Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
demuywo schreef:moet je dan niet alle vloeistoffen aflaten, of kan motorolie en lhm erin blijven? vind het anders ook wel interessant, als je zoals ik geen plaats hebt voor een brug of put.
ik heb alles erin gelaten. alleen de lhm dop voorzien van plastic om lekken te voorkomen. Ik heb em naar links gekanteld. werkt goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Klopt. Toch weegt zo’n kale body nog gauw zo’n 5-6 honderd kilo, of schat ik het verkeerd in? Als je die in je eentje aan een zijde optilt ben je klaar voor de Schotse Highland-games….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Lotgenoten! (Want dat zijn we, met onze afwijking waar je niet zo makkelijk van af komt).
Even een vraag: heb rechts mijn instapdorpel verwijderd omdat de onderrand krokant was. Bovenzijde keihard. Nu moet ik de de rand die gepuntlast zit op de bovenzijde van de dorpel nog verwijderen. Nu zijn beide delen echter keihard. Is er veel op tegen om de nieuwe instapdorpels (die ik bij CitroClassique heb gekocht) er overheen las? Daarmee komt hij 1 mm hoger te liggen, maar maakt dat veel uit?
Ik kan nl wel alle puntlassen uitboren, maar echt fraai wordt de bovenrand dan niet en daarmee is het altijd weer minder ideaal om er een nieuwe dorpel op te proplassen.
Verder nog een identifiactie van mijn motorblok gedaan: ik kom niet verder met het speurwerk dan een DX en daarachter 2x 3 cijfers op het uitlaatspruitstuk. Als dat de motorcode is, dan zou het dus een 2175cc zijn die tot 1970 ongeveer in de breaks is toegepast. Van origine hoort er een 1985cc in met 4-bak, maar ik heb ook een 5-bak (108). Volgens mij is die bak met de DX een prima combinatie, origineel of niet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
ik zou er zelf de originele bak en blok in zetten. Tenzij je er 365 dgn per jaar mee gaat rijden dan is het overwegen waarom er een 5 bak in te gooien. Maar maak er dan een feest van door er ook een 23injectie van te bakken.
Gr,
Sivan
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:
Verder nog een identifiactie van mijn motorblok gedaan: ik kom niet verder met het speurwerk dan een DX en daarachter 2x 3 cijfers op het uitlaatspruitstuk. Als dat de motorcode is, dan zou het dus een 2175cc zijn die tot 1970 ongeveer in de breaks is toegepast. Van origine hoort er een 1985cc in met 4-bak, maar ik heb ook een 5-bak (108). Volgens mij is die bak met de DX een prima combinatie, origineel of niet.
Nee nee, DX-nummer op het spruitstuk is een onderdeelnummer. Heel veel ds-onderdelennummers beginnen met DX. Je moet de code op het plaatje hebben wat op het blok zit, recht voor de startmotor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ter aanvulling .....
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bedankt voor dat plaatje SPAM!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SPAM,zal dit de eerste nieuwe DS zijn die in deze eeuw de weg op gaat…. ? Ik zou er een mooi artikel over in de krant laten plaatsen. Wat een project.
Gr,
Sivan
In het voorjaar zal deze oude godin toch echt het asfalt weer gaan ruiken
En na bijna drie jaar zal dat een mooi moment worden, ik heb er zelf ook al aan lopen denken om iets te publiceren. Het komt inderdaad niet echt veel meer voor dat zo’n oude dame geheel voorzien wordt van zo’n knip- en wasbeurt.
Kortom: eerst maar eens verder afbouwen….
Misschien een andere vraag: Ik heb momenteel een volledig nieuwe donkerrode stoffen (Pal.) interieur staan. Nu was ik gister in Borculo en zag daar een zelfde versie maar dan in leer.
En ik moet zeggen dat dit er ook heel fraai uit ziet. Echter ik zit nog even met leer in de zomer: warm ? plakkerig?
Laat eens horen. ik ben benieuwd.
Alvast bedankt
Dank voor jullie reacties en de prachtige foto SPAM! Ik ga straks even verder neuzen naar dat plaatje.
Interessant uitstapje van SPAM, naar de juiste bekledingskeuze. Eh….zo ver ben ik voorlopig nog niet…
Ik heb een 504 berline met zwart leer gehad. Was origineel rund van 40 jaar geleden. Onverwoestbaar, maar wel warm en glad.
Mijn 504 cabriolet heeft Recaro stoelen (uit dezelfde tijd als mijn cabrio, begin ‘70) en die zijn gestoffeerd. In de 504 cabriolet is nooit echt leer geleverd, alleen skai. En dat is in de zomer dus echt geen optie! Stof is eigenlijk het comfortabelst, mits het goede stof is (Recaro heeft dat!).
Voor mijn ID-break ga ik voor de originele stof (blauw). Ik heb al staan kwijlen bij CitroClassique.
Maar nu heb ik nog geen reactie op mijn vraag hierboven: instapdorpels parallel aan de bovendorpelplat met decouperzaag weggegzaagd om makkelijker de gepuntlaste bovenrand er vanaf te kunnen strippen. Maar de vraag is dus: zal ik dat wel doen? Het is 100% roestvrij (Dinitrol!). De nieuwe dorpelrand erop lassen kan dus prima, alleen komt de instapdorpel dan 1 mm hoger te liggen. Erg?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
SPAM schreef:Echter ik zit nog even met leer in de zomer: warm ? plakkerig?
Laat eens horen. ik ben benieuwd.
Alvast bedankt
Het enige nadeel aan leer vind ik dat het ‘s winters koud is. Verder vind ik leer ideaal. Niet plakkerig, niet warm, makkelijk schoon te houden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over dat lassen: alles kan, maar het is maar wat je natreeft. Ga je “all the way” dan zou ik kiezen voor origineel en het maken zoals het af-fabriek zat. Maakt origineel je geen moer uit, tja, dan kan je doen wat je wil. Een échte kenner gaat overigens snel zien waar je van origineel bent afgeweken. Maar, die keuze is aan jou. Beiden kan dus. Ik ben wat las- en plaatwerk betreft van het kamp “doe het zoals citroen het deed, ze deden dat niet voor niets zo”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou ook zeker gaan voor het verwijderen van het restant op de dorpel en de nieuwe er als origineel weer oplassen.Is nauwelijks meer werk, veel mooier (denk ook aan het voldoeningsgevoel na de werkzaamheden). Alleen zo krijg je een mooie aansluitende naad links,rechts en boven, zonder hoogteverschil.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Brian schreef:Het enige nadeel aan leer vind ik dat het ‘s winters koud is. Verder vind ik leer ideaal. Niet plakkerig, niet warm, makkelijk schoon te houden.
Stoel/bankverwarming?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!