling ook gunstiger uitvalt kies ik wel weer eens voor een Picasso.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ik ben na 3 jaar en 100.000 km. in een GC4P overgestapt op een C4-II. Positief vindt ik de stilte, het veercomfort, de fors lagere zijwindgevoeligheid. Negatief is de beenruimte achterin, het volume van de kofferruimte. Waarom ik ben overgestapt? Voorheen waren we met 5 kinderen op stap, in de zomervakantie nog met een sleurhut erachter. Nu nog maar met hooguit 3 kinderen. Lagere catalogusprijs (4,5K) en lagere bijtelling, 20% ipv 25%, gaven mij de doorslag. Heb inmiddels 28.000 km. erop zitten en het bevalt gewoon goed. Minder vaak naar de pomp is ook een vooruitgang. De C4GP reed op lpg en dan moet je vaak tanken. Ik rij nu 1.000 km. op een tank diesel. Beetje jammer van de airmiles of freebees.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Nog een paar punten van aandacht: Het glazen panoramisch dak is het geld waard, een ruimtelijker gevoel en lekker veel licht in de auto. De keuze voor de beige bekleding is minder geslaagd. Wel erg mooi maar ook heel besmettelijk voor vuil.
Bedankt voor de reakties.
Het is uiteindelijk toch weer een C4P geworden: een 1.6 THP EGS Collection.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.