Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
FRUCTIDOR schreef:Hé XF-DX, hij heeft nu wel degelijk een ketting, ik was er ook
verbaasd over. Staat ook in de C6 folder trouwens.
Wees maar blij, of heb je die van jou nou nog steeds
niet gedaan…..Ko Hen
NON, ce n’est pas vrai….. De C6 benzine heeft géén ketting, maae een riem, ond.no 0816H3
(voor als je um vast wil bestellen…)
Er zit wel een ketting tussen de twee nokkenassen van de diesel.
Gr Martijn
Quote
Martijn de Ruijter schreef:FRUCTIDOR schreef:Hé XF-DX, hij heeft nu wel degelijk een ketting, ik was er ook
verbaasd over. Staat ook in de C6 folder trouwens.
Wees maar blij, of heb je die van jou nou nog steeds
niet gedaan…..Ko Hen
NON, cést pas vrai….. De C6 benzine heeft géén ketting, maae een riem, ond.no 0816H3
(voor als je um vast wil bestellen…)Er zit wel een ketting tussen de twee nokkenassen van de diesel.
Gr Martijn
Zoiets heb ik inmiddels ook begrepen, het zou inderdaad goed kunnen dat de video een V6HDi met ketting laat zien, ik dacht dat mijn 2.2 ook zo’n constuctiue heeft, maar dat kan ik wel even controleren.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Ik ben al blij als ze een 6bak handbak uitbrengen icm een licht opgefokte benzine,
Handbak mogelijkheid zou wel moeten alhoewel waarschijnlijk niemand er voor gaat kiezen. Aangezien de 407 Coupe met de ES9 nu ook i.c.m. een ML-6bak te koop is zal het na verloop van tijd wel komen. Alsnog is het tamelijk beperkt m.b.t. het vermogen en koppel.
eviltwin schreef:rb schreef:De 230pk 2.7 zal wel richting 500Nm gaan, waarschijnlijk de meest begeerlijke van alle motoren.
Ik ben bang dat de Aisin bak vooralsnog maar 440Nm kan hebben, dus die 230pk zouden dan zonder een verhoging van het maximum koppel samen moeten gaan (meer toeren of meer koppel bij hoge toeren, of een beetje van beide)
Vlak ook de 2.2biturbo met 170pk en 400Nm niet uit, die maakt qua gewicht een flinke slag t.o.v. de V6HDi. Daar heb ik i.e.g. voorlopig mijn pijlen op gericht.
Daar heb je misschien wel gelijk in. Ik wist dat trouwens niet van de Aisin-bak, weer wat geleerd. Wat tegenwoordig met de diverse HDi / CDI / ‘d’ / JTD / TDI motoren kan, zou de 2.2 biturbo rationeel niet eens tegenvallen. Alleen het idee ‘dikke 2-liter 4 cylinder diesel in auto van 1850kilo’..
Om een ouderwetse koningin van de weg te worden moet er een soort 535d concurrent komen. Een benzine 4.0 V8 zou het programma dan mooi complenteren. (keep on dreaming rb)
ik denk persoonlijk dat als ze in het segment van BMW, Mercedes, enz willen komen, kunnen ze het beste op de 3.0 V6 benzine 2 joekels van een turbo gooien, en 2 kleintjes ernaast. zo doen de grote duitse merken het ook. heb je gelijk geen turbo gat meer.
en ze kunnen op die manier een hele hoop vermogen eruit halen. dan gaan mensen niet zo snel meer voor Brabus, AMG, AC Snitcher of al die andere extreme dure bedrijven.
citroen kan de C6 dan denk ik nog wel onder de € 65000 houden
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
M&M schreef:vortex schreef:
citroen kan de C6 dan denk ik nog wel onder de € 65000 houden
Dat lukt nu al niet , laat staan een versie met dubbele turbo ...
Ik las in de prijslijsten van de Autoweek (met daarin een test van de C6) dat de C6 meer kost dan een vergelijkbare Mercedes E-klasse.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, is wel goed, als je een E-klasse koopt rijd je immers rond in een taxi . Het topmodel van citroen moet ook gewoon exclusief zijn. Bovendien vraag ik me af of de opties voor de E-klasse wel meegenomen zijn, die allemaal standaard zullen zijn op een C6.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Quote
Richard Kruizinga schreef:M&M schreef:vortex schreef:
citroen kan de C6 dan denk ik nog wel onder de € 65000 houden
Dat lukt nu al niet , laat staan een versie met dubbele turbo ...
Ik las in de prijslijsten van de Autoweek (met daarin een test van de C6) dat de C6 meer kost dan een vergelijkbare Mercedes E-klasse.
Dat klopt niet:
Prijs E320 CDI Sedan automaat FL
Avantgarde pakket:
[list] Spiegels: linksbuiten + binnen autom. dimmend.
Stuurwiel en versnellingshandle in leder
Koplampreinigingsinstallatie
Velgen(4): LM AMG 5-spaaks 18 inch
Park Tronic System (PTS)
Verlichting: BI-Xenon+actieve bochtenverlichting [/list:u]
Basisprijs EUR 66.950,51
Uitrusting Avantgarde EUR 4.850,47
Lakwerk Metallic: Carneolrood EUR 1.338,23
Bekleding Nappa-leder: Pacificblauw EUR 3.284,00
Accessoires EUR 21.927,27
Totaalprijs EUR 91.890,85
Accessoires
Totaal: 21.927,27
[list]Velgen(4): LM AMG 5-spaaks 18 inch: 3.907,96
Verlichting: BI-Xenon+actieve bochtenverlichting: 640,38
Warmtewerend infrarood-reflect. gelaagd glas: 1.633,79
Airconditioning: autom. airco THERMOTRONIC: 1.149,40
Zonnekleppen met spiegelverlichting: 155,99
COMAND APS met geint.CC- CD/DVD-speler DVD-navi: 4.121,42
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar: 353,03
Luchtvering: semi-actief AIRMATIC Dual Control: 2.627,20
Bandenspanningscontrol. (RDK): 476,18
Memory pakket 1.313,60
Stoel: rechtsvoor elektr. bedienbaar met memory: 697,85 [/list:u]
Dus
C6 Exclusive HDi 74.000EUR
MB E320 CDi 92.000EUR
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
stel er komt een uitvoering v/d C6 met veel vermogen: 250pk of meer,
komt er dan weer DiRaVi? of 4 wiel aandrijving? want 250pk op de voorwielen met normale stuurbekrachtiging gaat niet echt goed, toch?
ik hoop dat ze dan weer DiRaVi gaan leveren
250pk 300pk 500pk, gaat allemaal gewoon door de voorwielen.
Het dikste Sm prototype had 300pk, er is een mafketel met een Cx met 900pk (lachgas). Vlak voor Citroen met de Xsara WRC reed, hadden ze 300pk in de voorwielaangedreven Xsara kit-car. En wonnen ze zelfs van 4wielaandrijvers.
DiRaVi is wel lekker, maar niet noodzakelijk, zie de Vectra OPC (265pk) of de USA VW Passat 3.6 (270pk) beide met voorwielaandrijving.
Bij Top Gear hadden ze ooit een getunede Alfa 147GTA met 350pk ipv standaard 250pk. Dat ging ook zonder problemen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ik heb op tv is een filmpje gezien van een slOpel astra OPC gezien met 240pk en die trok naar links als er gas werd gegeven.
of doen slopels dat altijd
MB E320 CDi 92.000EUR
DE C6 moet je eigenlijk met de E 280 CDI vergelijken dan heb je het zelfde koppel en ongeveer zelfde vermogen. En is de Merc toch iets goedkoper.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
als je in de C6 300 pk krijgt op de voorwielen dan mag je er denk ook wel traction control bij verwachten, dan heb je er helemaal geen problemen meer mee
(zover dat er niet al standaard opzit bij de huidige uitvoeringen)
ik denk zeker met het huidige gewicht zal de C6 met 300 pk nog steeds geen echt race monster zijn, waarschijnlijk wordt dat gewicht met meer vermogen ook weer zwaarder
@arjan_verkade,
Traction control is al standaard op mijn C5, dus ja, dat zit wel op de C6 (heet ASR voor het geval dat je het na wilt zoeken)
@ZX19d,
de 280CDI heeft standaard geen automaat, dus vooral daarom is hij goedkoper dan een 320CDI. Op iedere C6 is de automaat standaard. Bij MB betaal je 3.103 EUR voor een 7bak auto of 5000EUR voor een select pakket.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Motoren die ze gaan toevoegen zijn een 2.2 HDi 170 pk, leverbaar met handgeschakelde zesbak en een 3.2 V6 met 250 pk. Diravi en vierwielaandrijving zullen niet gaan verschijnen.
De voorwielen, met tractioncontrol daarop, zullen echt niet overbelast raken door die 250 pk. Immers, de auto is erg zwaar. Ik vond de C6 3.0 V6 bepaald geen sprinter; de 2.7 HDi met zijn hoge koppel overtuigde meer.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hallo, de genoemde 2.2 HDI 173pk met handbak en de 250-260 pk V6 benzine komen in de C6. Ook komt er nog een 220 pk V6 HDI, waarmee PSA nu nog mee bezig is.
Zoals Eveltwin eerder had vermeld wordt het maximale koppel van de V6 motoren begrensd door de Aisin aut.bak. Die is ontworpen tot ongeveer max. 440 Nm.
Van mij mogen de V6 motoren ook met handbak/sensodrive leverbaar worden om de prijs te drukken en meer vermogen c.q. koppel toe te laten.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !