11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 14 januari 2012 06:24 PM
  [ # 151 ]

Blokken strakker. Staat zeer nauwkeurig beschreven in het WPHB.
Dat heb je toch? Ja toch?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 januari 2012 07:58 PM
  [ # 152 ]

ja hoor, wel in het engels, maar ik wist dus niet zeker wat het beste was. ze zeggen ook om er een stelplaatje tussen te steken van 0,1mm (tussen de schijf en het blokje), maar met hetzelfde oppervlak als van de blokjes, lukt het niet met een gewoon voelermaatje dan?

we zullen straks (als de kroost ligt te ronken) eens een poging wagen, merci!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 januari 2012 09:09 PM
  [ # 153 ]

bezoekje onder de dame leert me dat links, het linkerhandremblokje op 0,05mm staat (dus de ruimte tussen het blokje en de schijf met de handrem los), het rechter op 0,10 , rechts staat het rechterblokje op 0,05 (spant zelfs nog) en links 0,20mm , hier staan ze dus wat ‘assymetrisch’. Ik vermoed dat bij het intrappen van de handrem, op de rechterschijf enkel de linkerkant nog aantrekt. Zo laten en de keuring afwachten, of zou ik toch de rechterkant ietsje strakker zetten (zal het blokje wat nu al vlak langs de schijf staat er dan niet langs slepen?)

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 15 januari 2012 12:04 AM
  [ # 154 ]

Het systeem met de kabel en de spiraalveren daarin zorgt er voor dat de kracht gelijk verdeeld wordt, ook als een van de blokken strakker staat dan het andere. Ik zou zeker die rechter iets strakker zetten.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 januari 2012 08:51 PM
  [ # 155 ]

ondertussen heb ik de handrem nog wat strakker gezet (enkel rechterdeel dus) we zullen zien op de keuring. Ook al langsgeweest bij de Douane, is dus ook al in orde (al had het wat voeten in de aarde omdat ze moesten weten hoeveel kW de wagen had, maar dat stond dus nergens (niet op de franse en ook niet op de RDW papieren) vermeld. En dan vroegen ze de datum waarop de wagen in het verkeer zou komen??? hoe kan ik dat nu weten, hij moet nog naar de gelijkvormigheidskeuring, de tweedehandskeuring, en ik moet nog naar de DIV op een dag dat de douane aanwezig is! nuja, is in orde gekomen, nu nog naar de garage brengen om de keuringen te laten doen. Er zit ook nog een LHM lekkage aan ofwel het rondselrubber van het stuurhuis, of de HD regelaar, moet ik nog eens deftig afkuisen en bekijken? Speciale ‘fragiele’ plekken hier?

btw, moest er iemand een garage in BE (west of oost vlaanderen) weten die bollen kan bijvullen… graag pm (citroen dealers in de buurt doen dat natuurlijk niet, voor zover ze zelfs nog weten wat een ‘veerbol?’ is Laughing )

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 januari 2012 08:41 PM
  [ # 156 ]

na 2 dagen nog eens onder de dame haar rok gekropen (ds dus wel teverstaan Wink ) en daarlagen toch weer wat druppeltjes lhm op de grond, dus, denk ik, moet het van een retourleiding ofzo zijn, want het systeem is drukloos gemaakt verleden week voor de lekzak te monteren, en sindsdien heeft ze niet meer gedraaid. aan de hogedrukregelaar (die ik met remmenreiniger wat had afgekuist) is het nog proper (beetje zweten, maar geen druppels) maar toen kwam ik op het hulpstuurhuis, net daaronder lagen de druppels lhm, maarvolgens mij komt daar geen LHM aan te pas? iets verder naar boven, stuurhuis… druppel LHM (zie foto) is dit te verhelpen (zonder een nieuw stuurhuis erin te plaatsen natuurlijk?) en kan het daarvan zijn, ook als de dame drukloos is?

ook nog een fotootje van de nieuwe aanslagrubbers achter…

Afbeelding Bijlagen
nieuwe aanslagrubbers achter.jpghulpstuurhuis.jpglek stuurhuis.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 januari 2012 10:49 AM
  [ # 157 ]

Er zit LHM in het roterende deel van je stuurhuis waar dat zwarte rubberen hoesje omheen zit. Grote kans dat deze een beetje lek is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2012 12:24 PM
  [ # 158 ]

Maar dat ronsel mag niet lekken. De hoes is een Stofhoes. Geen LHM binnenhoud hoes

Controleer of de leidingaansluitigen wel goed vast zitten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 januari 2012 10:21 PM
  [ # 159 ]

ik kon de moertjes inderdaad nog iets aandraaien, wil ze nu ook niet keihard aanspannen, dus we zien wel binnen een paar dagen.

Ondertussen even de gewone controle voor ie donderdag naar de garage moet voor de keuring, lichten werken, stop werkt, oei, een richtingaanwijzer achteraan niet, kapje eruit, lampje eruit, hmm, lampje nog goed, oooh, een los draadje, streendj, striptang erop, mooi door dat rubbertje geduwd, en de rest bespaar ik jullie, om een lang verhaal kort te maken, dat rubber lamphoudertje is kapot, en beide draadjes zijn nu los… grrr, moet dat daar in gesoldeerd worden ofzo?? (en zo geraak ik natuurlijk nooit bij de keuring…grrr)

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 januari 2012 11:35 PM
  [ # 160 ]

Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid:

http://www.SPAM/@ds/fr_26nov2011.html


Succes.

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 25 januari 2012 12:42 AM
  [ # 161 ]

Ik had ook een storing in een van de achterrichtingaanwijzers.
Bij openmaken bleek de bekabeling met een wel 25 jaar oud pleistertje aan elkaar geplakt.
Dus nieuwe male/female pennetjes er aan gezet.
Breekt me de boel ook af!

Binnen in het rubber zit een soort trompetje van koper waar de massadraad aan is gesoldeerd. Dat kun je eruit halen.
En de stroomtoevoer gaat via een plaatje onderin. Daaraan is het draadje niet gesoldeerd, maar geknepen vast gezet. Voorzichtig weer opengeknepen en nieuw draadje erin en weer vastknijpen.
Is bij prima gelukt. En het werkt weer!

groetnis
A3

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2012 10:39 AM
  [ # 162 ]

Die rubbertjes kan je nieuw kopen. Of complete units met draadjes eraan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 januari 2012 09:06 PM
  [ # 163 ]

dank voor de tips, heb inderdaad zo’n nieuwe unit met draadjes en al besteld, want de mijne zien er niet meer zo schitterend uit… ik ga wel nog even die tip van a3defries proberen, het is nu toch kapot, maar ik wil wel eens weten hoe het nu juist zit.

oja, onder de auto alles nog droog, nog geen LHM drupjes, onderkant stuurhuis een rondsel ook nog mooi droog, HD regelaar beetje zweet maar geen druppels, maar dan die ik daar een leiding (gevlochten benzineslang?) die van boven de HD regelaar komt, naar beneden op een T stuk van dikke stalen leiding, en die staat wel volledig nat (groene waas thv aansluiting op T stuk) en idem voor een kort stukje, van gelijkaardige die van het rondsel van het stuurhuis, ook naar beneden gaat naar diezelfde leiding, die dan verder loopt naar het LMH vat. best eens vervangen vanop een brug denk ik, maar eerst moet ik nog even opzoeken welke leidingen dat precies zijn…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2012 09:19 PM
  [ # 164 ]

ik denk treiterslang vanaf HD regelaar naar ijzeren t stuk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 januari 2012 09:24 PM
  [ # 165 ]

haha, net als ik de leidingen gevonden heb… inderdaad, die ene is de treiterslang (nr 16) vermoed ik, en de andere kortere (nr 18) is van het stuurhuis naar diezelfde leiding waar de treiterslang op zit. Nu, echt kapot is ze (nog) niet, want er spuit of druppelt zelfs niets uit, maareuh, waarschijnlijk ergens een scheurtje ofzo, best eerst maken zeker voor we een lek krijgen op de keuring zelf Wink

best van onderaan/bovenaan? (heb al gelezen dat het een TUUUUUUUUUUTklusje is)

PS heb geen brug of put Sad

Profiel  
 
 
11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook