Wat kan er allemaal afgeleid worden van het nummer dat op een veerbol staat?
Mijn BX veert minder soepel dan een BX van een vriend, zijn allebei 1.4 TU. Alleen verschilt het nummer op de veerbol wel in de laatste vier cijfers. Het nummer in de BX van die vriend is 95564253-2-295.
Kan dit iets verklaren?
P.S. Mijn veerbollen zijn op druk gebracht, en de hoogteregelaar doet het ook gewoon en de LHM is niet vervuild. Bij Chyparse zeiden ze dat het gewoon goed zou moeten zijn.
wat ook opviel is dat in het gat van de veerbol bij de ene BX B1 stond en de ander B2. Zegt dit iemand iets?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Er zijn verschillende soorten bollen, zo heb je normale maar oa ook “comfort"bollen. Hoe je dit aan de buitenkant kan zien weet ik niet
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Precies, en ik heb wel eens gelezen dat de de
mping verzorgd wordt door dat gat in de veerbol, met allemaal plaatjes oid.
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Olie gaat er door het middelste gat in en door de plaatjes met gaatjes weer uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, en de aanduiding B1 en B2 die naast de centrale gaten staan zeggen jou ook niets?
Ik heb wel een paar schema’s gezien van veerbollen over welke type BX welke veerbol nodig heeft, maar daar staan deze aanduidingen niet tussen.