Ik heb steeds storingen aan de EGR klep van de Xsara Picasso 1.6 HDI 92.
Mag je deze klep loskoppelen?
Kan dit kwaad?
Of best laten zuiver maken?
Bedankt
Zoek maar eens goed op het forum. Er is erg veel over die klep geschreven.
Bij mijn benzinemotor heb ik m ook met een plaatje gedicht (ligt eraan watvoor EGR klep je hebt). Waààt een verschil. Die gaat nooit meer open van mij.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Maar wanneer weet je of je de EGR klep kan verijwderen… afsluiten OF moet reinigen?
Bedankt
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7518.jpg)
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Grijzemuis schreef:Bij mijn benzinemotor heb ik m ook met een plaatje gedicht (ligt eraan watvoor EGR klep je hebt). Waààt een verschil. Die gaat nooit meer open van mij.
Waar zit dat ding bij de benzine motor, en wat merk je ervan? trekkracht? verbruik? ik ben zeer benieuwd..
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
We hebben de wagen: Xsara Picasso 1.6 HDI 92
De EGR klep van de wagen blijft steeds moeilijk doen.
Het storingslampje gaat steeds aan…
Mag je nu zoals bij andere wagens de EGR klep verwijderen?
Mag je deze klep loskoppelen? Zonder dat het lampje steeds aan gaat en zonder vermogenverlies?
Kan dit kwaad?
Of best laten zuiver maken?
Of best vervangen?
Hoeveel kosten deze mogelijkheden?
Iemand raad?
Misschien weet iemand dat bij deze wagen het meestal op een of andere manier opgelost wordt.
Trekkracht=beter. Ga maar eens rennen met een sigaret in je mond of zonder.
Verbruik.. praktisch geen verschil, theoretisch moet het wel invloed hebben maar dat zal vast niet negatief zijn. En anders als het negatief is voor het verbruik is het positief voor het rijgenot. Maar mijn boordcomputer geeft mooie waardes aan en ik zie geen verschil.
Er komt natuurlijk geen viezigheid meer mee naar binnen gezogen.
APK is nooit een probleem.
Hij zit als je de kap opendoet bij een 1.8 in dit geval, rechtsachterin en hij lijkt op een kleine bus op een voet.
De pakking moet je nabootsen in een 1mm plaat ijzer (mag ook dikker maar dunner is te knippen met een blikschaar. Niet te dun want het word heet), boutgaten boren en verder dichtlaten en monteren waar de pakking ZAt.
Bij veel merken geven ze storing en is het een dealer-kassavuller.
Oja niet bij elk merk of type EGR kan je zomaar afdoppen of afkoppelen. Soms geeft het motormanagement een foutmelding door.
Niet bij onze 1.8 in ieder geval. Ik heb de originele egr gewoon zonder af te koppelen gemonteerd met een “nieuwe dichte pakking”
Oja en rijd al een paar jaar zo.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Er bestaan ook producten waarmee je de EGR klep kan zuiver maken.
Deze moet je dan in je brandstoftank gieten.
Iemand hier al mee geholpen?
Bedankt