31 van de 68
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 januari 2012 11:58 PM
  [ # 451 ]
demuywo schreef:

ah, dan zie ik de ligarex ipv de kogelhouder, maar dan nog zit het precies een beetje ‘uit den haak’ zoals wij zeggen. Nuja, morgen eens bekijken zoals je zegt, kan een vertekend beeld zijn op de foto.

‘uit de haak’ zeggen ze hier ook Laughing
maar dat is een beetje vertekend, zal morgen eens kijken voor een betere foto
het rubber hoesje zit over de kogelhouder behuizing, daar zit ook een groef in.
dan heb ik nog een rubbertje ter berscherming van de ligarex gedaan over het rubberhoesje.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 januari 2012 08:36 AM
  [ # 452 ]

Kijk anders even op:

http://www.SPAM/@ds/fr_10oktober2010.html

Succes..

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 januari 2012 10:17 AM
  [ # 453 ]

Kijk, dát is het plaatje!

knuffel

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 januari 2012 11:09 AM
  [ # 454 ]

Bedankt SPAM, jouw plaatje had ik al meegenomen naar de voiture voor afmonteren.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 17 januari 2012 05:29 PM
  [ # 455 ]

Zoals beloofd, hierbij nog extra plaatjes :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 januari 2012 08:40 PM
  [ # 456 ]

Soms merk ik een trilling bij het optrekken, enkel in 1ste versnelling.  Achteruit ook.
Mijn motorsteunen zijn 20 000km geleden vervangen, alsook alle rubbers mbt ophangpunteb.
Met veel gepriemel kun je checken of de motorsteunen nog goed zijn, links en rechts.
Ik heb onderaan de steunen gevoeld en het cupje komt niet voorbij de bodem van de steun.
Is dit goed ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 januari 2012 12:24 PM
  [ # 457 ]

of moeten de steunen er echt af om te checken of ze defect zijn ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2012 02:31 PM
  [ # 458 ]

yep. Als de rubbers zacht zijn voel je dat anders niet..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 januari 2012 02:34 PM
  [ # 459 ]

Dan zou je de ‘91 mm’ moeten checken op de steunen als je er bij kan, zie wph. Deze maat is wel vann toepassing op een onbelaste steun.
Of de motor voorzichtig/langzaam opkrikken terwijl je dan kijkt wat de steun ‘doet’. Krijg je een idee van de speling.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2012 03:19 PM
  [ # 460 ]

Krikje eronder en twee boutjes eruitdraaien. Dan kan je voelen hoe los hij zit… Is niet veel werk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 januari 2012 10:27 PM
  [ # 461 ]

OK, zal ik doen. Ik heb de steunen onbelast op 95mm gezet. Belast meet ik bijna 92mm. Allemaal goede voortekens dus, maar met de rubber kwaliteit lees ik vreemde verhalen en daarom wil ik dit checken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 januari 2012 10:35 PM
  [ # 462 ]
camemBert schreef:

Dan zou je de ‘91 mm’ moeten checken op de steunen als je er bij kan, zie wph. Deze maat is wel vann toepassing op een onbelaste steun.
Of de motor voorzichtig/langzaam opkrikken terwijl je dan kijkt wat de steun ‘doet’. Krijg je een idee van de speling.

Je bedoelt toch 91mm BElast ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 30 januari 2012 02:17 PM
  [ # 463 ]

Ja, natuurlijk 91mm belast. In wph staat de motor inderdaad met de motorsteunen op het losse steun/frame.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 februari 2012 02:07 PM
  [ # 464 ]

Mijn motorsteunen blijken toch in orde te zijn, ik ga het dus verder moeten zoeken.
Ik denk dat ik mijn aandrijfassen eens ga inspecteren.

Momenteel heb ik plots een LHM lekkage aan de bloc hydraulique :
check ff volgende link :
http://www.citrothello.net/Images 03/TEK BLOC HYDRAULIQUE DEMONT_08 big.jpg

Ik denk dat de o-ringen vervangen moeten worden, zijn deze van dezelfde maat als het stuurhuis bvb ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 06 februari 2012 09:18 PM
  [ # 465 ]

Bij verdere inspectie blijkt dat heel de bloc hydraulique lekt op zijn aansluitingen. En dat lekt op de motorsteun.
Ik denk dat de dame niet blij is met nachtelijke temperaturen. Ze staat al enkele weken buiten snachts om te zien of ze smorgens ‘vlotjes’ start. En dat doet ze goed, maar ze kan het niet laten om groen te pissen dat ze het niet leuk vindt..

De kachel heb ik ook onder handen moeten ze nemen. De kachel is er nieuw ingezet 4jaar geleden, maar gaf geen warme lucht meer, lucht debiet was volledig stilgevallen.
Wat blijkt ? de kachel bleek intern niet verstopt,maar de luchtkanalen waren dicht geslibt met stof.
De kachel is volledig gedemonteerd geweest en volledig doorgeblazen en guess what?
Ze blaast weer vanouds, ook met zo’n temperaturen, lekker warm.
Ik heb een klein kacheltje en ooit voorgenomen een groter kachel in te knallen, maar dat is absoluut niet nodig.
Na 20minuten is het behaaglijk warm in de wagen Smile

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
31 van de 68
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook