Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is iets met 215 ook geen optie?
Standaard staat een T2 op 210, dus 205 is net een stapje terug.
Dan heb ik het puur over optisch, want qua grip zal je er op een moderne band best op vooruit gaan. Al hoewel TRXen bij droog weer het natuurlijk ook best aardig doen
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik weet nog niet hoeveel speling ik heb met deze LM velgen. setje is gekocht met 205 banden er op. eerst kijken of het past. als ik dan speling heb, vindt ik 215 ook niet erg.
met 215 heb je iets meer grip ?? EJ heeft 225 dacht ik… ?
pilot sport ps3 ong. 100 euro in 205, 150 euro in 215.
Primacy HP net onder de 100 euro in 205, en iets van 140 in 215.
zou de Primacy HP stevig genoeg zijn voor de T2 ? er staat ook `speciaal ontworpen voor high performance personenauto’s`.
energy savers maakt mij niet uit, een T2 drinkt toch wel
voor een sportieve band onder een T2 als lastindex 91 aanhouden, of liever iets hoger, zoals 94 ?
morgen eerst maar eens winterbandjes er onder zetten.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tja, was bezig voor de winterbandjes, en even een 16 inch velg+band geprobeerd achterop (voor zal altijd lukken).
die combi komt vrij ver naar buiten. de plastic wielkast afdekkap past nu niet meer. hogerop heb ik ergens tussen de 1 en 2 mm speling tussen de band en de buitenkant van de wielkast, hij loopt bijna tegen het buitenste inspectieluikje aan…...
heb nu eerst maar eens aan deze kant mijn winterbandje gemonteerd. morgen de andere kant, nog eens passen / kijken…
de afdekkap heeft onderaan een horizontale rand, kan je die ongegeneerd weg-dremelen ? of verliest dat paneel dan sterkte, en gaat ie wiebelen bij veel rij-wind ?
heeft EJ deze afdekkap aangepast ? EJ had toch verder niks aangepast in/aan de wielkast ??
ik moet nog even controleren wat de breedte en ET van deze Alfa velg is, staat ergens verstopt onder rem-stof van binnen.
net op leboncoin een fransoos met dezelfde velgen (zie bijlage). hij heeft de afdekkappen er ook niet op zitten op de foto (en vast ook niet en route).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gevonden ! bovenstaande is dus een 7J Alfa 156/GTV velg, ET 35, 16 inch.
die komt dus wat (te) ver naar buiten…...
ik weet niet of ik wil dat ie zo krap langs de buitenkant van de wielkast en het afdekplaatje van het inspectieluikje loopt…..
en ik moet dan de horizontale rand van de afdekkap er af dremelen…... en dan nog loopt ie er strak langs.
met een 16 inch velg in 6,5 J in iets van ET 42 zal ie wel vrij moeten zijn. dat zal er toch wel zijn ?
misschien maar even verder zoeken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Lichtmetaal in minder dan 7J is meestal lastig te vinden. Stalen velgen zijn meestal wat smaller. Er is geloof ik wel een alfa 16 inch 5x98 6.5J, ik dacht van onder de gtv of zo? Even uit mijn hoofd dacht ik wel dat 7J ET35 zal passen, want mijn velgen zijn ook 7J of 7.5J ET35.
215 is geen gangbare maat, dus de band is debiel duurder dan de 205. Ik zou het verschil in prijs er niet voor over hebben.
In mijn diverse experimenten is de eerste plaats waar kwa ruimte onoverkomelijke problemen optreden de binnenkant van de achterwielen. Bij mijn wielen zit er een paar mm tussen de velg en de rand van het subframe.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:Lichtmetaal in minder dan 7J is meestal lastig te vinden. Stalen velgen zijn meestal wat smaller. Er is geloof ik wel een alfa 16 inch 5x98 6.5J, ik dacht van onder de gtv of zo? Even uit mijn hoofd dacht ik wel dat 7J ET35 zal passen, want mijn velgen zijn ook 7J of 7.5J ET35.
In mijn diverse experimenten is de eerste plaats waar kwa ruimte onoverkomelijke problemen optreden de binnenkant van de achterwielen. Bij mijn wielen zit er een paar mm tussen de velg en de rand van het subframe.
dit setje komt ook van een GTV.
mijn 7J/ET35 setje zit dus vrij ver naar buiten. en bij jou experimenten zaten ze dus wat ver naar binnen… ?
ik kan wel die rand van de afdekkap er af dremelen, maar dan zit ie er nog steeds heel strak langs. ik weet niet of dat de bedoeling is.
deze velg in 7J/ET42 zal denk ik gewoon wel passen.
anders moet ik zelf even zoeken bij LM velgen, in welke versies (ET waarden) ze geleverd zijn, en dan zoiets bestellen. of even kijken of er een 6.5J alfa velg is in 16”.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
7J is breder dan de originele velg, dus verder naar binnen en naar buiten is logisch. En ik had het over onoverkomelijke problemen. Die rand moet er zowiezo af, en ik heb denk ik misschien 3mm tussen de band en de achterkant van de wielkast achter. Dat noem ik “passen”. Mocht ie aan de binnenkant tegen het subframe aankomen, dan zie ik dat als een “no go” probleem, wat ik ga geen stukjes van m’n subframe afslijpen om het te laten passen. Als de band bovenin de wielkast aanloopt dan is dat op te lossen met wat tikjes van een hamer, of door de inspectieluikjes te vervangen door een variant zonder randjes.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dan ga ik nog eens kritisch kijken of ik het ga redden met dit setje banden/velgen. eerst inschatten of het lukt met afdremelen van die rand, evt wat klopjes op de binnenkant van de wielkast, en dat inspectieluikje.
ik kon dit setje ergens oppikken, om te kijken of dit lukt. die fransoos rijdt er wel mee. maar ik wil wel de afdekkappen er op houden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik dacht dat dit die 16 inch alfa dingen in 6.5J waren, maar hang me er niet aan op, controleer het wel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Banden zijn DOT 3802, dus bijna 10 jaar oud.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
aha ! interessant !
oei, wel wat oud…..
6,5 J is wat smaller, maar dan zijn ze wel in ET 30,5, dus staan ze ietsje verder naar buiten…..
ook die zou je echt moeten proberen/passen…. zo op de gok is ook ze wat.
en dan voor 375…. voor dat geld heb je al bijna een nieuw setje (zonder banden).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bij Borbet bv kan je een ET bij deze velg krijgen van 40-60. is even als voorbeeld.
bij OZ kon ik dat nog niet zo snel vinden.
hier een andere, gezocht op de alfa 156. dan eens kijken of ze een velg hebben met ietsje meer ET.
zo is er wel wat mogelijk.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die velgen op marktplaats ging ook om de velgen, niet de banden. Je wilt zowiezo 205/55R16 voor een afrol die beter klopt met je snelheidsmeter.
6.5J is 12.7mm smaller dan 7J, en de ET van 30.5 is maar 4.5mm verschil met et30, oftewel deze 16 inchers passen gewoon op een CX, met iets meer ruimte over dan een 7J (1.85mm meer in theorie).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dit niks voor op een CX:
Ik weet alleen niet of die te krijgen zijn in de juiste maat…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
He, die ! Die had ik al eens ergens gespot. Zijn wel aardig, maar ook een soort klassieker. Dus ook klassiek geprijsd.
En dan de maten nog…....
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje