Hoi,
Na een paar jaar geen berichten op dit forum heb geplaatst ben ik weer terug.
Ik heb een BX 16 TRI, BX 19 GTI en een XM 2.5 exclusive gereden met gemiddeld best goeie ervaringen.
de XM was kwalitatief veruit het beste van de drie.
Doordat ik vanaf 2 jaar gelden met mijn gezin met kleine kinderen op vakantie ging en ik niet wilde meemaken dat er iets onnozels kapot ging, heb ik mijn XM verkocht voor het kwalitatief beste automerk wat er is: Honda. En ik moet zeggen: daar heb je inderdaad nooit wat mee.
Maar het is wel een beetje saai, dus ben ik op zoek naar een fun auto voor de leuk.
Die BX 16 kleppers vind ik echt geweldig, vooral in het wit. Onderhoud dat geloof ik wel want mijn eigen GTI ging ook heel vaak kapot en behoorlijk dure reparaties ook.
Ik zou graag in een 16-klepper LPG willen leggen om de brandstofprijzen wat te drukken. Is dat aan te bevelen en heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
groeten en alvast bedankt,
Xander
De enige 16v die ik ken op LPG is van Tonie, maar die zit hier niet meer zo vaak. Het kan prima, en ik ben er ook niet bang voor. In mijn huidige Activa V6 ook LPG laten inbouwen bij een kmstand van 313k. Bij een BX 16V zou ik zelf een dampgas injectie systeem laten bouwen. Volgens mij moet het ding mits goed afgesteld er perfect op kunnen lopen. De BX 16V heeft hydraulische klepstoters en volgens mij kan de kop er prima tegen. De puristen zullen het waarschijnlijk met me oneens zijn, maar ik zou het aandurven! Mits het een moderne multipoint dampgas injectie installatie is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:De enige 16v die ik ken op LPG is van Tonie, maar die zit hier niet meer zo vaak. Het kan prima, en ik ben er ook niet bang voor. In mijn huidige Activa V6 ook LPG laten inbouwen bij een kmstand van 313k. Bij een BX 16V zou ik zelf een dampgas injectie systeem laten bouwen. Volgens mij moet het ding mits goed afgesteld er perfect op kunnen lopen. De BX 16V heeft hydraulische klepstoters en volgens mij kan de kop er prima tegen. De puristen zullen het waarschijnlijk met me oneens zijn, maar ik zou het aandurven! Mits het een moderne multipoint dampgas injectie installatie is.
Thanks!
waarom dampgas. Wordt ie daarmee minder heet?
Totaal aantal Berichten: 10263
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij het systeem met vloeibaar gas gaat de pomp vaak kapot
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.