Ik heb het idee dat mijn DS wat helt naar de bestuurderszijde. Zowel in stilstand (laag) als in de normale rijhoogte. Klinkt dit bekend voor iemand?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De hoogte van je auto ( DS tenminste) wordt bepaald door de stabilisator stang die de linker en rechter veerarm met elkaar verbindt. De kogel gewrichten die dar bij zitten kunnen slijtage hebben en dan gaat ie scheef staan. Er is van alles af te stellen aan die installatie. haal de alu schildjes weg ( eerst je spatborden) en kijk! ( en huiver!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als hij in de laagste stand schuin staat , kan dit ook liggen aan versleten aanslagrubbers .
Zodra hij omhoog is zou dat dan niet meer mogen te zien zijn.
Let wel op met aan het spatbord te meten , beter is om aan de steunen van het chassis te meten .
Als hij achteraan schuin staat kan het zijn dat een van de kogels van de drukstangen gebroken is .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Misschien slechte draagarmlagers…. Staat de auto ook scheef in de hoogste stand?
m
Ik zal van het weekend eens precies gaan kijken wanneer de auto scheef staat. Zal beginnen met alle banden goed op druk te zetten en zorgrn voor een vlakke ondergrond
schuin
iemand nog een oplossing voor dit schuin hangen ?
dank u
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Banden aan de ene kant leeg laten, aan de andere kant harder oppompen…
Citroen!