32 van de 34
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende > 
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 oktober 2011 12:20 AM
  [ # 466 ]
waterman schreef:
Rogier 1975 schreef:

Heb ik gezien, merci Smile

Bij de Muppet gaat er uiteindelijk weer een gebruikte pomp op, en dan vraag ik me altijd af “hoe lang zoiets goed gaat”. Maar ja, als nieuw niet meer te krijgen is heb ik weinig keuze Wink

Op de muppet is gewoon een nieuwe pomp gegaag. Kijk maar eens goed naat de foto’s Wink

Zo te zien smaakt dat wijntje wel! Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 oktober 2011 09:10 AM
  [ # 467 ]

Rogier,

ik heb eens ff in de schuur gerommeld en de pomp gevonden en afgaande op de foto’s in het Muppet topic heeft de pomp die ik heb liggen een klein gat.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 19 oktober 2011 09:37 AM
  [ # 468 ]
Rogier 1975 schreef:

Ow dus ook een nieuw, passend pomphuis erop als ik het goed begrijp?

Correct.
En op zaterdagavond nog wel! Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 oktober 2011 03:08 PM
  [ # 469 ]

Goed, vanmiddag van Mark (nogmaals dank!) een overeenkomende waterpomp in ontvangst genomen om te kijken of dat gaat werken. Nu nog op zoek naar een juiste pakking hiervoor!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 27 november 2011 12:54 PM
  [ # 470 ]

Pomp zit erop maar oh wat een tegenzin met deze klus: tis klaar met de CX voor mij, op over en uit.

Dus ja, zeg mag/moet weg: zie advertentie voor meer info.

Verder liefst per PB/mail.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2011 02:34 PM
  [ # 471 ]

Succes,met de verkoop

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 januari 2012 10:24 PM
  [ # 472 ]

Zo even de tijd om jullie bij te praten. Allereerst: de bruine Pallas is verkocht!

Vlak voor ons nieuwjaarstripje naar de Eifel (met de BMW, die heeft wel de in Germania verplichte winterbanden en is - hopelijk - een stuk pekelbestendiger) werd ik gebeld voor de CX. Meteen die dag kwam de meneer die al een CX had met een vriendin langs. En wat leuk: ze kwamen niet voor hem zelf kijken, maar voor haar - behalve La Léo had ik dat in CX-land nog weinig meegemaakt.

In verband met de vroege duisternis meteen gaan rijden: eerst ik, toen zij (erg onwennig, voor het eerst CX rijden en dan meteen een C-matic!) en op het laatst hij nog (toch even de kans om eens C-matic te rijden). Duidelijk was er een sfeer van autoliefhebbers onder elkaar. Thuis nog met een kop koffie de historie van de auto doorgenomen, ben dan altijd blij dat ik een pietlut ben die facturen bewaard enzo. Uiteraard wilde ze er nog over nadenken en het er thuis (de CX-rijder is een vriend, niet haar partner) over hebben.

De volgende ochtend al telefoon: de CX was gereserveerd! Wel met weekje geduld i.v.m. onze Eifeltrip, maar dat gaaf haar de gelegenheid om rustig verzekering te regelen. En nog veel meer foto’s te bekijken die ik op aanvraag had gestuurd, voorpret is belangrijk yes.

En vrijdag de 6e januari was het zover. Geen tijd meer om de CX te poetsen, wel om alles even leeg te halen. Even misbruik maken van de CX voor de wekelijkse boodschappen, vooral dochterlief wilde nog een laatste ritje meemaken. Laatste check van vloeistoffen (waterpomp was immers nog recent vervangen), alles prima - natuurlijk, als je afscheid neemt gedraagt een CX zich voorbeeldig Wink. Ook nog alle specifieke CX-vloeistoffen uit de garage in een doos achterin, LHM, 15W40, Fluide-T - daar doet een 320i weinig mee geloof ik. Met de nieuwe eigenaresse naar de Bruna annex postkantoor, mocht nog even zelf retour rijden. En daarna uitzwaaien. Maar niet very sad maar Cool want de nieuwe eigenaresse was zó blij, zó enthousiast, dan kun je niet treuren. Ik hoop dat deze dame uit Lichtenvoorde (dicht bij Dibert, makkelijk!) er dan ook een hoop plezier aan zal beleven.

Voor hier wil ik vooral afsluiten met een grote DANK JULLIE WEL. Want ik kan niet alle namen noemen, maar bijvoorbeeld La Léo & George, Waterman, Mark, FluidFreak, Thijs en alle anderen: wat hebben jullie geholpen in mijn Citro/CX-tijdperk. Vooral met technische tips, klusadviezen, paniekrelativering en in het café natuurlijk met gezellige (on)zin. Ik ben eerlijk waar nog niet eerder zo’n topforum tegengekomen. Mods en iedereen: BEDANKT en hou dit zo’n mooi medium!

Voorlopig vaarwel, maar zeg nooit nooit. Nu hou ik het eerst bij de BMW en het zoeken naar een nieuwe baan. Dat laatste bepaalt deels wat er dan komt: lease, klassieker, dat ligt maar aan functie, locatie, en de autostemming hier in huis. Als het aan mij ligt iets zónder vast dak - maar dat moet dus maar net passen in werk, budget, kinderruimte etc.!

PS
Voor vragen over Citroëns blijf ik per PB/mail natuurlijk wel bereikbaar. En ik zal de nieuwe eigenaar eens hierheen linken!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 januari 2012 11:21 PM
  [ # 473 ]

Rogier,

moeten we je nu feliciteren met de verkoop of steunen met het verlies van een dame? zo te lezen het tweede en valt er toch een soort last van je schouders en is ze goed terecht gekomen,

en het wordt toch wel iets frans zonder dak dan he ? geen golf oid. iig ligt de kleur Brun Scarabee deze maand goed in de markt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2012 09:59 AM
  [ # 474 ]
Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 22 januari 2012 10:10 AM
  [ # 475 ]
Rogier 1975 schreef:

En wat leuk: ze kwamen niet voor hem zelf kijken, maar voor haar - behalve La Léo had ik dat in CX-land nog weinig meegemaakt.

In verband met de vroege duisternis meteen gaan rijden: eerst ik, toen zij (erg onwennig, voor het eerst CX rijden en dan meteen een C-matic!) en op het laatst hij nog (toch even de kans om eens C-matic te rijden). Duidelijk was er een sfeer van autoliefhebbers onder elkaar. Thuis nog met een kop koffie de historie van de auto doorgenomen, ben dan altijd blij dat ik een pietlut ben die facturen bewaard enzo. Uiteraard wilde ze er nog over nadenken en het er thuis (de CX-rijder is een vriend, niet haar partner) over hebben.

En daarna uitzwaaien. Maar niet very sad maar Cool want de nieuwe eigenaresse was zó blij, zó enthousiast, dan kun je niet treuren. Ik hoop dat deze dame uit Lichtenvoorde (dicht bij Dibert, makkelijk!) er dan ook een hoop plezier aan zal beleven.

Gelijk natuurlijk enthousiast gemaakt om lid te worden van de CX club, is ook weer leuk voor La Leo tongue wink

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 januari 2012 05:41 PM
  [ # 476 ]
Mark Gielen schreef:

en het wordt toch wel iets frans zonder dak dan he ? geen golf oid.

Frans zonder dak, da’s nog lastig blijkt Mark. Althans, als je niet de centen in een originele DS cabrio wil en/of kan steken.

Jong = allemaal van het type CC, zo’n stalen klapdak. Mooi in de winter, maar ook niet:
- bijna geen beenruimte achterin, een 308CC is bijv. nog niet eens een 2+2 als ik (1m89) voorin zit!!
- bijna geen kofferruimte
- loodzwaar = véél houderschapsbelasting, voor een (op dit moment) nog niet nodige 2e auto. Hobby mag geld kosten, maar op díe manier liever niet

Oud = nagenoeg onbestaanbaar. 504 en 304 cabrio zijn prachtig, maar ook pure 2-zitters. En natuurlijk weer totaal onbestand tegen pekel, ook kapjes niet echt winterproof geloof ik.

Wat rest dan:
- jong Zweuds of Deutsch: ook klapdaken op C70 en 3-serie (E93), wel wat ruimer dan 307/308CC. Ook loeizwaar, 1600kg al gauw. C70 heeft prachtige 5-pitters, maar die zuipen nogal. 6-in-lijn van 3-serie zijn dan relatief veel efficienter, 4-pitters helemaal maar wat licht voor genoemde massa.
- iets ouder: vorige model C70 en 3-serie (E46). Stoffen, winterproof kappen, nog steeds 1500-1600kg aftikken. 5-pitters in Volvo altijd met Turbo dus meer koppel, maar zelfde geslurp. 3-serie nog steeds iets zuiniger, maar niet zoveel als met de moderne blokken.
- Saab? Tja, liever niet eigenlijk - onderdelen moet men 10 jaar blijven maken ondanks failliet, maar dat is al snel voorbij. En modellen liggen me niet zo: Classic roest (ask Waterman), eerste 9-3 te slap ontwerp, laatste te sportief (dan liever een 3).

Ouder/klassieker:
- BMW E30 is op zich best aardig, maar tjonge wat veel kaf en weinig koren op de markt. Spoilers, velgen, schade, uitgewoonde interieurs, dubieuze histories, alles lijkt het petjesimago te willen bevestigen.
- En dan een hele tijd nietsss
- Laatste idee heeft eerst weer meer zekerheid over werk nodig omdat daar véél spaargeld in (op zich redelijk waardevaste of zelfs stijgende) aanschaf gaat zitten: jaren ‘80 911 Targa. Net een 2+2 waar de kids achter mij passen, degelijk (“uit graniet gehouwen” noemt men deze generatie), bakken vol karakter. En gewoon de jongensdroom sinds ik iedere keer vlakbij de lokale tennisbaan zo’n 911 SC Targa zag staan, keer op keer op keer…

Of toch gewoon dicht, de saaie maar elegante E28 5-serie? Of gewoon een jonge Twingo of Panda, dan maar geen hobby. Of als werk lease betekent, een cheapo Prietsus, Punto Evo of ander 14% hok en lekker de 320i Touring rijden als we ruimte willen?

Kortom: veel letters, veel keuzes, maar nog ff niets Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2012 06:12 PM
  [ # 477 ]
Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 januari 2012 06:14 PM
  [ # 478 ]

Pleuriel? Wat heb je toch een mensenkennis Arjan!
Leuk ding hoor, maar niet voor mij Wink

Zonder kiddo’s zou het wel eenvoudiger zijn overigens: Barchetta, MR2, MX5, Boxster - genoeg leuks in veel prijsklassen dan! Maar ja, dat betekent nog zeker 10-12 jaar geduld voordat die apen de deur uit zijn!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 22 januari 2012 08:26 PM
  [ # 479 ]

Al eens over een 306 Cabriolet nagedacht? Erg mooie auto vind ik, en nog een echte cabrio met een stoffen dakkie. Geen idee hoe het met de ruimte achterin gesteld is, maar als ik je wensen zo lees lijkt me dat een goeie keuze. En het is tenminste Frans Smile

Succes met je keuze, en verder gefeliciteerd én sterkte met de verkoop van de CX!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 januari 2012 09:04 PM
  [ # 480 ]

Visa Decouvrable ? is een leuke cabrio geweest !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
32 van de 34
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook