











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd eerst warm rijden, dan gaat het prima naar mijn idee.
En hard rijden heeft een T2 ook niets van, 160+ op de snelweg is gewoon cruisen
tof! bedankt voor de tips allemaal! lekker actief forum dit
Leo een PM-metje gestuurd.
Ik ga dat lange T2 topic eens even lekker doorlezen.
Ik wil streven naar een belastingvrije of op termijn belastingvrije.
Het mag zowel een T1 als een T2 zijn.
Hoe zit dat eigenlijk met LPG bij belastingvrij?
Moet je de meerkosten als gevolg van LPG (als ware de auto niet belastingvrij) wel nog steeds als belasting betalen? Auto’s die op 31 dec 2011 ouder dan 25 jaar waren (alles tm 87) hoeven toch geen brandstofopslag te betalen? Dus nieuwe oldtimers die na 31 dec 2011 oldtimer worden moeten dat ineens wel. lekker is dat…
http://www.diks.nl/oldtimer-wegenbelasting?gclid=CJfQ6InI-K0CFYZJ3godc0ectg














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, niets aan te doen. Gewoon dokken dus. En ach, die paar tientjes kan je best missen. Die auto gaat toch een boel geld kosten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Freek, ik schreef “knallen” niet “raggen”.
Dat betekent o.a. (met opgewarmde motor!) doortrekken tot 4500 toeren en kruissnelheden van 140+ km/h. Dingen die ik de gemiddelde CX-rijder zelden zie doen, maar waar de GTi T2 in uitblinkt.
Afraggen is iets héél anders en dat bedoelde ik niet!
@waterman: goeie suggestie van die 20 RE.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik ben toch wel benieuwd waar je kruissnelheden van 140+ tegenwoordig nog in de praktijk kan brengen. Zelfs in Duitsland zijn de ongelimiteerde stukken tegenwoordig beperkt. Als je even gas geeft kan je al weer in de ankers, en dan alleen nog maar ‘s nachts.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb het onlangs nog even op de N 17 gedaan in Ierland. Dat mag helemaal natuurlijk niet en ze controleren er zelfs regelmatig….maar er is zo’n mooi breed lang stukkie waar niemand reed en waar je kilometers voor je kan zien.
Maar inderdaad, dat is dan voor mij de ultieme uitzondering met de GTI. Frankrijk lukt missschien nog wel? Nederland weet ik niet, ik rijd daar te weinig en kwam er voor het laatst nog voor de 130 km limiet.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
freek schreef:Ik ben toch wel benieuwd waar je kruissnelheden van 140+ tegenwoordig nog in de praktijk kan brengen.
Ik rijd iedere 6 weken naar Frankrijk. Op het stuk Nancy - Dijon kan je prima met 150-160 kruisen. Word je gesnaaid dan kost het je maar 90 euro. Dat risico neem ik dus gewoon want mijn auto rijdt heerlijk bij 150 op de cruisecontrol.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op de A6 na almere kan het ook prima!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Van 160 grofweg rechtuit rijden op de snelweg slijt zo’n ding niet. Alleen als je hard genoeg rijdt dat de lagers op hun donder beginnen te krijgen kan je denk ik je druk gaan maken over meer slijtage. Als je hem heen en weer gaat smijten over drempels, rotondes en a-wegen, dan slijt ie pas. Geloof me, ik heb een abonnement op onderste fuseekogels. Elke keer als ik er naar kijk kan er minimaal een nieuwe onder.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zie het nu pas. Maar toch even meepraten. Een turbo loopt bij een normale rijstijl op de snelweg wezenlijk zuiniger dan bijvoorbeeld een GTI. Rond de 1:10 is prima haalbaar. Is dat nou een verbruik waarvoor je 2 mile aan een gasinstallatie wilt uitgeven? Bij een GTI snap ik het, bij een Turbo een stuk minder.
En zoals sans-pareil en anderen ook aangeven: de rijstijl bepaald mede de onderhoudskosten. Mijn ervaring is dat een turbo je niet verleidt tot hogere bochtsnelheden (op één oor hang je toch) of hoge toerentallen (waarom zou je als een Turbo toch al vanaf heel matige toerentallen prima trekt) dan een eenvoudiger gemotoriseerde CX ...
Wel helemaal mee eens dat een Turbo er op Turbo-velgen prachtig uitziet




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De À 18 kun je ook rustig 180 rijden,behalve op maandag morgen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
bogaard77 schreef:Op de A6 na almere kan het ook prima!
inderdaad! Goed dat je het zegt, er ligt nog een acceptgiro te wachten van een ritje op dat traject






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Joehoe, Xander: nog even een tipje als je je toch aan ‘t oriënteren bent: Aanstaand weekend staan we (we = PR-Commissie) met de CX Club op de Oldtimerbeurs te Rosmalen (Autotron) om daar de CX en de CX Club te promoten. Er zal daar o.a. een zeer fraaie GTi Turbo 2 te bewonderen zijn. Misschien leuk/nuttig om alvast de smaak te pakken te krijgen en meer info in te winnen?
Uiteraard zijn jullie ALLEMAAL van harte welkom om lekker even te komen loungen met een hapje + drankje op onze sfeervolle CX-stand!
We staan in de Spijkerhal, da’s de ‘losse’ hal, naast de hal met handelaren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
leuk!
van hoe laat tot hoe laat is het?
gaat het gewoon door ondanks het koude weer en de pekel?
bedankt voor je contact trouwens.
ik ben alweer heel wat wijzer geworden over LPG in een CX en ook wat andere kwaaltjes.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Van 10:00 tot 17:00 op zaterdag én zondag.
Zie ook dit TOPIC. Dat ik dus bijna vergeten was aan te kondigen.
En het gaat uiteraard door, want alles is lekker verwarmd en overdekt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D