Verrassende aankoop van een Xantia.
Citinus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

- Xantia 1.8 16v elegance
- Xantia 2.0 16V VSX
Gepost: 22 januari 2012 05:20 PM

Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn Xantia VSX.
Per toeval heb ik een prachtige Xantia 1.8 16V automaat gevonden. De auto heeft 106000km erop zitten, en is nog als nieuw. Na de proefrit was ik verkocht, en heb ik deze dame aangeschaft.

Het verhaal gaat eigenlijk als volgt; ik heb vorig jaar de Xantia VSX aangeschaft met als doel de auto op mijn gemak keuringsklaar te maken en ermee te gaan genieten op zondagse dagen. Nagenoeg een paar weken na de koop kreeg ik de kans om een andere functie te gaan bekleden binnen mijn organisatie, met als gevolg dat de tijd die ik aan de auto wilde besteden opgaat in schoolse activiteiten en thuiswerk.

Aangezien de VSX te duur zou worden als ik deze door de dealer keuringsklaar zou laten maken, heb ik het besluit genomen om de VSX weer te verkopen aan een liefhebber.

Afgelopen zaterdag 21 januari ben ik op pad geweest om te kijken naar een Xantia voor mijn moeder. Mijn moeder heeft namelijk al enige tijd haar zinnen op een Xantia gezet, maar nu moest het er maar eens van komen! Een mooie Xantia 1.8 16V Eleganze lichtblauw metalic, werkelijkwaar een prachtige auto om te zien.

Aangezien een automaat ook interessant is voor mijn moeder zijn wij ook naar een zwarte Xantia automaat gaan kijken. Mijn moeder vindt de blauwe kleur beter bij haar passen dan een zwarte. (Lees: vrouwen kijken naar de kleur) Aangezien deze zwarte Xantia automaat in een erg mooie en goede staat is, zijn wij toch een proefrit gaan maken. Je raad het al, ik was op dat moment helemaal verkocht.
Wat een fijne auto is dit, geen rammeltje te horen, alle interieurdelen incl bekleding nog als nieuw, mooie glanzende zwarte lak, strakke besturing, erg vloeiende werking van de automaat, snelle motorreactie, erg stil, etc. De auto heeft ook nog eens een nette 106.000 km erop staan.
Toevallig waren die dag meer mensen die deze auto wilden bekijken cq een proefrit wilden maken, toen wij net terug waren van de proefrit stonden er mensen te wachten die na ons een proefrit met deze auto wilden maken. Ik heb aangegeven dat zij wel eens te laat konden zijn, aangezien ik tijdens de proefrit al min of meer het belangrijke besluit had genomen.

Kortom de koop is beklonken!!! cheese

Nu is het verhaal nog niet afgelopen!
Mijn vrouw was diezelfde zaterdag aan het werk, ik moest haar rond 18:00 uur ophalen van het werk. Je raad het waarschijnlijk al, hoe leg je dit nu uit!!! Wij nemen altijd samen de beslissingen van grote aankopen, en nu had ik erg impulsief op eigen initiatief een andere auto gekocht, zonder samen te overleggen.

Wat schetste mijn verbazing; toen ik vertelde dat ik een Citroën Xantia 1.8 16V automaat heb gekocht en dat deze bij aflevering een beurt + nieuwe APK krijgt, vond ze het helemaal niet erg, ze vond het zelfs erg leuk. Het blijkt dat mijn vrouw er helemaal niet blij mee was dat de VSX niet gebruikt kon worden doordat ik er geen tijd meer voor had, wat als resultaat had dat er een mooie fijne rijdersauto stond die de weg niet opmocht vanwege verlopen APK. Nu komt er op onze oprit een prachtige zwarte Xantia te staan die wel gebruikt kan worden.

Eind goed al goed dus, wij hebben op die zaterdag dus 2 Xantia’s gekocht, een blauwe voor mijn moeder, een zwarte voor ons en de gele Xsara (die van mijn moeder was) gaat naar mijn zus en zwager toe.

Hieronder de eerste foto’s van de zwarte Xantia, de foto’s zijn in de showroom gemaakt.

Hieronder de blauwe Xantia van mijn moeder.

Eenmaal het Citroën virus opgelopen, dan geraak je er nooit meer van af.  cheese

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 816

- Xsara diffrence 2
Gepost: 22 januari 2012 05:45 PM
  [ # 1 ]

leuk verhaal en mooie xantia,s veel plezier er mee cheese

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 22 januari 2012 07:01 PM
  [ # 2 ]

Heel mooi

Kijk even of de distributie al gedaan is. die moet namelijk gebeuren.( van de zwarte)

Groetjes Harry

Profiel  

Citinus
< 100 berichten
Rank

- Xantia 2.0 16V VSX
Gepost: 22 januari 2012 07:41 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de info, Harry.
Ik zal morgen de dealer vragen of de distributieriem vervangen is.

Groetjes Martijn

Eenmaal het Citroën virus opgelopen, dan geraak je er nooit meer van af.  cheese

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 22 januari 2012 09:30 PM
  [ # 4 ]

carrot ik moet bekennen dat ik hier jaloers van word! Dat mensen zulk soort prachtige auto’s nog inruilen tegenwoordig Smile

Profiel  

marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 816

- Xsara diffrence 2
Gepost: 22 januari 2012 09:39 PM
  [ # 5 ]

maar dat ze wel nu naar een citroen liefhebber gaan cheese  ipv export ofzo surprised

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  

Citinus
< 100 berichten
Rank

- Xantia 2.0 16V VSX
Gepost: 22 januari 2012 09:49 PM
  [ # 6 ]

Tja, ik weet nog dat ik dik een jaar aan het zoeken was geweest naar een nette, niet mishandelde Xantia voordat ik de VSX tegenkwam.
De zoektocht viel toen vies tegen, ik begrijp dat de Xantia 11 jaar of ouder is en dat deze auto´s nu eenmaal niet nieuw zijn. Maar de meeste Xantia´s die ik toen tegenkwam waren gewoon mishandeld op een enkeling na.
En dan kom je ineens op één zaterdag een erg nette Xantia tegen die gewoon als nieuw is, je zult begrijpen dat ik hier erg blij van wordt. Smile

Ik ben dus blij dat er mensen zijn die heel zuinig op hun auto zijn geweest, zodat o.a. ik nog veel plezier aan de auto zal hebben.

PS Het valt mij op dat veel Xantia´s zijn ingeruild voor een C5, dat zegt ook veel. Het Citroèn gevoel wordt toch erg versterkt als je eenmaal een Citroèn hebt gehad.

Profiel  

harryh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 22 januari 2012 10:10 PM
  [ # 7 ]

En dan zeggen mensen dat je trouwdag de mooiste dag van leven is…..

Meschien ben ik niet heel opjectief maar op 1 dag 2 mooie Xants mogen kopen vind ik leuker….

Succes met de dames!

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  

Citinus
< 100 berichten
Rank

- Xantia 2.0 16V VSX
Gepost: 31 januari 2012 12:00 AM
  [ # 8 ]

Afgelopen zaterdag 28 januari 2012, heb ik samen met mijn zwager de 2 Xantia’s opgehaald.

Wij zijn met de Xantia 2.0 16V VSX naar Alkmaar toegereden, waar mijn nieuwe aanwinst al op mij stond te wachten. Met enige pijn in mijn hart moest de VSX plaats maken voor de zwarte 1.8 16V automaat met 100.680km op de teller. Aangezien de verwarming van de VSX het niet meer deed, was het een lange koude rit. Afstand 106,9km. Het was lang geleden dat ik het zo koud had gehad en de pijn om de VSX bij de garage achter te laten was opeens een stuk minder. Vooral nadat wij met de zwarte Xantia mét verwarming weer op temperatuur kwamen. Desondanks vind ik die VSX toch een klasse bak, die 1a neus vind ik toch erg mooi. Maar goed, de laatste foto van de VSX, voordat wij door gingen naar Elst voor de blauwe Xantia.

Mijn zwager en ikzelf zijn onze reis vervolgd in mijn nieuwe aanwinst, de zwarte Xantia 1.8 16V automaat. Ik moet toegeven dat de auto werkelijk heerlijk zijdezacht rijdt. In vergelijking met die dure leasebak van mij vind ik deze Xantia veel fijner rijden, wat een genot. Smile
Na +/- 60km rijden stonden wij in Elst (Overbetuwe), waar de blauwe Citroën Xantia 1.8 16V Elegance klaar zou staan. Er is echter één maar… Men had ons nog niet zo vroeg verwacht, we waren er namelijk om 12:00uur. De auto was men nog aan het poetsen, of wij om 14:00uur konden terugkomen! Naja, zijn wij maar effe naar Arnhem gereden, even op en neer.
Maar goed om 14:00uur reden er 2 Xantia’s achter elkaar van Elst richting Etten-Leur NB, kruissnelheid zo rond de 130km/h. Na een uurtje toeren (114km) waren wij weer thuis, ik heb van dat moment gebruik gemaakt op de Xantia’s gezamelijk op de foto te zetten.

Wat een mooie auto’s.  tongue wink

Kortom de blauwe Xantia is nu van mijn moeder, en die is er nu heel gelukkig mee.
De zwarte Xantia is nu in ons (Mijn vrouw en ikke) bezit. Diezelfde zaterdagavond ben ik samen met mijn vrouw gaan toeren, zomaar! Gewoon genieten! Mijn vrouw heeft nog het grootste stuk gereden, en zij was niet van het stuur weg te slaan. Laughing

Missie geslaagd.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 31 januari 2012 12:17 AM
  [ # 9 ]

Mooi gedaan. Ik kan bevestigen dat ik na lange ritten in dure niet nader te omschrijven Duitse limosines, ik altijd weer graag met de Xant naar huis ging. En nu in de XM….Hele mooie kleuren!

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 31 januari 2012 07:37 PM
  [ # 10 ]

mooie wagens tinus!!!!

zelfs je ma aan de xantia dat zal voor haar een stuk fijner rijden dan die xsara!!!!!

Maar ff een stukje rijden en dan niet ff showen Sad

veel plezier ermee!!!!!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Citinus
< 100 berichten
Rank

- Xantia 2.0 16V VSX
Gepost: 31 januari 2012 09:08 PM
  [ # 11 ]

Het was al laat Stan, Rolling Eyes 

Binnenkort zie je mijn Xantia, ik ben ook erg benieuwd naar jouw Xantia.
Een foto is toch anders dan in het echt natuurlijk.

Groetjes Martijn

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook