33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 

Rogier’s 2400ie - verkocht!
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 22 januari 2012 10:58 PM
  [ # 481 ]

C70 classic ! Ook plek voor de kids achterin en value for money.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Gepost: 22 januari 2012 11:28 PM
  [ # 482 ]

Rogier echt: op een Porsche 911 loopt je totaal en gegarandeerd leeg. Nog pakken erger als op die CX. Vraag maar aan Michael Buurma (CX Club) die droom was daarna héél rap weer over.  Laughing

Weleens een Amerikaan overwogen?
Nee serieus: die zijn best degelijk. Onverwoestbare blokken, onderdelen eenvoudig leverbaar en niet zo duur, supersimpel aan te sleutelen, een massa ruimte voor kinderen, buggy’s, honden, vrouwen, makkelijk parkeren (oh wacht effe,....da’s niet geheel waar) en lekker veel bekijks onderweg.

Maar goed, op één of andere manier lijk je mij het type daar toch niet zo voor.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 23 januari 2012 01:57 AM
  [ # 483 ]
Robin Visser schreef:

C70 classic ! Ook plek voor de kids achterin en value for money.

Mijn ouders hebben er een en gebruiken de auto het hele jaar, best of two worlds. Deze auto kan je echt goed met 4 volwassen mensen in zitten. De 4 cilinders zijn een stuk(je) zuinige dan 5 cilinder turbo’s. Mooie lijnen, en voor een cabrio een praktische wagen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 januari 2012 09:42 AM
  [ # 484 ]

Een Amerikaan is zeker het overwegen waard.
Ik rij zelf al 1,5 jaar naar volle tevredenheid een Ford Thunderbird V8 5,8 liter uit 1978.

Ik gebruik hem dagelijks voor woonwerk verkeer en hij blijkt zeer betrouwbaar. Onderdelen kosten niet veel, mits je ze zelf in Amerika besteld.
Sleutelen is erg simpel en als je een beetje gangbaar model kiest zijn er nog onderdelen zat te verkrijgen.

Nadeel is: hoog verbruik (1 op 4 voor mij maar met LPG blijft het betaalbaar), parkeren, hooge aanschafprijs en heeft het wel de image die je wilt.

Tot nu toe heb ik nog niets gereden wat zo lekker rijd als mijn Thunderbird (ik heb mijn CX nog niet dus kan daarmee niet vergelijken)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

Gepost: 23 januari 2012 11:52 AM
  [ # 485 ]

Hoho wolfman!! Een (gedeeltelijk) matzwarte Ford Thunderbird met spaakwielen heeft wel effe een heel ander imago dan een 1970 Cadillac De Ville Convertible hè?  devil

1 op 8 à 9 is hiermee trouwens zeker wel mogelijk als je kalm rijdt. Op benzine hè!!
Gas loont nauwelijks nog als je minder dan 10.000 per jaar rijdt, gezien het geringe prijsverschil (net de helft) en het veel hogere verbruik.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 23 januari 2012 02:25 PM
  [ # 486 ]

Kortom: eigenlijk is een CX zo gek nog niet! Zelf denk ik in een gekke bui wel eens aan een Lancia Thema 8.32 (met Farrari motor): een zeer onderschatte (en dus relatief goedkope) klassieker of een Lancia Delta HF integrale 4wd. Maar als ik dan weer wakker wordt denk ik: ach eigenlijk is mijn (betrouwbare) CX wel zo leuk!

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 januari 2012 03:55 PM
  [ # 487 ]
La Léo schreef:

Hoho wolfman!! Een (gedeeltelijk) matzwarte Ford Thunderbird met spaakwielen heeft wel effe een heel ander imago dan een 1970 Cadillac De Ville Convertible hè?  devil

1 op 8 à 9 is hiermee trouwens zeker wel mogelijk als je kalm rijdt. Op benzine hè!!
Gas loont nauwelijks nog als je minder dan 10.000 per jaar rijdt, gezien het geringe prijsverschil (net de helft) en het veel hogere verbruik.

Nou het imago is ongeveer wel hetzelfde hoor. Verf hem roze en je bent net de Flodders… cool mad
Iedere grote amerikaan heeft wel een beetje een aso uitstraling.
LPG is 2,5 keer zo goedkoop dan benzine op het moment. Dus 1 op 4 LPG is 1 op 10 benzine, dus dat is redelijk normaal. Woonwerkverkeer heb ik het over dan he. Snelweg loopt hij 1 op 6 ongeveer op LPG.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 23 januari 2012 04:27 PM
  [ # 488 ]

” Nou het imago is ongeveer wel hetzelfde hoor “

” Iedere grote amerikaan heeft wel een beetje een aso uitstraling.”

Ech nie!

Zet die twee plaatjes nou eens onder elkaar. Dan zie je op de bovenste een stijlvol geheel en daaronder een logge sjonniebak met een raar dak die ten onrechte moet doorgaan voor een sportwagen. Hij schaamt zich zo erg dat ‘ie zelfs z’n oogjes stijf dichtknijpt…

Ergens vanaf 1973 raakten ze in de US of A helemaal de weg kwijt, qua styling.

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 januari 2012 05:04 PM
  [ # 489 ]

Het enige verschil in stijl is de verflaag. Een Thunderbird is alles behalve een sportwagen.
Noem dit maar eens geen stijlvolle auto:

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten

- 2CV 6
Gepost: 23 januari 2012 05:33 PM
  [ # 490 ]

Tsja, daarover kan men van mening verschillen…

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten

- 2CV 6
Gepost: 23 januari 2012 05:36 PM
  [ # 491 ]

Hier trouwens -ter vergelijking- nog even de kont van zo’n ‘70 Cadillac:

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 januari 2012 06:13 PM
  [ # 492 ]

Ik zie helaas geen foto.
Maar over de kont heb je wel gelijk. Dat vind ik het minste punt van een 77-79’er Thunderbird.

En die groene hier boven is niet standaard meer, daar zijn een stel velgen ondergezet die niet echt passen bij de stijl van de wagen.
Maar ieder zo zijn stijl en voorkeur toch?

Waar het mij om gaat is het rijgenot in een auto. En echt rijgenot heb ik alleen nog maar meegemaakt in een Citoen DS, mijn Thunderbird en een Mercedes.
Ik hoop hier binnenkort nog de CX aan toe te kunnen voegen.  Razz

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten

- 2CV 6
Gepost: 23 januari 2012 06:17 PM
  [ # 493 ]

Zie het nu ook. Komt nog een poging:

Aan een CX ga je gegarandeerd veel plezier beleven!

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 januari 2012 06:39 PM
  [ # 494 ]
Wolfman schreef:

Ik zie helaas geen foto.
Maar over de kont heb je wel gelijk. Dat vind ik het minste punt van een 77-79’er Thunderbird.

En die groene hier boven is niet standaard meer, daar zijn een stel velgen ondergezet die niet echt passen bij de stijl van de wagen.
Maar ieder zo zijn stijl en voorkeur toch?

Waar het mij om gaat is het rijgenot in een auto. En echt rijgenot heb ik alleen nog maar meegemaakt in een Citoen DS, mijn Thunderbird en een Mercedes.
Ik hoop hier binnenkort nog de CX aan toe te kunnen voegen.  Razz

Dat ga je zeker doen, trouwens op lpg het meest recente gebruik is 1 op 8 gemiddeld, dus je gaat er sowieso op vooruit Smile

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Gepost: 23 januari 2012 06:43 PM
  [ # 495 ]
Apprentice schreef:

” Nou het imago is ongeveer wel hetzelfde hoor “

” Iedere grote amerikaan heeft wel een beetje een aso uitstraling.”

Ech nie!

Zet die twee plaatjes nou eens onder elkaar. Dan zie je op de bovenste een stijlvol geheel en daaronder een logge sjonniebak etc. etc.

+1

haha

En ja: óók in originele hoedanigheid, met glimmende lak en de ‘goede’ wielen blijft dat verschil gewoon bestaan. Cadillac is simply a completely different league! Moet wel eerlijk zeggen dat dit vooral geldt voor de modeljaren tot 1971. Wink

Sjonnie flodder had trouwens een Chevy en die was….van ná 1970.

Maar goed, je hebt geheel gelijk: ieder z’n smaak en dit alles is enigszins OFF-TOPIC dus sorry daarvoor! 
(Rogier gaat toch geen Amerikaan kopen voel ik al aan m’n water.)  Laughing

Profiel  

33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook