Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ja de WB vind ik op die van mij wel niet terug, dus waarschijnlijk geen van Willocq dan.
Pascal
http://www.flickr.com/photos/traction_avant/ - http://www.3cs.fr/main.php
TRACTION 7C 1938 Découvrable - 11 BL 1938 Cabriolet
La Traction Avant Cabriolets Coupés Spéciales -> on facebook
Jaja, deze stond op de stand van TAN.
Hij heeft de tour de france meegereden. Hij is met de hand in zwart/geel geschilderd…
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nou, ik denk dat je de remake hebt gezien die oa ook op Citromobile stond (of zou de club echt een origineel hebben opgeduikelt?). Die Mme Horner heeft jarenlang op dak van een Trax trekzak spelend mee gereden in de reclamekaravaan van de TdF inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Het zijn beide remake’s! De Franse is een 15CV die speciaal voor een beurs is gespoten en voorzien van alle details van een originele Yvette Horner six.
De auto die op de MECC stond en op Citromobile is een 11CV met Six bumpers. Ook leuk gedaan maar die de Franse variant is fraaier (inclusief Malle Raoul) en was ook de eerste met dit idee.
Na lange pauze omdat ik het te druk had met andere dingen des levens… er weer volop ingevlogen…
Druk bezig met het schuren en plamuren van de body en al het andere plaatwerk, zodat deze klaar is om over een week of drie te kunnen gaan spuiten!
Ook net een diafragma koppeling aangekocht want de oude drukgroep met 3 benen was vlak gesleten op de vinger puntjes. Een diafragma zou zachter en vlotter schakelen omdat deze op meer punten druk zet, dus een positieve verbetering aangezien dit de traction zijn achilleshiel toch wel is é
Foto’s van de werken volgen nog…
Grtz!
Hey Hoi,
Ben er dus weer volop ingevlogen met de verdere werken…
We zijn nu aan het spuitwerk bezig, de motor etc zijn tip top in orde Er zit nu ook een nieuwe diafragma koppeling in en deze schakelt heel vlot dus dat was een verbetering aangezien de oude drukgroep zware trillen bij het koppelen gaf.
Nu blijft enkel de starter door draaien wanneer de motor al draait. Hij slaagt dus niet meer af… enkel als ik de batterij min pool los doe, en wanneer ik hem er dan terug wil opzetten geeft die min pool vonken aan de batterij en slaagt de starter weer in gang zelfs met het contact af…
heeft iemand daar een verklaring/oplossing voor? ligt het aan te lang stil te staan of zoiets…?
Grtz!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In de eerste plaats loopt de starter niet over het contact, dus is het logisch dat het uitzetten daar niet helpt. Origineel heeft de Traction een starter met een trekkabeltje in het dashboard. Deze bediend een hevel op de startmotor zelf. Het kleine kastje waar deze hevel op zit kun je met twee schroefjes loshalen van de startmotor. Je zult zien dat hierin een mechaniekje zit met een excentrisch bakelieten nokje dat de uiteindelijke schakeling maakt. Kijk eerst eens hoe dit er uit ziet en of het ook terugveert wanneer je de kabel niet bedient. Het lijkt er op dat de schakelaar open blijft staan (mits het natuurlijk nog de originele configuratie is).
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Daar zit waarschijnlijk het probleem. Er zijn overigens twee soorten contacten op de startmotor. Het oudere type is met het nokje en deze werd later vervangen door een rechtstreekse trekverbinding zonder hevel, Hierbij loopt het kabeltje van de startknop rechtdoor het contact boven op de startmotor. Dit type geeft veel minder problemen.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
OK dat wist ik niet, mijn 49er had het heveltje, dat ik na op korte termijn vier keer het bakelieten nokje te hebben vervangen in zijn geheel heb laten vervallen voor een startrelais.
Deze trek installatie heb ik al meerder keren open gehad om onder andere al de interne componenten te vervangen, en ook meermaals om het startnokje te vervangen dat nog wel eens durft de breken/scheuren…
Maar na dit alles vervangen en gedaan te hebben nog steeds een door draaiende starter dus…
Hallo Yannick,
Enkele weken geleden heb ik jouw TA gekocht.
Ben tevreden met de auto. Eerder had ik een sportje, later een ID van 1965 en nu dus de auto waar jij zo veel aan gedaan hebt. Alleen de portieren vragen weer werk.
Ben nieuwsgierig wanneer jij de auto weggedaan en aan wie.
Op dit forum heb ik de naam Krelis
Ben benieuwd of jij of iemand anders reageert.
Groet, Krelis.