Ik heb een 2.1td met kapotte dieselpomp. ben ik nu aan het vervangen.
Dacht doe ik er meteen nieuwe Distibutieriem met nieuwe rollen in.
Alleen volgens mij moet de motorsteun eruit. Anders krijg ik die nieuwe spanrol er nooit in.
Die steun wil er mooi net niet uit! Blijft een citroen he….
Iemand nog tips?
Op de foto is het met die uitstekende tapeinden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er is nu toch geen verbinding meer tussen de motor en de koets? Dan kan de riem er tussendoor en kan dit deel blijven zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik wil de spanrol ook vervangen en deze zit in de motor steun! De oude heb ik er al uit, maar nieuwe erin gaat nog niet.
De riem zelf is geen punt! DIe heb je er zo uit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Motorblok met koevoet of brok hout naar linkerzijde van de auto duwen, hierbij het blok rechts iets hoger krikken.
Het blijft krap, maar dan is het net te doen.
Spreek uit ervaring.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die steun kan er ook niet af in situ.. je kan de roller er wel afkrijgen zo, idd blok iets opkrikken aan die kant en flink pielen. Makkelijker wordt het niet helaas
Ouwe mopperkont
Het pielen was ik al mee begonnen!! De oude heb ik er al uit
Punt is eigenlijk die pas pen waar je de steun opschuift. Die is de groot.
Daarom kan die er net niet af!
Maar de koevoet had ik al klaar gelegd voor zaterdag!!!
Maar de steun dus opzij doen. En als een chirurg gaan knutsel?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Koevoet idd. Past het allemaal net.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Bedankt voor de tips, dat was het inderdaad. Koevoet erbij en dan krijg je de steun er wel af.
Past het net. Inmiddels allles weer in elkaar aan het zetten. Ik hoop dat ik de pomp op de juiste tijd heb gezet.
Dat afstellen is hopeloze constructie.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog een 2.1 TD slachtoffer!
Je krijgt al snel een haat-liefde verhouding met zo’n ding.
Als ik opnieuw zou beginnen wist ik het wel:
Motor er uit. En dan meteen de krukaskeerring meenemen.
Het lijkt meer werk, maar het geeft aanzienlijk minder ergernis.
Bovendien kan je dan het heel vooronder schoonspuiten, alle slangen nauwkeurig inspecteren of meteen vervangen en zo meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Opzich ging het allemaal prima!
Alleen de andere pomp die er in zit lekt echt enorm
Dus die kan er weer uit! Zit ergens onder aan de pomp…......
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980