Het Koppelings pedaal ligt erg diep, ik heb zelfs al een rubberen ring van een halve cm tussen het hefboompje en kabel geprutst,maar het pedaal is nog erg laag.
Het aangrijppunt van de koppeling is dan ook erg diep.
Is dan de koppeling versleten? (pakt wel perfect,merk niks van doorslippen )
Of is de kabel gewoon te lang!? Misschien iets inkorten?
Het een xsara 16i 8klepper 1e model.
p.s. passen de koppelingplaat en drukgroep uit een TU3 ook in een TU5 ? (heb nog een nieuw setje liggen van een TU3,voor het geval dat)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe bedoel je erg diep?
Het pedaal gaat toch tot op de bodem van de auto? Het is idd een vrij lange slag bij een Xsara.
Ja klopt, het pedaal krijg je tot op de bodem.
In feite moet ik een lange slag maken om écht te ontkoppelen
Ik heb ook nog een C15 ‘91 TU3 motor,en die zit weer veel hoger (aangrijppunt)er is niets aan te stellen bij die xsara.
Nadat ik er een rubberen ring tussen heb gedaan komt het pedaal omhoog (niet meer in lijn met rem en gas)
Zou ik de kabel inkorten;dan komt het pedaal nóg verder omhoog!
Is het bij de meeste Xsara’s, dat het pedaal laat pakt??
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet hoe het af te stellen is, maar als het aangrijppunt vrij bovenaan zit vind ik dat niet prettig.
Dat is bij mijn Xsara ook zeker niet het geval.
Al heb ik wel in Xsara’s gereden waar dat wel het geval was.
Uploaded with ImageShack.us
Mail voor een volledige omschrijving.
Succes
Kan zijn dat m’n houding achter het stuur wat moet veranderen;b.v. stoel wat naar voren!
Ik kan bij optrekken de wielen laten doorslippen,van ernstige slijtage is nog geen sprake ,denk ik!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)