Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Sinds een tijdje heb ik last van een krakende bestuurdersstoel.
De stoel heb ik daarom ingevet met wat WD40 en siliconespray en de torx schroeven vastgezet, maar dit hielp maar voor 5 minuten. Ik heb het idee dat het kraakje komt van het verstelmechanisme om de rugleuning te kantelen. Deze leuningen lijken ook nogal los te hangen in de Xsara, maar ik denk dat dat normaal is.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5
Ja kijk maar even naar het verstelmechanisme. Waarschijnlijk zitten de bevestgingsboutjes los.
Heb dat ook gehad, even vastzetten ik dacht met torcx anders is het inbus.
Marcel
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 29-12-2010
- Xsara VTS
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
- AX 1.1i Volcane
Het gekraak lijkt hier vandaan te komen:
Er zit wat speling op de ophanging van de stoel, maar je kunt dit geval niet aandraaien of vastzetten. Als ik een ruk aan de leuning naar achter geef (alsof er een persoon gaat zitten), dan kraakt dit gedeelte. Weet iemand hier een oplossing voor? Invetten helpt in ieder geval niet.
Project: Peugeot 205 1.6 8V TU5
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ik had dit gekraak inderdaad ook in mijn xsara berline, bij mij zaten de torx-bouten los van de stoel op de slede, en dan wel rechts achter,(als je op de stoel zit) je ziet ze door de stoel in zijn voorste stand te zetten, en dan even met een zaklamp bij schijnen, als je nu dan de rugleuning naar voren duwt, kan je zzien of de bouten los zitten, alleen om erbij te komen is een ramp, ik heb een torx bitje vast gelijmt op een platte steek-ring, sleutel, en kon ze toen vast draaien,
Heb ik ook last van gehad, maar dan in een Coupe. Bleek een steunstangetje afgebroken te zijn. Dat zag je pas toen de stoel was uitgebouwd. Gewoon goed vastgelast, kraakt al 50k km niet meer. Een deskundige schreef toen dat er niet aan gelast mag worden, maat in mijn Xsaar is niets met Bisonkit of spuug vastgezet:).
Je kan de kwaal eigenlijk alleen goed opsporen door de stoel als eerste uit te bouwen (4 boutjes).
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer