Voor wie er nog een nieuwe GSA zoekt, kan terecht bij Gert de Jong (Aalsmeer)
Prijs is aan de stevige kant maar de GSA ziet er wel erg mooi uit
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
vraagje, volgens de advertentie is het een 1,3 club. Als ik naar het interieur kijk en specifiek naar het schakel schema dan zit in deze GSA een 4 bak. Ik dacht dat een 1,3 GSA altijd een 5 bak had, in dat geval is het waarschijnlijk geen 1,3 maar een kleinere motor. Verder een prachtige auto in 2002 in NL gekomen, vanaf 2006 bij de huidige eigenaar en reeds in 2003 de apk vervallen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hm, ik ben ook wel benieuwd. Het interieur, dashboard en de striping zijn wel typisch club.
Maar was, naast de 5-bak + 1299 motor, een rechter spiegel ook niet standaard bij die uitvoering?
De elektronische ontsteking is zo te zien origineel (module en bobine op de juiste plek zonder extra gaten in het spatboard) en er zit een vacuumdoosje in voor de econometer. Het ziet er dus naar uit dat dit wél een 1299 ecoblok is. Voor zover ik weet werd dat blok idd altijd gecombineerd met een 5-bak óf een C-matic. Maar misschien niet in Fr.
Het zou ook nog kunnen zijn dat het schakelschema-plakkertje niet klopt.
‘t Is hoe dan ook een superstrakke GSA.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
1299 kan wel met 4-bak. In het begin was 5 bak een optie. Club is iig nooit 1129. De buitenspiegel is overigens geen club (van binnenuit verstelbaar, dit is waarschijnlijk een optie).
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 84
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Auto is volgens mij jaren geleden door Dóro ingevoerd.
Tenminste toen D’oro nog in Maarheeze zat had die ook een witte GSA met ong. 20K op de klok te koop.
Als ik me goed herinner toen ong. voor 6000 euro.
Groetjes Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is best een hele mooie auto, maar een bijzonder stevige prijs!!!!
Als het inderdaad de DORO auto is heeft deze auto rechtsachter schade gehad.
Toen der tijd te herkennen aan licht kleurverschil en een plakrand in de sponning en een niet originele geribbelde benzinevulslang.
In 82 was electr. ontsteking inmiddels standaard.
5 bak was optioneel, evenals een rechterbuitenspiegel.
Originele club spiegels zijn qua uiterlijk gelijk aan de pallasspiegels, ze zijn echter niet van binnenuit verstelbaar.
Zo mooi vind ik de auto niet. Vlekkerige bumpers die ook nog afhangen, versleten stuur, verkleurde bekleding. Op zich allemaal onbenullig, maar niet als je er zo extreem veel voor vraagt. Dan moet ie ook helemaal ‘mint’ zijn.
Waarom zoveel dashboard foto’s?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
- GS/GSA Break Cottage
Die verkleurde bekleding zie ik niet, wel een vreselijk smerig stuur.
Dat er meerdere kleuren blauw in een GSA interieur zitten is origineel. In mijn beige club zitten ook meerdere kleuren bruin in het interieur.
OK, dat kan. Toch vind ik niet dat ie er ‘als nieuw’ bij staat en dat suggereert zo’n prijs toch wel. Hij zal er voorlopig nog wel even blijven staan vrees ik.
Fiat Panda Twinair 2014
- GS/GSA Break Cottage
Prijs is zwaar overtrokken, de helft komt eerder!!!!
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ga maar eens kijken, die GSA is als nieuw…
Dat stuur en alles lijkt vies, maar dat komt denk ik door de flits van de foto.
Zeker het interieur is gewoon erg netjes.
Tja wat is duur. Heb je een goedkoper alternatief als je een nieuwe GSA wil?
Als je er 1 volledig gaat restaureren ben je denk ik ook meer kwijt.
Wie weet zit er nog onderhandelingsmarge in
Inderdaad. Je kunt er nooit voor restaureren. En als je een bijna nieuwe gsa wilt, ga zelf maar eens zoeken.
Maar ja, dat is precies het probleem. Er zijn maar weinig mensen die geld aan een mooie GS willen uitgeven, terwijl een CX in die staat wel wat mag kosten. En degenen die zitten te zeuren over de staat van deze auto zullen wellicht zelf nooit veel geld aan een mooie gsa uitgeven. Die lappen liever een slecht exemplaar op die qua staat never in de buurt van deze auto komt. Ieder zijn keuze, maar zeik dan niet een nagenoeg nieuw exemplaar af, maar kijk eerst eens wat je zelf voor de deur hebt staan.
Deze auto is natuurlijk nooit te vergelijken met welke restauratie of opknapaktie dan ook. Daar gaat het hier helemaal niet over.
Ik zeik niks af, maar relateer dit aanbod aan vergelijkbare aanbiedingen en dan zijn er in de details duidelijk verschillen. Bijvoorbeeld de GSA die tot voor kort in Drachten stond was beslist mooier, had minder kilometers, origineel Nederlands en kostte flink minder dan de helft van deze. Toch stond ie voor dat geld een half jaar te koop. That’s all. Maar als je die witte een mooie auto vindt: veel plezier ermee.
Wat heeft dit verhaal trouwens met mijn eigen GS te maken, het slaat toch nergens op om die er bij te halen?
Fiat Panda Twinair 2014
Ik bedoel niemand of iemand’s gs persoonlijk, vat het alsjeblieft niet zo op. Maar waar ik mij in hoge mate over verbaas is dat velen hier op het forum een auto denken goed te kunnen taxeren op basis van een paar fotootjes. Ik taxeer al 23 jaar lang iedere dag vele auto’s, maar mij lukt het nog steeds niet…..
Daarom vindt ik het niet chic om op basis van foto’s negatief commentaar te geven op een auto. Je kunt pas een goed oordeel vellen over een auto als je ermee hebt gereden en de auto goed hebt bekeken. En dan mag je commentaar geven, en dan liefst aan de verkoper zelf. Dat is wel het meest gepast, lijkt mij.
- GS/GSA Break Cottage
Je kan er echter niet omheen, ook al is de auto werkelijk als nieuw, de prijs is veel te hoog