7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De GTI T2 van Freek: weer 2 jaar APK
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 januari 2012 01:10 AM
  [ # 91 ]
freek schreef:

Ik zat even te gluren op de site van CX Basis. Wat een goede onderdelenvoorziening toch. Het lijkt wel of er steeds meer onderdelen beschikbaar komen. Mijn oog viel op een comlete set nieuwe koelwaterslangen voor 250,-. Lijkt duur maar is best schappelijk denk ik. Kan je weer jaren zorgeloos vooruit.
Heeft iemand enig idee hoe lang slangen meegaan? 25 jaar lijkt mij rijkelijk lang gezien de omstandigheden waarin ze verkeren. En kan je zien wanneer het kritiek wordt? Kunnen ze ook barsten zonder eerst haarscheurtjes te vertonen? Kortom: veel vragen!

ja hoor de slangen worden wak en zwak goed te voelen… ik heb ze bij mijn 22trs ook vervangen vermits ze zo’n rare bochten hebben kan je dat maar beter snel doen want een universele slang werkt niet op onze wagens…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 januari 2012 11:56 AM
  [ # 92 ]
puffel schreef:

Altijd leuk weer zo’n goed gekeurde wagen.
Rem ‘ns een aantal keren snoei hard en kijk dan nog eens naar die roest op de schijven, voordat je de klauwen uit elkaar gaat halen. Eerst remklauwen even doorbloeden en dan remmen, heb je wel kans dat het weer remt zoals het hoort.

het vreemde is wel dat de remproef op de remmentestbank geen probleem geeft. Dus de achterremmen doen het gewoon goed (genoeg) alleen ze grijpen aan op een klein deel van de schijf.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 januari 2012 12:06 PM
  [ # 93 ]

De remmen bank geeft toch vooral het verschil tussen links en recht aan? Dat mag voor de APK niet meer dan zoveel % verschillen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 januari 2012 12:20 PM
  [ # 94 ]

Achteruit rijden en hard remmen wil ook wel helpen, dan komt het gewicht meer op de achterwielen zodat die meer meeremmen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 januari 2012 12:20 PM
  [ # 95 ]

en het remvermogen wordt gemeten dus als dit groot genoeg is, is dat goed voor de APK.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 januari 2012 12:27 PM
  [ # 96 ]
fluidphreak schreef:

Achteruit rijden en hard remmen wil ook wel helpen, dan komt het gewicht meer op de achterwielen zodat die meer meeremmen.

Ik heb mij laten vertellen dat dit niet helpt.

Wat beter helpt is veel gewicht in de kofferbak gooien, door het extra gewicht achterin zal het systeem de achterremmen meer gebruiken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2012 12:59 PM
  [ # 97 ]
freek schreef:
puffel schreef:

Altijd leuk weer zo’n goed gekeurde wagen.
Rem ‘ns een aantal keren snoei hard en kijk dan nog eens naar die roest op de schijven, voordat je de klauwen uit elkaar gaat halen. Eerst remklauwen even doorbloeden en dan remmen, heb je wel kans dat het weer remt zoals het hoort.

het vreemde is wel dat de remproef op de remmentestbank geen probleem geeft. Dus de achterremmen doen het gewoon goed (genoeg) alleen ze grijpen aan op een klein deel van de schijf.

weet je zeker dat je de goede remblokjes hebt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 30 mei 2012 12:18 AM
  [ # 98 ]

nog even antwoord op de vraag van waterman van januari…. Nee ik ken de kwaliteit van de blokjes niet en heb eerlijk gezegd nog niet naar de achterremmen gekeken. Er zijn nu wat andere zaken:
- ondanks dat ik de tankvlotter in de winter heb vervangen ivm een benzinelucht bij een meer dan halfvolle tank stinkt het toch weer naar benzine met dit warme weer (en het rechter raam open). Iemand nog tips waar ik naar moet zoeken? Tankontluchting? (ik heb even in de rechter wielkast gekeken en geschud maar zie niets. Meer dan damp kan het niet zijn lijkt mij
- ik merkte al een tijdje dat de airco wat minder koelde. Na een blik onder de motorkap vond ik al gauw de boosdoener: de slang van compressor naar het expansieventiel (bij het schutbord) was vettig bij de aansluiting van het rubber op de aluminium moffen. Mag ook wel na 26 jaar. Dus eerst de airco leeg laten halen bij Airco Wilp: er bleek nog 250 gram van de 850 aanwezig te zijn. Op zich niet eens zo schokkend na 3 jaar wetende dat in een aircosysteem bij warm weer de druk zomaar kan oplopen tot 20 bar. Toen thuis de slang verwijderd en weggebracht naar RDN in Waalwijk waar ze een nieuwe slang kunnen maken met gebruik van de oude aluminium aansluitingen. Toen op zoek naar een nieuwe filter/droger en dat viel even tegen: de originele zijn echt schaars aan het worden en hij moet toch echt vervangen worden na opening van het systeem. Gelukkig kan RDN er een uit Italie laten komen maar daar is de prijs dan ook naar: 75,-. Dan de boel weer monteren en aanlsuiten (de filterdroger pas op het moment van vacumeren en vullen). Dan zal dan ergens volgende week moeten plaatsvinden. En dan heb ik weer een echt koelkastje Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 07:48 PM
  [ # 99 ]
freek schreef:

- ondanks dat ik de tankvlotter in de winter heb vervangen ivm een benzinelucht bij een meer dan halfvolle tank stinkt het toch weer naar benzine met dit warme weer (en het rechter raam open). Iemand nog tips waar ik naar moet zoeken? Tankontluchting? (ik heb even in de rechter wielkast gekeken en geschud maar zie niets. Meer dan damp kan het niet zijn lijkt mij

Heb ik ook… Sad
Bij de vlotter en aanzuiging heb ik de rubberring en de stalen bevestingingring vervangen.
Nu komt het dus nog ergens anders van achteren vandaan….

Schijnt een beetje een CX kwaal te zijn Confused

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 mei 2012 08:16 PM
  [ # 100 ]

Schijnt een beetje een CX kwaal te zijn

Nergens last van

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 11:13 PM
  [ # 101 ]

Bij de DS is dan de tankbuis en de rubber mof tussen de buis achter de tankdop en de buis op de tank de verdachte. Waarom weet ik dan weer niet hoe dat bij een CX zit? Ik beb ‘t probleem gelukkig ook niet - maar ‘t is soms lastig zoeken. Ergens loopt er benzine weg - maar waar?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 mei 2012 11:16 PM
  [ # 102 ]

Waarschijnlijk alleen de damp. Als je met open raam rijdt krijg je onderdruk in het interieur, waardoor de benzinedamp naar binnen komt

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 11:19 PM
  [ # 103 ]

Yep alleen damp, er ligt nooit een druppel onder of zijn er sporen dat er ergens benzine langs loopt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 12:14 AM
  [ # 104 ]

Een lek is een lek - of het nu damp is of zweten. Zeker omdat het bij een minder dan half volle tank niet optreedt (als ik het goed lees) zou ik zeggen dat er ergens een plek is waar iets kan ontsnappen. Een heel klein lekje verdamt voordat je het kunt zien ...

Profiel  
 
Gepost: 31 mei 2012 12:21 AM
  [ # 105 ]
freek schreef:

Toen op zoek naar een nieuwe filter/droger en dat viel even tegen: de originele zijn echt schaars aan het worden en hij moet toch echt vervangen worden na opening van het systeem. Gelukkig kan RDN er een uit Italie laten komen maar daar is de prijs dan ook naar: 75,-.

Heeft CX Basis die ook niet meer dan?  huh

By the way: RDN = goed adres! Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook