Hallo allemaal
Een hele simpele vraag, omdat het toch te mooi weer is om aan de DS te werken.
Wat is de beste xantia in break uitvoering? En op welke “leuke” punten moet gelet worden bij de aanschaf van een xantia break?
Reden van deze vragen is dat vermoedelijk toch de betrouwbare tsjech het veld moet gaan ruimen, of er moet een trekhaakje onder (is VEEEEEEEL goedkoper ), maar er zal toch een auto moeten komen met wat meer binnenruimte….
Dank voor jullie inbreng!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, wat wil je? Benzine, gas, diesel? Veel geld uitgeven, weinig geld uitgeven. Mooiste vind ik type 2 en dan met een V6 of 110HDi of zo en exlusive uitvoering. Maar ja, dat kost wat
Qua inhoud zijn ze allemaal gelijk. En verrekte handig
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Wat ik wil? Betrouwbaarheid
Ik hoef niet veel toeters en bellen, V6 is leuk, maar veeeel te duur…...zowel in aanschaf als in onderhoud. Niet al te oud, antal km niet een groot onderwerp van discussie. Regelmatig en goed onderhoud is beter dan een schone slaapster. Vraag is wat de beste motorisering is voor de auto, er hoeven geen zware caravans mee getrokken te worden, wellicht een vouwwagentje op termijn.
En, wat zijn de echte zwakke punten van de Xantia? Veerbollen?
Tips?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ehhh, probeerd eens http://www.xantiaclub.net daar staan wel aankoop tips en zo. Betrouwbaar zijn de xantia’s over het algemeen wel. En in de break zitten allemaal wel goede motoren. 16i zit niet in de break, dat scheelt en als je diesel wilt zou ik de SD laten staan, te traag. Verder is het gewoon een citroen met de standaard probleempjes maar toch boven gemiddeld betrouwbaar maar idd, de onderhoudsgeschiedenis heel belangrijk.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
tsja wat zal ik, als ervaringsdeskundige, zeggen?
ik heb vijf jaar in een 1998 1.8 16v break (Rouge d’Enfer) rondgereden.
ik heb daar precies een (1) probleempje mee gehad: het motortje van het slot in de achterklep deed het niet meer, maar dat kon nog onder garantie worden gerepareerd.
mijn xantia heeft in die 5 jaar dus alleen maar de dealer gezien bij de reguliere beurten.
met pijn in mijn hart heb ik ‘m vorig jaar ingeruild voor een C5 break (rouge lucifer); maar die is óók geweldig
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Op marktplaats staat wel een aardige zag ik net.
74-gp-nt, eentje van 2001, met lpg…. 135 dkm.
Echter, de prijs…. nog geen 7000 pleuri…..
Welke eventuele adder zit er onder dit gras?
MVG,
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
En, ter extra info, de apk van het kenteken is op 2 feb 04 verlopen…... dwz, toen had ie voor de eerste keer apk gekeurd moeten zijn.
Overigens, het is er eentje met LPG G3 installatie. Zit ik niet op te wachten, maar goed, om die er nou weer uit te laten schroeven…..
Zal morgen eens kijken bij de verkoper, eens zien of het wat is. Zal onder de vuldop kijken, en aan de peilstok een kritische blik besteden. En, controleren chassisnummer, onderhoudsboekje en ga zo maar door.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Zie net dat het ding verkocht is….....
Hoef ik niet meer te kijken, scheelt me weer een ritje.
Ben benieuwd of we de nieuwe eigenaar hier of op het xantia forum….
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Het ligt natuurlijk helemaal aan je portemonnaie…..maar in de 4 maanden dat ik met een Xantia-TD heb gereden….kan ik je zeggen dat ze qua wegligging…comfort (v.w.b. weinig windruis en ander geluid)....uitstekende auto’s zijn….EN….ZEER betrouwbaar, die PSA-diesels.
Die 94’er TD SX kocht ik met al 371.000 km op de teller…...maar had wel ABS, Airbag en schuifkanteldak….ik heb hem alleen weg gedaan vanwege de (voor MIJ) slechte stoel…..te weinig ondersteuning voor de bovenbenen (kortere zitting dan de BX)..en lendesteun, plus dat de stoelhoogte-verstelling niet je-dat is.
Dus als je een Xantia koopt….kan ik je de TD-break van harte aanbevelen.
Vraag maar aan Andre
Ik zag trouwens op Marktplaats een 2.1 TD staan….met veel optie’s zoals Climate-control voor vraagprijs 3500.- euro en 266.000 gedraaid…..die kan dus normaal gesproken nog jaaaaren mee.
Een Beer van een motor…die 2.1 TD.
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/43139.htm?zoek=xantia diesel&oudei=20