47 van de 53
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 oktober 2011 09:04 PM
  [ # 691 ]

Weer verder met de dakrand, nu aan de achterkant.
Ik had in het verleden het wasbordje al eens weggehaald en wist dus wat er aan zat te komen.
Ik heb het driehoekje op de C-stijl weggeslepen omdat het helemaal verrot was.
Een nieuw driehoekje gemaakt en dat moet er nog op gelast worden.


roest


nieuw driehoekje

Nu de andere kant nog dan heb ik de hele dakrand te pakken.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 01 december 2011 10:09 PM
  [ # 692 ]

Afgelopen dagen weer verder met de dakrand en de a Stijl links.
Alles kaal gemaakt en waar nodig nieuw ingelast en in de epoxyprimer gezet.


Het driehoekje rechts achter.


De a stijl gerestaureerd en geprimerd.


en zo was het.

Het zit nu 2x in de primer, nu gaat er nog 2x zwarte chassiscoat over.
wordt vervolgt.

Peter.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2011 10:12 PM
  [ # 693 ]

Wederom keurig werk! very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 januari 2012 02:25 PM
  [ # 694 ]

Het werk aan de dakrand is klaar, de rand is zwart gemaakt met chassiscoat.
Onder de voorruit heb ik het hele gebied ook meegenomen.
Dus kaal gemaakt en 2x in de primer en 2x in de chassiscoat.
Ik ben er zeer tevreden over, het ziet er weer uit als nieuw.

De rvs sierlijsten zitten alweer op de rand en nu wilde ik eigenlijk eerst de voorruit plaatsen.
Is dit handig? of moet eerst het dak erop?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb bij de club een nieuw grijs rubber voor de ruit gekocht.
Dit is erg stug, is hier een trucje voor?

Groeten Peter.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 januari 2012 02:48 PM
  [ # 695 ]

Bij plaatsing van het dak zit de voorruit niet in de weg. Bij plaatsing van de voorruit vond ik het wel handig dat het dak er nog niet op zat, kun je ook binnen staan en de ruit van bovenaf omhoog trekken en het gefrommel met het rubber gaat makkelijker. De andere volgorde heb ik nog nooit geprobeerd, dus misschien heeft die ook z’n voordelen…

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 januari 2012 03:20 PM
  [ # 696 ]

Dat lijkt mij ook,dus eerst de ruit en daarna het dak.
Dat stugge rubber hoe kreeg je dat netjes op z’n plek?
Of heb jij het rubber eerst om de ruit gelegd?
Dat lijkt mij nog lastiger.

Peter.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 januari 2012 03:57 PM
  [ # 697 ]

Eerlijk gezegd weet ik dat niet precies meer, wel dat het een enorme worstelpartij was. Maar kijk eens bij Jee Pee, http://www.SPAM/@ds/fr_16april2011.html , volgens mij heb ik ook eerst het rubber gemonteerd. Het is lastig om het goed in de bovenhoeken te krijgen als het stug is. Misschien eerst in een bak warm water leggen, dan droogmaken en monteren met kit?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 januari 2012 04:10 PM
  [ # 698 ]

Beste,

Goed weer een linkje te vinden naar mijn site tongue rolleye ... ga zo voort.

Hou er rekening mee dat je het rubber er met de juiste voorkant in zet. Die fout ik echter gemaakt Rolling Eyes

Het rubber lijkt vrij stug, echter bij montage zal het best meevallen. Ik heb de binnenzijde (op advies) wel voorzien van kit.

Bij het inmonteren van de ruit zelf heb ik de binnenzjde van het rubber voorzichtig ingesmeerd met vaseline. Met wat vereende krachten gaat de ruit dan netjes het rubber in.

Succes !

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 januari 2012 04:17 PM
  [ # 699 ]

Hallo SPAM,

Ik las hier het stukje over het plaatsen van de voorruit. Mijn auto is al wel zover, maar ik heb een lekkage aan de bovenkant van de ruit. Ik denk dat er water tussen het rubber en de ruit naar binnenkomt. Ik zit er nu aan te denken om het raamrubber aan de binnenkant van kit te voorzien. Nu vroeg ik mij af welke kit jij hiervoor hebt gebruikt?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 januari 2012 04:18 PM
  [ # 700 ]

Ik zoek het even voor je op… even geduld.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 januari 2012 04:20 PM
  [ # 701 ]

Vers uit de kitspuit Smile

Op advies van Citro-Classique gebruik ik, net als Citro-Cl., deze kit om te monteren. 


Succes.

N.B. Ik heb de kit tussen de twee opstaande randen aangebracht van het chassis.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 januari 2012 09:20 PM
  [ # 702 ]

Allemaal weer bedankt voor de tips.
SPAM, de link naar je voorruit kon ik in eerste instantie niet vinden.(toch wel makkelijk)
Ik heb het rubber erin gekregen met behulp van 2 knijpklemmen.
Dus eerst een stukje erin, klem erop en weer verder, dan gaat het prima.
Het rubber voor onder de voorruit heb ik schoon gemaakt en weer terug geplaatst.
Het was nog soepel en het zit er weer in.
Ik moet van de week wel een rubber bestellen wat in de beugel zit waar je de ruit onder mee vast zet.
Dit rubber is bij mij gescheurd waar de motorklep aansluit.
Als het binnen is ga ik de ruit plaatsen.


de klem

Ik ga het eerst proberen zonder kit, het heeft altijd gezeten zonder te lekken.
Anders kan ik altijd nog achteraf kit ertussen doen.

Peter.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 januari 2012 09:26 PM
  [ # 703 ]

Ziet er weer goed uit Smile

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 januari 2012 09:54 PM
  [ # 704 ]

SPAM:

Goed weer een linkje te vinden naar mijn site ... ga zo voort.

Tsja, ‘t is een naslagwerk geworden hè .... bravo
We zijn je allemaal zeer erkentelijk!

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 23 januari 2012 12:45 AM
  [ # 705 ]

SPAM,

ik begreep uit jouw verhaal dat jij kit had gespoten in de gleuf van het rubber waar de ruit dan weer ingedrukt werd. Ik dacht dat daarmee de bedoeling was om te verhinderen dat er water tussen het rubber en de ruit komt en eventueel naar binnen kan slaan. Klopt dit dus niet? Jij spreekt namelijk als reactie dat jij carrosseriekit hebt gebruikt tussen de opstaande randen van het chassis.

Profiel  
 
 
47 van de 53
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook