Hallo,
Wegens medische omstandigheden moet ik mijn handgeschakelde auto (vw caddy tdi 2006/ 7zitter) verkopen ten voordele van een automaat. Dit doe ik niet met plezier, daar deze nog perfekt doet wat hij moet doen. Het is wat het is en dus ben ik op zoek naar een geschikte automaat. Ik ben reeds anderhalf jaar in de ziekenkas, dus een nieuwe zal het niet worden. Eerder iets van een wissel met eventueel wat opleg ofzo. In mijn zoektocht hiernaar komt de GP cijfermatig er goed uit. Prijzen zijn betaalbaar, motoren zijn redelijk (dus geen oversizede motoren),echte 7-zitter en ik geef de looks ook een dikke plus. Wat is mijn probleem dan? Ik ben niet echt Citroen-minded, daar mijn (beste) maat een vorig model Picasso 1.6benzine had die op 4 jaar maar liefst 14X binnen is mogen rijden met één of ander probleem. Ik kan niet geloven dat dit algemeen is, maar het ging hier allemaal over electronica. Het geeft me de kriebels moest ik een auto in bezit krijgen die het één na het ander zou mankeren. Zoals gezegd… Anderhalf jaar in ziekenkas maakt een mens niet rijk!
Allez, dit gezegd zijnde; Waar moet ik op letten? Wat zijn de typische problemen? Het gaat waarschijnlijk (als ik overtuigt wordt) over een model (zoals in topictitel wordt vernoemt) tussen 2006 en 2008.
Dank bij voorbaat.
Tom
Ps; Morgen (donderdag) ga ik voor een aanpassing van mijn rijbewijs(cara), dus dit kan maar pas doorgaan indien deze eerste fase is afgerond. Oh ja niet relevant mss, maar ik ben van Belgie.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Hallo Ton,
Al wat je hier leest lijkt me het topje van een ijsberg. Er zijn dus mogelijk wel problemen met het mechanisch deel van picasso en citroen. Ik zelf heb een 2.o l benzine. 45000 op de teller en nog 0,0 problemen. de meeste problemen lijken zich voor te doen met de 1.6, maar ik ben geen specialist.
De EB6V doet het bij mij prima. wel wennen in het begin en je voelt het schakelen, maar dat laatste heb je handbediend ook.
Let wel op de C4 grand picasso heeft geen reserve wiel. De bijgeleverde set geeft maar weinig garantie om verder te kunnen rijden. Ik raad je dus de montage van een reservewiel aan. Daar staat hier een of meer topics over in dit forum. De benodigde onderdelen schijnen gelijk te zijn aan die voor de gewone C4 picasso. Het wiel steekt wel enkele cm onder de bumper uit. Maar met youw physiek probleem lijkt me een goed reserve wiel beter dan een pechset waar je niks aan hebt.
Succes en sterkte,
Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hou daarbij wel even rekening met het feit dat er onder een Exclusief GEEN reservewiel kan.
cornelus079 schreef:Hallo Ton,
Al wat je hier leest lijkt me het topje van een ijsberg. Er zijn dus mogelijk wel problemen met het mechanisch deel van picasso en citroen. Ik zelf heb een 2.o l benzine. 45000 op de teller en nog 0,0 problemen. de meeste problemen lijken zich voor te doen met de 1.6, maar ik ben geen specialist.
De EB6V doet het bij mij prima. wel wennen in het begin en je voelt het schakelen, maar dat laatste heb je handbediend ook.
Let wel op de C4 grand picasso heeft geen reserve wiel. De bijgeleverde set geeft maar weinig garantie om verder te kunnen rijden. Ik raad je dus de montage van een reservewiel aan. Daar staat hier een of meer topics over in dit forum. De benodigde onderdelen schijnen gelijk te zijn aan die voor de gewone C4 picasso. Het wiel steekt wel enkele cm onder de bumper uit. Maar met youw physiek probleem lijkt me een goed reserve wiel beter dan een pechset waar je niks aan hebt.
Succes en sterkte,
Gerard.
Bij mij zou het over de 1.6/2.0 hdi motoren gaan. Daar deze door verschillende construkteurs wordt gebruikt (ford /volvo /psa groep), denk ik dat deze vrij betrouwbaar zijn (wat is er 100% betrouwbaar?). Ik ben gewoon bang voor de elektronische rommeltoestanden die je auto lam leggen of in ‘limb home mode’ zouden plaatsen. Deze kosten natuurlijk ook altijd tijd en geld om op te lossen. Als ik de verschillende fora erop na ga merk ik wel dat er toch een pak meer storingen zijn aan automatische bakken tov handmatige (welk merk dan ook), maar dit is nu éénmaal iets waar ik met ga moeten leven (ik ben trouwens deze ochtend geslaagd voor mijn rijgeschikheidstest!) daar ik (voorlopig) enkel met automaat mag rijden. Dus als ik de keuze zou hebben, wat je tweedehands toch niet altijd hebt, ga ik voor de minst complexe auto. Dus liefst geen exclusive graag. Reserveband; Inderdaad een sterk punt dat wordt aangehaald, maar ik vrees dat ik in zo een toestand ben dat ik echt wel wegenhulp moet erbij vragen indien ik iets ga voor hebben.
Vorige week ben ik naar het salon geweest om te kijken in welke modellen ik nog pastte met mijn niet (volledig) buigende knie en daar kwam de c4(g) picasso in navolging van camionetten type transporter/vito/vivaro als beste uit. Ook had ik de middenklasser type golf /astra /auris uitgeprobeerd en in deze moet ik de stoel zo ver achteruit zetten dat er achter mij geen plaats meer is. Aangezien we met 5 zijn, is dit dus geen optie. Toen ik daarstraks naar de rijschoolautomaat stapte, had ik mijn bedenkingen dat ik wel in een opel corsa ging in geraken. Wel, dit viel zeer goed mee en doordat je wat hoger zit, hoeft de zetel ook niet volledig naar achteren. Misschien komen er dus op deze manier nog andere modellen naar voor als potentiele kandidaten. Eerst moet de mijne nu dus verkocht zijn, dus als er iemand iemand kent die naar zoiets als de mijne op zoek is…
Al bedankt voor de gegeven informatie.
Grtz
Tom
de 1.6 hdi is betrouwbaar..
echter moet je kijken of de motor fatsoenlijk onderhouden is..
de oliewissels moeten zeker hebben plaats gevonden tussen de 15000<>20000 km
electr,
ik heb inmiddels mijn 8ste citroen en ben er heel tevreden van..
heb nu sinds een week ook een C4P en ben er blij mee…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11557.jpg)
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Hakko tom,
Je schreef: “Reserveband; Inderdaad een sterk punt dat wordt aangehaald, maar ik vrees dat ik in zo een toestand ben dat ik echt wel wegenhulp moet erbij vragen indien ik iets ga voor hebben. “
Nu merk ik aan jouw schrijftaal dat je waarschijnlijk Vlaming bent. Dan zou ik zeker voor een reserveband kiezen. In België is wegenhulp niet zo goed geregeld als in NL via de wegenwacht/ANWB en ook daarvan is bekend dat zij zeer moeilijk doen als er geen reserveband is. Zij hebben per slot van rekening geen banden magazijn en in het weekend en s’nachts zijn banden firma’s gesloten. Ik heb één keer een goede defecte band gehand toen ik in Frankrijk ergens in een uitgestorven gebied was. Was toen maar wat blij met m’n reserveband. Succes,
Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
Bedankt allemaal voor de reakties..
Heb dus sinds donderdag terug de toelating om te rijden. Nu eerst nog mijn huidige verkopen http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=208627146
en dan kunnen we verder kijken.
Momenteel vind ik de c4 gp de grootste kanshebber, maar zo nauw gaat het niet komen. Een gewone c4 is ook goed, net zoals een Passat of Vectra. Qua looks is de c4 gp wel de winnaar, maar dit gaat even van ondergeschikt belang zijn… Eerst en vooral moet hij betaalbaar en betrouwbaar zijn. Het is gewoon spijtig dat ik iets goed (mijn huidige) moet opgeven voor één waarvan ik niets weet. en je kan het nooit weten, natuurlijk! Zo rijdt mijn schoonzus 5 jaar met een fabia 1.2 zonder 1cent kosten. Deze wagen werd verkocht aan een ander familielid en bang, 2maanden later, doorgebrande kleppen en nog wat schade… bijna 2000euro kosten. Ik hoop dat me dit niet overkomt, want veel financiele overschot heb ik niet.
Ik ga kijken voor 1tje te vinden met wat garantie, maar heb al door dat dit ook niet echt alles dekt= bv als je versnellingsbak het begeeft na, laat ons zeggen 150000km, de handelaar zijn handen kan terugtrekken wegens mogelijk normale slijtage… Dan sta je er mooi op, natuurlijk!
Moelijk, moeilijk, moelijk….
Groeten
Tom