@Citr0en: had je al bevestigd gekregen of de connection box standaard was op de Selection 2 eHdi? Volgens mijn dealer en prijslijst van october 2011 is het een optie. Maar ik weet niet of er een aparte prijslijst is van de selection 2?
Dit is in principe de selection II, daar zit geen standaard connecting box op. De dealer gaf aan dat de Parrot dus gewoon noodzakelijk is…
op de benzine uitvoeringen van de selection is de connecting box nl wel standaard.
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 4.6 liter.
21.4 km met 1 liter.
display 4.0
50% snelweg 50% landweg
Het koude weer heeft nog invloed op het verbruik.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-01-2012
- C3 e-hdi Selection
Sinds gisteren ook blije C3 rijder! Al besteld in september, in december binnengekomen en ik wilde pas in 2012 registratie.
Het is een witte e-hdi Selection geworden met wat leuke opties;
- normaal reservewiel
- connecting box (bluetooth carkit/audio)
- pack zenith
- pack city
- ESP
Direct al een vraag; hoe (de)monteer je de versnellingspook?
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Even een update van het brandstofverbruik van de laatste 3 weken:
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
1787 km met in totaal 82.75 liter. (3x tanken)
21,6 km met 1 liter.
4,6 l per 100 km
display 4.4
Rond de jaarwisseling een paar keer flink tegenwind gehad op de A2 tussen Eindhoven en Amsterdam v.v, tijdens deze ritten lag het gemiddeld verbruik tegen de 5.0 l / 100 km aan, waarbij ik niet harder heb gereden dan 100 km/h.
Deze ritjes hebben het brandstofverbruik behoorlijk nadelig beinvloed.
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-2012
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
- C1 Ambiance
Even over het verbruik, ik rijd gemiddeld 1 op 16 met mijn c3.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Zo, dat is knap. Zelfs met flink doortrappen op de Duitse Autobahn ben ik niet lager gekomen dan 5,2 l/100 km, dat is dan zo’n 1:19.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
...dat is zeker schrikbarend knap….hoe doe je dat?
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
eh..
Bedoel je dat je het knap vindt dat ik 1:19 of zuiniger rijdt? Die keer was het gemiddelde van een snelwegrit van Zweden terug naar NL, inclusief flink doorkachelen (150+) op de Autobahn. Toen deed ik echt niet mijn best om zuinig te rijden. Normaliter zit ik rond de 4,3 l/100 km, of ook wel 1:23,5. Dat is voornamelijk woon-werk verkeer en veel constant rijden (70, 80, 100 of 120), denk zeker 90% op de CC. Ik rij dan wel enigszins zuinig, dus niet voluit accelereren, uit laten lopen voor stoplichten, zoveel mogelijk gebruik maken van stop-start systeem.
Ik vond het daarom knap dat Andre68 1:16 als gemiddelde haalt. Volgens mij moet je daar in de C3 echt je best voor doen, met andere woorden voluit optrekken, veel en hard remmen, veel stadsverkeer, 160+ over de snelweg, stop-start systeem uitzetten en dan nog lijkt het mij lastig. Iemand met een gemiddelde rijstijl die niet zijn best doet om zuinig te rijden rijdt met een C3 in NL toch al snel 1:20. (is mijn inschatting)
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-2012
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
- C1 Ambiance
Dat is woon werk verkeer, maar ook op de snelweg bij gemiddeld 130 haal ik maar 1 op 18. De auto is van april 2011 en staat nu op winterbanden, in de zomer staat de auto op 205/55/17.
Woon werk is 5 km. Dus dat zal zeker invloed hebben.
Bij mij blijft het verbruik zuinig.
Woon-werk is 45 km (enkele rit), waarvan ca 40 km snelweg, ik rijd gemiddeld snelheid van 100 km per uur, veel cc. De eerste ca 10-15 km zijn bij koude motor het minst gunstig (verbruik dan ca 1 op 19/20), daarna meestal (tenzij er bijv. harde wind staat) een stuk zuiniger (ca 1 op 23/24).
Zoals eerder door mij beschreven stond/staat de boordcomputer (tellerstand 2) na 9999 km op 4,1 op 100 km.
Inmiddels ruim 12.500 km gereden (auto sinds 31 augustus 2011 in bezit).
Vandaag getankt, ca 1 op 22,5 (boordcomputer tellerstand 1 gaf 4,1 op 100 km aan.
Heel wat cijfertjes, mijn ervaring: C3 EHDI is zeker niet zo zuinig als fabrieksopgave, maar welke auto wel? Ik vind het verbruik zeer acceptabel, maar mijn rijstijl is ook zeker als rustig te bestempelen!
Verder blijf ik het een fijne auto vinden, nog geen moment spijt gehad (nou ja - als je de C3 nu koopt krijg je er 4 jr garantie én 4 jr onderhoud op….was bij mij alleen 2 jr garantie, smile).
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Het brandstofverbruik begint er iets beter op te worden .
Inmiddels staat er na 3,5 maand een kleine 10.000 km op de teller
Gemeten aan de pomp:
1011 km met 44 liter.
23,0 km met 1 liter.
4,3 l per 100 km
display 4.3
PatriC3 schreef:Bij mij blijft het verbruik zuinig.
Heel wat cijfertjes, mijn ervaring: C3 EHDI is zeker niet zo zuinig als fabrieksopgave, maar welke auto wel?
Mijn Saxo 1.5D SX (die ik had van 2000-2004) wel !!!
Hier was mijn gemiddeld brandstofverbruik gelijk aan de fabrieksopgave.
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 5.0 liter.
19.9 km met 1 liter.
display 4.0
50% snelweg 50% landweg
Het koude weer heeft nog invloed op het verbruik.
Wij hebben onze C3 nu 3 maanden (3000 km) gemiddeld verbruik 1 op 20, Gebruik voornamelijk in stadsverkeer. Woon-werk.
Auto rijdt prima, maar drempels zijn een drama, moet er stapvoets overheen, auto is veel te hard geveerd.
Ook hele slecht matten, aan de bestuurderskant zit al een gat!! en dat na nog net geen 3000 km.
Verbruik ook bij lange na niet de fabrieks en dealer opgave.
Maar over het rijden en overige functies zijn we wel tevreden