













Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Bravo Joost, ziet er goed uit. Alleen het laatste plaatje is (voor mij althans) onbegrijpelijk. Ik zie geen magneet en geen tripode.
Adri
Breeze schreef:Bravo Joost, ziet er goed uit. Alleen het laatste plaatje is (voor mij althans) onbegrijpelijk. Ik zie geen magneet en geen tripode.
Adri
beugeltje met opnemer aan versnellingsbak vast gezet en de hoes van het tripode huis is nog net te zien heb het magneetje op het ijzere deel vast gezet kan je indd niet zo goed zien op de fotomaar t werk prima.
groetjes,














Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
joostvanbroekhoven schreef:regelt van 55km/h t/m 150km/h.
Zo deed mijn vorige vacuumbediende JG het ook. Mijn huidige pakt em vroeger op, ik dacht ergens bij 40 (niet dat je dat nu vaak gebruikt). Dat zal wel liggen aan de bekrachtiging met een servo-motor.
Adri
bij mij komt het door dat ik maar een magneetje ipv twee heb geplaatst op het tripodehuis komt tie pas in rond de 55k/m als ik er twee op zou doen is de freqentie van de puls hoger en zal hij rond de 35k/m inkomen voor cc maar zeg nu zelf cc gebruk je toch zelden tot nooit op deze snelheid
groetjes, joost




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
TRSarno schreef:break23m schreef:Hé, da’s raar - een ouder topic over dit onderwerp is opeens afgesloten. Er rijdt ook iemand (MichelIDDS?) zeer tevreden met een John Gold in zijn Limousine - geen idee welk typenummer die heeft dat is. Wordt toch even het forum nazoeken denk ik.
Dat is dit draadje over Originele cruise control voor een CX-2
Zie dit draadje nu pas.
Dat klopt allebei (me, myself and I, en het andere draadje).
Ik ben er idd zéér tevreden mee.
Werkt probleemloos sinds maart 2008 = 100.000 km.
Wil sindsdien eigenlijk CC in al mijn auto’s. Heeft me beslist al een flink aantal snelheidsbonnen gescheeld.
Om de bedieningsunit achter de clignoteurschakelaar te laten passen is een klein stukje van het lichtschakelaarhuis afgefreesd. De knopjes zijn dan nog net bereikbaar onder de rand van de afdekkap van het dashboard. Zijn zo heel goed bedienbaar.
NB: In een bocht is natuurlijk niet het moment om aan die schakelaars te zitten.
GoldCruise AP-550 & CM-8 bedieningsunit.
Geen vacuüm-bediening, alleen snelheid-puls, waarvoor een opnemer van injectiemodellen (als ik goed onthouden heb) in de tellerkabel gebruikt is. Werkt bij alle snelheden.
CC valt af als ik remcontact maak, of koppelingspedaal aantik. In de praktijk gebruik het laatste het meest.
DOEN, DOEN, DOEN! (Als je de CX gebruikt om mee te rijden )
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je die er zelf in gezet?
Plaats je dan extra sensoren bij de pedalen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Nee, is ingebouwd door Citroville (Dibert Ketting).
Gebruikt bestaande remlichtschakelaar en bij het koppelingspedaal wordt een vergelijkbare schakelaar geplaatst.
Regelunit onder dashboard, bedieningspaneeltje bij clignoteurschakelaar, motor voor kabelbediening gas aan dwarstraverse bij linker koplamp, kabel aan bestaande gaskabel.
Foto’s vind je hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1175504/
Complete unit kostte in 2008 nieuw € 420 incl. BTW. Komt inbouwtijd bij.
Overigens, voor moderne auto’s met elektrisch gaspedaal gaat het nog makkelijker, want wordt de regelunit aangesloten op de CAN-bus en hoeven er geen extra schakelaars aangebracht te worden. Is dus goedkoper.
Is dus nog wel wat geld, maar ik heb zeker al meer bespaard aan niet-gescoorde snelheidsbonnen. Plus de rust tijdens het rijden.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive