Hallo
Ik ben mijn motor M659 (25 GTI,non turbo) lekvrij aan het maken en wat meer dingetjes, nu ligt mijn blok eruit en kan ik niet binnen een paar dagen aan een nieuwe onderste motorsteun komen.
Is die onderste motorsteun met ingebouwd blok te vervangen. Hij moet dan iets omhoog getilt worden , is die ruimte er dan wel tov het subframe.
gr Jeroen
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, ja en…ja.
(al is het een stuk relaxter met het blok eruit.)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat ben je weer heerlijk kort en bondig!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt scheelt me een hoop gedoe , de aandrijf as moet dan zeker uit het “wiellagerhuis” gehaald worden en die snelheids dingetjes boven op de bak en de bovenste motor steun, als ik het zo goed heb?
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, de as moet wel los, helemaal eruit, niet alleen bij het wiel dus. De km.kabel hoeft niet. Slechts een stukje optillen voldoet (bovenste steun los, krik eronder).
@Jantje: ja, zoals altijd toch?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hoi
Bedankt voor de snelle duidelijke reaktie, daar hou ik wel van
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wie niet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb begrepen dat het wel een flinke klus is hoor, ik zou toch echt proberen even snel een onderste motorsteun te scoren nu het blok er nog uit ligt.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies,
Gisteren had Leo hem op de bus kunnen doen. Vandaag in huis!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Precies,
Gisteren had Leo hem op de bus kunnen doen. Vandaag in huis!
En de oude natuurlijk wel terugsturen
Scheelt weer in de kosten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
La Léo schreef:Ja, de as moet wel los, helemaal eruit, niet alleen bij het wiel dus. De km.kabel hoeft niet. Slechts een stukje optillen voldoet (bovenste steun los, krik eronder).
@Jantje: ja, zoals altijd toch?
Als ik dat bij mijn dieselblok doe, kan het blok dan niet voorover kantelen?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:Precies,
Gisteren had Leo hem op de bus kunnen doen. Vandaag in huis!
Theoretisch wel, maar helaas zijn ze bij mij ook uitverkocht!
@ XM V6 Exclusive: nee hoor (in elk geval nooit zoveel dat de boel er schade van lijdt. Wel de krik
P.S. Ben het wel eensch met fluidphreak, ik zou ook eventjes geduld hebben en hem plaatsen vóórdat je het blok erin doet.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
De onderste steun vervangen met het blok op zijn plek gaat wel.
Maar ik vond dat een behoorlijke rot klus.
Wat ik wel had na het vervangen van die steun, de cx trilde nogal.
Ik heb die steun toen een paar millimer opgeschoven, tot ie weer perfect reed!
Gewoon boutjes los, kan je net bij en met de koevoet stuk je verschuiven.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zou garage van Gompel ‘m niet hebben? Citroën onderdeelnummer 75523241, Leo Ruijgrok no. 273190.
Ik heb al begrepen van een “oude” citroen monteur dat je zelfs de as niet hoeft uit te bouwen. Boutjes kun je gewoon goed bij, zeker als ze al een x losgeweest zijn, gaan ze makkelijker los.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het gaat niet om de bereikbaarheid van de boutjes, maar de as zit dwars door het ‘oog’ in de carterpan heen en die moet toch een stukkie omhoog. Beter toch de as losmaken dus.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D