Er zijn nogal wat specialisten en misschien kunnen we hier onze ervaringen delen. Het eerste wat we misschien zouden moeten een doen is een systeem opzetten op basis van welke items je je ervaring kwijt kunt, zodat het geen hele grote verhalen worden.
Ik doe hier een voorzetje,
Items: Aankoop\Verkoop : Service vooraf en achteraf, Prijs aankoop/verkoop, Kwaliteit, Prijs/kwaliteit verhouding.
Reperatie
Onderdelen in voorraad, Reperatie tijd, Prijs reperatie, Kwaliteit reperatie, Prijs/kwaliteit verhouding,Service vooraf en achteraf.
Iemand een idee hoe we dit zouden kunnen doen per specialist ?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik zou het wiel niet voor de tweede maal gaan uitvinden, ik meen dat de DS club een brochure voorhanden heeft met daarin alle specialisten op een rij, ieder met hun specialiteiten.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dat weet ik maar het gaat mij hier om de ervaringen die wij hebben met de specialisten. Ik heb het evaluatie genoemd maar noem het andere ervaringen.
Dit is toch niet een te gevoelig of precaire onderwerp?
Probleem is dat het heel moeilijk is om een neutraal beeld te krijgen.
Wat de een een goede prijs vindt, is voor de ander de hoofdprijs.
De een vindt een specialist/garagist recht door zee in zijn oordeel, de ander vindt het een hufter. Ook hoe je jezelf als klant ergens gedraagt, kan van invloed zijn. En zo kun je nog veel meer dingen verzinnen. Daarom is het denk ik lastig om een relevant en betrouwbaar overzicht te krijgen.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
psychods schreef:
Dit is toch niet een te gevoelig of precaire onderwerp?
Eigenlijk wel, want je moet oppassen dat je niet meteen door zo’n specialist word aangeklaagd wegens laster, en sommige hebben een heeeeeel kort lontje…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik zou niet weten wat je er mee op schiet…
Volg de berichten op dit forum en je krijgt vanzelf een beeld van wat er aan de hand is in de DS-wereld.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Volg de berichten op dit forum en je krijgt vanzelf een beeld van wat er aan de hand is in de DS-wereld
Dat ben ik niet echt met je eens, Waar.. je krijgt heel veel informatie via het forum maar voornamelijk van particulieren die hun eigen probleempjes oplossen, maar bijvoorbeeld een idee van de service van specialisten of wat voor werk ze afleveren daar heb ik geen duidelijk beeld van, En hoe je het ook bekijkt uiteindelijk als iemand er niet uitkomt, ook niet nadat hij hier de nodige vragen heeft gesteld, moet hij zich wel wenden tot een specialist.
En laten we er niet omheen draaien, zoals er in de “normale autowereld” creatief wordt gewerkt zo zal dat in de DS wereld niet veel anders zijn.
Eigenlijk wel, want je moet oppassen dat je niet meteen door zo’n specialist word aangeklaagd wegens laster, en sommige hebben een heeeeeel kort lontje…..
Ten eerste denk ik dat laster niet hoeft te gebeuren als we bijvoorbeeld een poll systeem kunnen bedenken waarin je cijfers kunt geven en ten tweede zou “een kort lontje” iets kunnen zeggen over het werk wat iemand aflevert ...maar ik begrijp je punt.
Ik heb ook een vermoeden dat het een precair onderwerp is ...zelfs op het internet waar veel kan worden geschreven ....
Daarom is het denk ik lastig om een relevant en betrouwbaar overzicht te krijgen.
Ik denk ook dat het lastig is maar goed er zijn hier genoeg slimme mensen om een systeem te bedenken wat dicht in de buurt komt ..of niet ?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De DS club brandt zijn / haar vingers hier ook niet aan. Dus laat het rusten…. je zegt het zelf al, een preciar punt…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou het ook niet doen, voordat je het weet komen er negatieve reacties, en daar is de discussie weer….
Hmmmm .....maar er zijn hier toch niet alleen Ds club leden ? en er is toch niets mis met een discussie ?
Ik krijg toch een raar bijsmaakje hier….het enige waar ik aan zit te denken is een objectieve evaluering van de specialisten….nu weet ik dat dat moeilijk is, maar NU is er dus niets..en worden de Specialisten de hand boven het hoofd gehouden op grond van Wat !!, blijkbaar ligt het zeer gevoelig….wat betekend dat ? kan men slecht tegen kritiek….is er reden om kritisch te zijn? is er meer kaf dan koren ? zo kan ik dus nog wel even doorgaan….
maar goed ik begrijp dat er tot nu toe weinig animo is en als de reacties tot nu toe een afspiegeling zijn van de rest ...dan komt het toch niet van de grond….maar ik begin nu wel met andere ogen tegen het “DS wereldje “aan te kijken….ook hier zou Peter R de Vries wellicht aardige diskettes kunnen vinden ...
sluiten en over tenzij er nog andere reactie komen
ik denk dat het forum hier nog niet klaar voor is gezien de eerdere ervaringen en vergeet niet als iemand een fout maakt moet die dan altijd door het slijk worden gehaald
er zijn hier vaker negatieve reacties op garages geweest, zo erg zelfs dat men de garage met een aantal mensen wilde gaan “bezoeken” om degene die onrecht is aangedaan even te helpen alles geregeld te krijgen.
Probleem is dus dat die garages dit forum aansprakelijk kan stellen voor eventuele schade, en ik denk niet dat de stichter van dit forum daar op zit te wachten.
En daarbij, als ik met specialist A een goede ervaring heb, en iemand anders met A een slechte, wie heeft er dan gelijk?
Het heeft niks te maken met een “eng” DS-wereldje. Zoals Waterman al stelt, heeft de DS Club ook na ampele overwegingen besloten om te volstaan met een opsomming/inventarisatie van de aanwezige DS-garages en hun activiteiten en specialismen. Ook binnen de DS-Club heeft het heel wat discussies gekost voordat men het eens was over een vorm (ik heb het via het clubblad en ledenvergaderingen kunnen volgen, want ben 10 jaar lid geweest). Het feit blijft dat het nooit een representatief beeld geeft, tenmnste niet als het in de vorm van een soort “rating"of poll gebeurt. Daarvoor zijn de ervaringen gewoon te subjectief. Hier op het forum zijn ook al dergelijke discussies gevoerd over dealers en/of Citroën-specialisten. En ook hier is er voor gekozen om geen lijst op te stellen. In de DS-sectie van het forum kan voldoende aan de orde worden gesteld, maar het gevaar zit er in dat een ondernemer door één slechte ervaring ten prooi gaat vallen aan een Citroën-inquisitie en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Maar dat zijn mijn 2 eurocenten…..
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heren,
De modjes houden dit scherp in de gaten en er was na de eerste post reeds discussie over… Er is al eerder een “zeik de specialist af” topic geweest wat we hard de kop in hebben moeten drukken. Het is enorm moeilijk om een algemeen eerlijk en objectief beeld te schetsen van een leverancier/dealer/specialist. Er ijn altijd negatieve verhalen te krijgen maar de posietieve blijven vaak uit. Lees eens de verschillende meningen over Chyparse en je weet dat de ene ze vergruist en de andere enorm positief is.. Chyparse is een adverteerder hier en daarmee enigszins verbonden aan het forum… daar ga je alweer.. zijn wij nog wel objectief?
Verder: Je mag alles schrijven maar de algemene regels op dit forum gelden en er zal opgetreden worden als het te ver gaat ( ja in de ogen van de mods ja..)
@psychoDS: bijt het spits eens af! Doe eens een begin post over een goed en over een “slecht” bedrijf!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bassman schreef:Het heeft niks te maken met een “eng” DS-wereldje. Zoals Waterman al stelt, heeft de DS Club ook na ampele overwegingen besloten om te volstaan met een opsomming/inventarisatie van de aanwezige DS-garages en hun activiteiten en specialismen. Ook binnen de DS-Club heeft het heel wat discussies gekost voordat men het eens was over een vorm (ik heb het via het clubblad en ledenvergaderingen kunnen volgen, want ben 10 jaar lid geweest). Het feit blijft dat het nooit een representatief beeld geeft, tenmnste niet als het in de vorm van een soort “rating"of poll gebeurt. Daarvoor zijn de ervaringen gewoon te subjectief. Hier op het forum zijn ook al dergelijke discussies gevoerd over dealers en/of Citroën-specialisten. En ook hier is er voor gekozen om geen lijst op te stellen. In de DS-sectie van het forum kan voldoende aan de orde worden gesteld, maar het gevaar zit er in dat een ondernemer door één slechte ervaring ten prooi gaat vallen aan een Citroën-inquisitie en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Maar dat zijn mijn 2 eurocenten…..
Tja, hans raakt em precies. Ik had alleen geen zin dit allemaal op te schriven…. dus Hans, bedankt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste