In oktober 1999 heb ik een tweedehands Saxo gekocht. Deze hebben we jaren lang als eerste auto gebruikt. Sinds twee jaar hebben we een andere auto erbij maar de Saxo wordt nog steeds zeker 4 dagen in de week gebruikt.
Toen ik de Saxo kocht stond er 60.000Km op de teller. Inmiddels staan er dik 267.000 Kms op op de teller. Ik denk best veel voor een Saxo 1100 op benzine!
Wat zijn jullie ervaringen en wie heeft er en hogere kilometerstand met een vergelijkbare motor?
Ik lees graag.
Groeten,
Lex
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die TU motoren kunnen zeer hoge km.standen aan en dit is dan ook geen uitzondering.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekocht… Ik had een diesel genomen!
Mooie stand, als je er normaal mee on gaat hoeft het geen probleem te zijn. Vaak rijden mensen met een dergelijke auto alleen kleine stukjes. Dan slijt alles aanzienlijk harder.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De mijne heeft bijna 2 ton gelopen en loopt nog prima. Nagenoeg geen olieverbruik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De mijne (een standaard 1.1) is ook ongeveer zo oud. Hij heeft vandaag de 237.000 gehaald.
Weinig problemen, steeds netjes in onderhoud geweest.
Voor ik erin ging rijden heeft iemand er dagelijks lange stukken mee gereden.
Ik heb een jaar geleden een Saxo gekocht met nog geen 100k echte km’s. Boekjes en onderhoudspapieren erbij. Dacht dat ik een goed onderhouden, betrouwbare auto kocht. Heb afgelopen jaar ongeveer 15k gereden en meer dan 1000 euro aan kosten gehad. Saxo is nog steeds niet goed. Mijn Saxo is helaas geen goede.
C1 Ambiance 2006
Ik heb onlangs een Saxo 1.1i uit 1999 gekocht met bijna 95.000 kilometer op de klok. nu ongeveer 400km ermee gereden en rijdt echt lekker! pas 1000km distributie riem erop, sinds november nieuwe accu en volledige nieuwe uitlaat van motorblok tot eindstuk. Hopelijk nog veel leuke kilometers! ik hoop dat ik de 200.000 haal zonder al te veel investeringen en kosten!
Op de kleine 50K (benaderd men digitale kmstandenwijzer flipt ca 100 000km maar daar maak ik me niet druk in) die ik tot nu toe heb gereden hebben als onderhoud adal rechtsachter thermostaat koelvloeistof remmen voor schokdempers achter benzinefilter olifilters 10w40olie tot nu toe 550 euro tesamen gekost (Wel even de vermelding dat niets in officiële c-dealers is gebeurd en bijna alles zelf heb uitgevoerd. )
tothiertoe geen noemenswaardig olieverbruik enkel kleppendeksel zweet een beetje maar te weinig om die te vervangen vindt ik <100ml olieverlies /10 000km dus…
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Peugeot 106XR-156.000 kM.—> 1.1I van 1996
Geen olieverbruik en 7L/100Km.
Prima wagen!
even nog melden 6L/100km met 1.1 hfx motor
6 l red ik ook wel. het motortje in mijn Saxo is wel gezond!
C1 Ambiance 2006
Mijn 1.1 wordt dit jaar 12 en heeft nu net 25 520 km op de teller. Geen grote kosten gehad sinds ik hem een jaar geleden kocht (21 000km) Distributieriem vervangen en einddemper en een verbruik van 6-7l /100km
echt waar, 12 jaar en maar 25000 op de teller?!