2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
cruise control john gold ap50
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 17 januari 2012 07:53 PM
  [ # 16 ]

OK, het klinkt als een grondig onderzoek.
Maar ik blijf met de vraag zitten: waarom is het motorvacuum van een CX anders dan van elke andere auto.

Subvraag: heb je de vacuumtest wel uitgevoerd met een hoger dan stationair toerental?

Adri

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 januari 2012 07:59 PM
  [ # 17 ]

ja gek maar goed heb proefondervinddelijk moeten constateren dat het niet werkt met een carburateur motor aan het inlaatspruitstuk van de 20re motor zit een aftakking van de carterontluchting en een aftakking voor de aansluiting van de aanzuigbuis van het luchtfilter dus ja heb ze alle 2 geprobeerd met indd gas geven 2000 t/min maar nada.
groet, joost

dus heb het t-stukje tussen de blauwe slang gedaan en niets en tussen het zwarte kleine slangetje en wederom niets. dus ja??!! maar je zou indd denken dat er altijd vacuüm moet zijn in het inlaatspruitstuk . de man aan de tel vertelde mij dat het vacuüm 23kg zou moeten trekken dus ja daar zal het probleem wel zitten er is natuurlijk wel vacuüm in het inlaatspruitstuk maar ik denk te weinig voor de bestuuring van de kabel
gr, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 januari 2012 08:53 PM
  [ # 18 ]
Breeze schreef:

Ikkenietbegrijpen. Wat is er mis met het vacuum van het inlaatspruitstuk? Het vacuum is alleen maar een soort voeding van de bedieningsunit. Het signaal aan de 2e gaskabel wordt gestuurd door de momentane instelling van de CC, met terugkoppeling van de gemeten snelheid.

Adri

zo buikje vol en toch nog maar eens even kijken en ja hoor hij doet t nu?! wat was er nu aan de hand scheurtje in vacu:um slang even nieuwe opgezet en voila!!!
bye

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 18 januari 2012 12:24 AM
  [ # 19 ]

Bravo. Maar een lekke vacuumslang repareren, zal toch ook wel een beter lopende motor tot gevolg hebben huh .

Adri

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2012 12:32 AM
  [ # 20 ]

De originele CX-cruise control werd ook gewoon gemonteerd op auto’s met carburateur motor, maar ik weet niet wat het verschil in trekkracht moet zijn tussen de origineel en de John Gold versie.

Affijn, het werkt nu dus.
Mooi hoor!


Wel vreemd dat er aanvankelijk door de fabrikant/dealer van het product geadviseerd werd om een ander type te gebruiken omdat het op een CX niet zou kunnen werken. Of begrijp ik dat nu verkeerd?


P.S. Misschien een domme vraag (maar ik ben niet echt een elektro-nerd)  maar is het niet sowieso moderner om een volledig elektronische CC te monteren? Tegenwoordig gaan ze toch geen van allen nog op vacuüm?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 18 januari 2012 12:47 AM
  [ # 21 ]

Als mede “niet elektro nerd”, kan ik daar het volgende op zeggen. De benodigde kracht voor de 2e gaskabel is niet afhankelijk van het inspuit of carburatiesysteem. Alleen de kracht voor het verstellen van de gasschuif is bepalend. In de gebruiksaanwijzing (van JG) wordt ook nergens een beperking dienaangaande genoemd.
V.w.b. de keuze voor vacuum of servobekrachtiging. Alle ervaringen die ik heb gelezen over vacuumsystemen zijn goed. Bij de aankoop van mijn John Gold CC, kon ik voor een paar tientjes extra (IIRC) een servo i.p.v. een vacuumbediend systeem nemen.
Renard in Beneden-Leeuwen (waarschijnlijk welbekend), raade mij de servo versie aan. En dat heb ik toen maar gedaan.

Adri

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2012 12:57 AM
  [ # 22 ]

Maar Nard is dan ook een Elektro-Nerd!  Laughing

Thanks voor je uitleg by the way!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 18 januari 2012 01:03 AM
  [ # 23 ]

Ah, je kent hem. Toen ik na aankoop bij Renard, mijn CC had geïnstalleerd: nada werking. Nard gevraagd om er naar te kijken. Behalve dat ik van hem een compliment kreeg voor de nette installatie, vond hij ook feilloos een losse verbinding Smile .
De foutenanalyse van JG heeft trouwens ook meegeholpen.

Adri

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 11:00 AM
  [ # 24 ]
La Léo schreef:

De originele CX-cruise control werd ook gewoon gemonteerd op auto’s met carburateur motor, maar ik weet niet wat het verschil in trekkracht moet zijn tussen de origineel en de John Gold versie.

Affijn, het werkt nu dus.
Mooi hoor!


Wel vreemd dat er aanvankelijk door de fabrikant/dealer van het product geadviseerd werd om een ander type te gebruiken omdat het op een CX niet zou kunnen werken. Of begrijp ik dat nu verkeerd?


P.S. Misschien een domme vraag (maar ik ben niet echt een elektro-nerd)  maar is het niet sowieso moderner om een volledig elektronische CC te monteren? Tegenwoordig gaan ze toch geen van allen nog op vacuüm?

tja ik denk indd dat ik een medewerker aan de tel heb gehad die mij een duurdere electrisch bediende wilde verkopen door te zeggen dat deze met vacuümdoos niet zou werken maar goed hij werkt nu.
ik heb deze set gratis gekregen dus ja als tie het dus zoals nu blijkt doet ga ik geen elektrische kopen
groetjes, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 11:02 AM
  [ # 25 ]
Breeze schreef:

Bravo. Maar een lekke vacuumslang repareren, zal toch ook wel een beter lopende motor tot gevolg hebben huh .

Adri

had om te testen een slang aangesloten waar een klein scheurtje in zat dus niet van de auto zelf vandaar na andere slang werkt het spul

groetjes, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 07:17 PM
  [ # 26 ]

1

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 januari 2012 06:00 PM
  [ # 27 ]

cc ap50 john gold in cx:
de gaskabel aan de bestaande gaskabel gekoppeld

vacuüm van inlaatspruitstuk afgehaald

vacuümdoos van de cc waar de gaskabel aan zit hier geplaatst

bedieningsinstrument past helaas niet op de lichtschakelaar maar dit is ook niet verkeerd vind ik

brain zit inder het zekeringenkastje geplaatst

de opnemer en magneetje op het tripodehuis (links)

regelt van 55km/h t/m 150km/h
gr, joost nice day

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2012 06:09 PM
  [ # 28 ]

edit mod: de foto’s ff netjes gezet!
/edit mod

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 januari 2012 07:09 PM
  [ # 29 ]
bogaard77 schreef:

edit mod: de foto’s ff netjes gezet!
/edit mod

stonden ze niet goed dan?
groetjes, joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2012 02:31 PM
  [ # 30 ]

Nee. de URLs van de fotó‘s moeten tussen de [img] tags. niet ervoor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook