Totaal aantal Berichten: 440
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Maar rijmen kun je dan weer als de beste (of was dat toeval?)
gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

- CX 2400 Pallas
palm schreef:Goede tips. Moet alles nog controleren. In mijn herinnering is de hevel aan de buitekant niet verbogen. Hij staat ook niet schever dan normaal of heeft een grotere vrije slag. Ik ga eerst maar eens goed naar de kabel kijken. Ik heb ook nog zo’n camera endoscoop. Misschien kan ik in het koppelingshuis kijken.
Ik heb iets soortegelijks gehad, het kunnen m.i. 3 dingen zijn, in volgorde van weinig tot veel ellende/kosten:
- koppelingskabel die aan het rafelen is (kabel demonteren en goed nakijken, het liefst even uit de buitenkabel halen)
- koppelingshevel is verbogen
- koppelingsvork/drukgroep/koppelingsplaten versleten (blok/bak eruit)
Tinfoil schreef:bij mijn ex-20RE konden ze via het inspectieluik van de bak bij de schakelvork komen; het blok hoefde er niet uit. Is dat hier misschien een optie?
@tinfoil denk je dat er een schakelvork invloed kan hebben op het koppelen/ontkoppelen?
gr Ron
AK400 op LPG
Probleem opgelost. Het is gelukkig het meest simpele geval: koppelingskabel versleten. Je ziet het pas als je hem eruithaalt. Gerafelt daar waar hij door het blok loopt. Ik dacht dat de staalkabel zou breken of z’n werk zou doen, maar simpelweg uitrekken kan dus ook. Nieuwe koppelingskabel erin (gewoon uit een reguliere autoonderdelen zaak) een specifieke kabel voor de cx, dat wel, en probleem opgelost.
Dus daar waar een cx een dergelijk symptoom heeft en na bijstellen van de koppelingskabel na een korte tijd weer het zelfde, adviseer ik: controleer eerst de koppelingskabel. Voor 50 euro is het probleem opgelost.

- CX 2400 Pallas
Mooi man!
En had je vuile handen na afloop, of heb je ook nog geinvesteerd in van die kekke werkplaatshandschoenen? Kost geen drol, en het scheelt je opmerkingen over rouwnagels op het werk…
Ron
AK400 op LPG
Ja van die handschoenen. Ik moet toch meestal het metaal direct voelen zonder een handschoen ertussen. Na afloop kan je me bij het grofvuil zetten dat wel. Maar toch bedankt voor de tip, misschien zijn die werkplaatshandschoenen ook weer geevolueerd tot iets bruikbaars.

- CX 2400 Pallas
vind ik wel, heb eerder gesleuteld met van die gele sorbo-handschoenen, maar (naast dat de hele straat me uitlacht) werkte het niet fijn; te weinig tast. Maar die werkplaatshandschoentjes van de automaterialenzaak zijn veel beter. Nog niet de tast die je bare-han gewend bent, maar iig stroef (hetgeen je eigen vingertoppen zelfs overtreft).
En voor plm 2 euro/paar kon ik ze niet laten liggen.
Ron
AK400 op LPG