demuywo schreef:ah, dan zie ik de ligarex ipv de kogelhouder, maar dan nog zit het precies een beetje ‘uit den haak’ zoals wij zeggen. Nuja, morgen eens bekijken zoals je zegt, kan een vertekend beeld zijn op de foto.
‘uit de haak’ zeggen ze hier ook
maar dat is een beetje vertekend, zal morgen eens kijken voor een betere foto
het rubber hoesje zit over de kogelhouder behuizing, daar zit ook een groef in.
dan heb ik nog een rubbertje ter berscherming van de ligarex gedaan over het rubberhoesje.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kijk, dát is het plaatje!
Bedankt SPAM, jouw plaatje had ik al meegenomen naar de voiture voor afmonteren.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Zoals beloofd, hierbij nog extra plaatjes :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Soms merk ik een trilling bij het optrekken, enkel in 1ste versnelling. Achteruit ook.
Mijn motorsteunen zijn 20 000km geleden vervangen, alsook alle rubbers mbt ophangpunteb.
Met veel gepriemel kun je checken of de motorsteunen nog goed zijn, links en rechts.
Ik heb onderaan de steunen gevoeld en het cupje komt niet voorbij de bodem van de steun.
Is dit goed ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
of moeten de steunen er echt af om te checken of ze defect zijn ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. Als de rubbers zacht zijn voel je dat anders niet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Dan zou je de ‘91 mm’ moeten checken op de steunen als je er bij kan, zie wph. Deze maat is wel vann toepassing op een onbelaste steun.
Of de motor voorzichtig/langzaam opkrikken terwijl je dan kijkt wat de steun ‘doet’. Krijg je een idee van de speling.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Krikje eronder en twee boutjes eruitdraaien. Dan kan je voelen hoe los hij zit… Is niet veel werk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
OK, zal ik doen. Ik heb de steunen onbelast op 95mm gezet. Belast meet ik bijna 92mm. Allemaal goede voortekens dus, maar met de rubber kwaliteit lees ik vreemde verhalen en daarom wil ik dit checken.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
camemBert schreef:Dan zou je de ‘91 mm’ moeten checken op de steunen als je er bij kan, zie wph. Deze maat is wel vann toepassing op een onbelaste steun.
Of de motor voorzichtig/langzaam opkrikken terwijl je dan kijkt wat de steun ‘doet’. Krijg je een idee van de speling.
Je bedoelt toch 91mm BElast ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ja, natuurlijk 91mm belast. In wph staat de motor inderdaad met de motorsteunen op het losse steun/frame.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Mijn motorsteunen blijken toch in orde te zijn, ik ga het dus verder moeten zoeken.
Ik denk dat ik mijn aandrijfassen eens ga inspecteren.
Momenteel heb ik plots een LHM lekkage aan de bloc hydraulique :
check ff volgende link :
http://www.citrothello.net/Images 03/TEK BLOC HYDRAULIQUE DEMONT_08 big.jpg
Ik denk dat de o-ringen vervangen moeten worden, zijn deze van dezelfde maat als het stuurhuis bvb ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Bij verdere inspectie blijkt dat heel de bloc hydraulique lekt op zijn aansluitingen. En dat lekt op de motorsteun.
Ik denk dat de dame niet blij is met nachtelijke temperaturen. Ze staat al enkele weken buiten snachts om te zien of ze smorgens ‘vlotjes’ start. En dat doet ze goed, maar ze kan het niet laten om groen te pissen dat ze het niet leuk vindt..
De kachel heb ik ook onder handen moeten ze nemen. De kachel is er nieuw ingezet 4jaar geleden, maar gaf geen warme lucht meer, lucht debiet was volledig stilgevallen.
Wat blijkt ? de kachel bleek intern niet verstopt,maar de luchtkanalen waren dicht geslibt met stof.
De kachel is volledig gedemonteerd geweest en volledig doorgeblazen en guess what?
Ze blaast weer vanouds, ook met zo’n temperaturen, lekker warm.
Ik heb een klein kacheltje en ooit voorgenomen een groter kachel in te knallen, maar dat is absoluut niet nodig.
Na 20minuten is het behaaglijk warm in de wagen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige