De BX 1,6 TGI Progress 1993 van Bramzbx
bramzbx
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116

- BX 1.6 TGI progress
Gepost: 10 januari 2012 01:15 AM

Hallo ik ben een student 19 jaar en wonend in een dorp vlak bij Sneek (Friesland) en vanaf m’n 8e levensjaar helemaal gek op de Citroën BX.
De liefde voor de BX begon toen mijn vader toen ik 8 was zelf in een BX 1.9 routiere reed. Wat een prachtige wagen vond ik dat en toen was de knoop voor de kleine jongen doorgehakt…als ik mijn rijbewijs heb koop ik er 1!

Jaren gingen voorbij en ik was vaak bang dat de BX-en uitgestorven zouden zijn als ik eindelijk mijn rijbewijs zou hebben. Op een gegeven moment een relatie gekregen en één van de eerste dingen die ze moest weten was dat er hoe dan ook een BX zou komen als ik een rijbewijs had.

Vanaf mijn 17e constant diverse autosites in de gaten gehouden en jahoor….ik zag het staan op een plaatje. Maar vaders wilde het nog niet…Eerst mat dat felbegeerde roze papiertje.
Maar toen mijn vriendin meldde dat ze mee wilde op wintersport moest er een extra auto komen. Ik zag mijn kans schoon en ik werd verliefd op een afbeelding. De eerste was pakkend!! Alles wat de auto nodig zou moeten hebben had deze. Namelijk de verstralers en het open dakje!!
Na veel serieus mail contact toch de auto gekocht!

Deze prachtige BX bleek te zijn van medeforummer Basss. Deze die opzoek was naar een CX.
Nadat we naar Almelo waren afgereisd gingen we de auto testen. Het was een prachtige wagen om te zien! Alleen omdat ik zo ‘‘verliefd’’ was op de auto werd ik iets te blind en zag de nadelen zozeer niet meer zelfs de niet werkende mistlampen accepteerde ik gimme ..Dus de auto gekocht en meegenomen!