3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
cruise control john gold ap50
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 25 januari 2012 03:24 PM
  [ # 31 ]

Bravo Joost, ziet er goed uit. Alleen het laatste plaatje is (voor mij althans) onbegrijpelijk. Ik zie geen magneet en geen tripode.

Adri

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 januari 2012 06:52 PM
  [ # 32 ]
Breeze schreef:

Bravo Joost, ziet er goed uit. Alleen het laatste plaatje is (voor mij althans) onbegrijpelijk. Ik zie geen magneet en geen tripode.

Adri

beugeltje met opnemer aan versnellingsbak vast gezet en de hoes van het tripode huis is nog net te zien heb het magneetje op het ijzere deel vast gezet kan je indd niet zo goed zien op de fotomaar t werk prima.
groetjes,

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-11-2009

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 27 januari 2012 02:25 PM
  [ # 33 ]
joostvanbroekhoven schreef:

regelt van 55km/h t/m 150km/h.

Zo deed mijn vorige vacuumbediende JG het ook. Mijn huidige pakt em vroeger op, ik dacht ergens bij 40 (niet dat je dat nu vaak gebruikt). Dat zal wel liggen aan de bekrachtiging met een servo-motor.

Adri

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 27 januari 2012 04:28 PM
  [ # 34 ]

bij mij komt het door dat ik maar een magneetje ipv twee heb geplaatst op het tripodehuis komt tie pas in rond de 55k/m als ik er twee op zou doen is de freqentie van de puls hoger en zal hij rond de 35k/m inkomen voor cc maar zeg nu zelf cc gebruk je toch zelden tot nooit op deze snelheid
groetjes, joost

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 27 januari 2012 05:09 PM
  [ # 35 ]
TRSarno schreef:
break23m schreef:

Hé, da’s raar - een ouder topic over dit onderwerp is opeens afgesloten. Er rijdt ook iemand (MichelIDDS?) zeer tevreden met een John Gold in zijn Limousine - geen idee welk typenummer die heeft dat is. Wordt toch even het forum nazoeken denk ik.

Dat is dit draadje over Originele cruise control voor een CX-2

Zie dit draadje nu pas.
Dat klopt allebei (me, myself and I, en het andere draadje). Smile

Ik ben er idd zéér tevreden mee. Very Happy
Werkt probleemloos sinds maart 2008 = 100.000 km. Cool
Wil sindsdien eigenlijk CC in al mijn auto’s. Heeft me beslist al een flink aantal snelheidsbonnen gescheeld.
Om de bedieningsunit achter de clignoteurschakelaar te laten passen is een klein stukje van het lichtschakelaarhuis afgefreesd. De knopjes zijn dan nog net bereikbaar onder de rand van de afdekkap van het dashboard. Zijn zo heel goed bedienbaar.
NB: In een bocht is natuurlijk niet het moment om aan die schakelaars te zitten. Razz

GoldCruise AP-550 & CM-8 bedieningsunit.
Geen vacuüm-bediening, alleen snelheid-puls, waarvoor een opnemer van injectiemodellen (als ik goed onthouden heb) in de tellerkabel gebruikt is. Werkt bij alle snelheden.
CC valt af als ik remcontact maak, of koppelingspedaal aantik. In de praktijk gebruik het laatste het meest.
DOEN, DOEN, DOEN! (Als je de CX gebruikt om mee te rijden Razz )

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2012 07:04 PM
  [ # 36 ]

Heb je die er zelf in gezet?

Plaats je dan extra sensoren bij de pedalen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 28 januari 2012 01:40 PM
  [ # 37 ]

Nee, is ingebouwd door Citroville (Dibert Ketting).
Gebruikt bestaande remlichtschakelaar en bij het koppelingspedaal wordt een vergelijkbare schakelaar geplaatst.
Regelunit onder dashboard, bedieningspaneeltje bij clignoteurschakelaar, motor voor kabelbediening gas aan dwarstraverse bij linker koplamp, kabel aan bestaande gaskabel.
Foto’s vind je hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1175504/
Complete unit kostte in 2008 nieuw € 420 incl. BTW. Komt inbouwtijd bij.

Overigens, voor moderne auto’s met elektrisch gaspedaal gaat het nog makkelijker, want wordt de regelunit aangesloten op de CAN-bus en hoeven er geen extra schakelaars aangebracht te worden. Is dus goedkoper.

Is dus nog wel wat geld, maar ik heb zeker al meer bespaard aan niet-gescoorde snelheidsbonnen. Plus de rust tijdens het rijden.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 januari 2012 01:54 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook