Hallo,
Sinds vorige week in het bezit van een C5 1.6 THP Ligne Business uit 2010. Nu heb ik een vraag over de voorruit verwarming..
In de afgelopen 2 dagen zat er ijs op de voorruit. Na het aanzetten van de verwarming (zowel voor als achter) heb ik niet het idee dat er iets gebeurt. Na een minuut ongeveer is de achterruit zowat schoon maar is er op de voorruit nog geen teken van smeltend ijs. Doe ik iets verkeerd of is er wellicht wat defect? Wie heeft er hier ervaring mee en kan me van informatie voorzien?
Groet,
Michiel
De voorruit verwarming van de C5 bestaat eruit dat de kachel geinstrueerd wordt maximaal zijn best te doen de vooruit te ontwasemen. Dat kan die pas doen als de motor enige warmte heeft geproduceerd. Dit itt de achterruit verwarming, die daadwerklijk gloeidraden in de ruit heeft en dus direct werkt.
Wil je echte voorruitverwarming moet je nog steeds een ford kopen
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
bij mijn C5 (2008) ging dat wel goed
als ik moest krabben, dan starte ik de auto en drukte de knop voor snelle ontwaseming in..
en dan begon ik met krabben..
en op de voorruit had je dan al vlot 2 plekken waar de dooi begon..
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Foei! Slecht voor het milieu en voor de motor. Eerst krabben en dan pas starten. In de meeste instructieboekjes die ik tot nu toe gelezen heb staat dat je na het starten direct moet wegrijden. En niet eerst de motor moet laten warmdraaien en dus ook niet om de voorruit te ontdooien. Dan kun je nog beter een ontdooispray gebruiken.
L8r, Henk
Henk2304 schreef:Foei! Slecht voor de motor..
auto is toch al weer ingeruild..
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
En ... heb je het milieu ook al eens ingeruild?
L8r, Henk