goedendag allemaal
mijn xm 2.1td 12v is er na een keer leeglopen weer vullen ontluchten slecht gaan lopen heb al nieuwe filters geplaatst pomp lekt niet en toch niet meer starten
heeft mischien iemand een oorzaak cq oplossing ze is nog te goed voor de sloop
en ben er toch best wel aan gehecht
groetjes uit londonderry noord ierland
xm 21td bleu balmoral 11_1998 rijd perfect
en ik ben in derry de rnige met een xm
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heb je al gekeken naar de voorverwarming op het blok?
De diesel loopt daar een stukje doorheen en dat gaat ook vaak lekken.
Je kunt dat vrij makkelijk omleggen
het is een 98ér, die hebben daar geen last van.
Ouwe mopperkont
Heb je bij het ontluchten wel eens de ontluchtingsplug op de pomp open gehad om te kijken of daar diesel uit komt? Alshet echt alleen leegrijden is geweest kan het niet anders zijn dat er nog ergens lucht zit of je pomp zit nu vol bagger maar die kans is niet zo groot.
Als het 100% niet ana lucht ligt moet je maar gaan meten over er wel 12v op de gloeiers komt en daarna je d-riem controleren op timing. Maar volgens mij zijn er al 100 van deze posts gedaan ondertussen…
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nog een XM in Ierland? wow…helaas ik heb geen idee maar vast iets simpels. Succes
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
stukje doorzichtige slang tussen pomp en filter zetten. Voor en tijdens starten mee pompen met het handbalgje. Zou dan zonder lucht moeten zijn.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Het systeem onlucht zichzelf wel als de motor éénmaal loopt, de eerste 10 seconden rammelend en pruttelend, maar de lucht is er heel snel uit, dit is echt geen lucht probleem.
Een diesel droog laten lopen is niet best, de pomp word door de diesel gesmeerd, heel vaak heb je dan schade aan de pomp en of verstuivers omdat daar metaaldeeltjes in zitten. Heb dit met mijn Xsara 1.9D gehad, de motor liep nog wel goed, maar zoop vreselijk.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
maar hij moet wel diesel krijgen. Als er te veel lucht in zit kun je het vergeten.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
TS heeft al ontlucht zegt hij en dat de motor daarna slecht liep.
De handopvoerpomp bedienen is voldoende om genoeg diesel aan te voeren zodat de pomp weer zelf kan aanzuigen. Ik neem aan dat TS dat al gedaan heeft en toen pas filters enzo is gaan vervangen.
effe een vraagje zit er om de xm2.1 td 12v met de lucas epic een electrische opvoerpomp tussen tank en brandstofpomp en zo ja waar zit deze dan.
heb bij een andere auto (geen citroen) met dieselmotor dat er een electrische pomp in zit die de diesel van de tank naar de pomp voert als je dan de slang loshaald met contact aan dan loopt de diesel er uit.
xm 21td bleu balmoral 11_1998 rijd perfect
en ik ben in derry de rnige met een xm
Nee dat heeft hij niet. De dieselpomp zelf is ook nog steeds mechanisch maar wordt elektronisch iets bijgeregeld in het dynamische gebied, dat is alles
Ouwe mopperkont
ok dan is het dus niet dat zal wel ergens valse lucht trekken dan
xm 21td bleu balmoral 11_1998 rijd perfect
en ik ben in derry de rnige met een xm
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
als je de handpomp als laatste hebt gebruikt is de kans groot dat daar het probleem zit. Membraam lek of zoiets. Zit de handpomp in de aanvoer met zo’n rugbybal of op het oliefilter?
Bij mijn 2.1 D twee keer lek membraan gehad. voor lucas roto is een reparatiesetje verkrijgbaar
mia macchina è presto per rubare
Ook daarvoor geldt:
Matthijs309 schreef:het is een 98ér, die hebben daar geen last van.
Ouwe mopperkont