auto radio
janold
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 16 oktober 2011 12:32 PM

ik heb onlangs een nw autoradio gekocht een kenwood KDC-BT51U heb deze in de auto geinstalleerd maar iedere keer als ik de auto gestart heb moet ik de radio opnieuw installeren. nadat ik de auto van het contact heb gezet gaat de radio niet uit. hoe kan dil dit veranderen.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 oktober 2011 04:57 PM
  [ # 1 ]

of je moet langs de dealer en vragen of er een stekker, tussen moet worden gemonteerd, of dat je alleen de twee draden van je kenwood kabelboom moet omdraaien, vaak is het de eerste omdat de kabelboom van de standaard citroen radio heel anders is, maar er wel een standaard isso stekker wordt gebruikt. bij de twee de optie zit de geschakelde draad en de continu draad, omgekeerd. op de kabelboom zit dan op de geledraad en de rodedraad, manetje en vrouwtje stekkers die je kan om wisselen.

Profiel  

janold
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 20 oktober 2011 03:16 PM
  [ # 2 ]

beremans bedankt voor je reactie heb de gele en de rode kabel om gedraaid.
nu blijven de instellingen van de radio behouden.
alleen blijft de radio als ik de auto van het contact zet nog ongeveer 1 minuut door spelen
is dit normaal.

Profiel  

Blue Knight
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

- Xsara Picasso 2.0 16v exclusive automaat
Gepost: 25 december 2011 11:26 PM
  [ # 3 ]

Weet niet of dit goede topic is maar heeft wel met radio te maken. Ik denk dat dit ook nuttig is voor diegenen die een after marketradio in willen bouwen. In mijn xsara Picasso 2006 is door vorige eigenaar andere radio, cd speler en handsfree parrot 3100 ingebouwd. Sedert enkele maanden plotseling accu leeg. Werd vervangen omdat conclusie was dat die echt op was. Kort nadien weer enkele malen met lege accu gestaan als de auto 4 dagen of langer niet werd gebruikt. Wat bleek bij inspectie bij de dealer? Radio, cd en parrot waren verkeerd aangesloten. Resultaat een doorgebrande dynamo waardoor accu bij stilstand leegliep.  Dit werd (mede)  veroorzaakt doordat radio en parrot na afzetten contact nog enige tijd aan bleven staan. Volgens monteur dienen radio en andere apparaten na afzetten contact echt uit te gaan. Bij langere tijd stilstaan dus echt leeg. Bij dagelijks gebruik van de auto had ik geen probleem. In1 nacht ontlaad de accu nl niet zo veel dat je de andere dag niet meer kunt starten. Door garage is aansluiting Van de apparatuur op bsi op de juiste wijze uitgevoerd. Dit alles had voorkomen kunnen worden door juiste aansluiting bij eerste montage van de apparatuur. Mijn advies is dus om je apparatuur te laten controleren op de juiste montage om kosten te voorkomen. Als alles nog even aan blijft staan na afzetten contact klopt er dus iets niet.

Profiel  

mirgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 25 januari 2012 03:43 PM
  [ # 4 ]

Kun je ook de computergegevens van bezineverbruik nog in de display zien na in bouw van deze aftermarketradio

Profiel  

Blue Knight
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 januari 2012 05:11 PM
  [ # 5 ]

Computer werkt nog normaal, kan dus alle gegevens op display uitlezen behalve de gegevens over de radio. Zenderwisseling en volumeregeling kan nog steeds via stuurbediening.

Profiel  

mirgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 29 januari 2012 12:22 PM
  [ # 6 ]
Blue Knight schreef:

Computer werkt nog normaal, kan dus alle gegevens op display uitlezen behalve de gegevens over de radio. Zenderwisseling en volumeregeling kan nog steeds via stuurbediening.

Bedankt voor de snelle reaktie. Toch nog 1 vraagje. Ingebouwd is een Pioneer radio DEH 4300UB. Wat moet ik doen om hetzefde resultaat te krijgen ?

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 januari 2012 01:25 PM
  [ # 7 ]

dan moet er een stuurbediening interface er tussen, even googelen, (stuur bediening citroen) reken wel ergens op 140euro.(slik). en zit je radio inderdaad goed aangesloten, je zal echt dan niet de eerste worden die in eens met storingen komt te staan, de orginaile fabrieks radio is onderdeel van de auto en de computer, vraag dus even bij een orginele dealer van hoe en wat, want het verschild van bouwjaar, en verschilende verhalen in omloop.  jij verteld dealer je type citroen(kenteken **-**-**)en hun zien of er een aparte stekker tussen moet, weet alleen niet of dit ook zo is met de interface, dus of dat ze daar al de draden hebben gewisseld.

Profiel  

Blue Knight
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 januari 2012 03:42 PM
  [ # 8 ]

Had in mijn vorige Citroen C5 een JVC radio ingebouwd met gebruikmaking van interfacekabeltje. Kostte volgens mij ongeveer 5 a 6 tientjes. Weet niet precies meer maar in elk geval geen 140 euro. Heb toen de blauwe stekker niet aangesloten, alleen de iso aansluitingen. Ook toen bleef de radio nog ongeveer halve minuut na afzetten contact nog doorspelen. Dit schijn echter niet de bedoeling te zijn. Heb toen overigens nooit storingen gehad en kon ook toen radio nog vanaf stuurbedienen zonder weergave in display. Vond dat ook niet erg aangezien op de radio display af te lezen was. Ik weet niet hoe de vorige eigenaar van mijn auto de radio had aangesloten maar in elk gevalm niet volgeens de juiste methode volgens de citroenmonteur. Ik heb niet gecontroleerd op welke wijze de radio nu aangesloten is maar volgens Citroen wel op de juiste manier an de BSI en alles werkt zoals omschreven. Ik ga er van uit dat er nu ook een interface tussen zit. Ik zou, gezien mijn ervaringen, alles nog even laten contoleren door citroen dealer.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook