Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Lijkt me geen geld!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
inderdaad ook niet duur. Verschil zit ‘m in het onbreken van de output: de 2 m lange kabel moet in de usb poort van een laptop.
En dat heeft een voordeel maar ook een nadeel. Voordeel is wellicht de betere beeldkwaliteit (maar dat hangt natuurlijk ook af van de lens en sensor). Nadeel is dat je een laptop dichtbij moet kunnen plaatsen omdat je manouvreert door de info op het scherm. En dat is best lastig is mijn ervaring nu. Soms is het spiegelbeeld of op z’n kop. Ik heb hem nu een paar keer uitgeprobeerd en hij heeft z’n nut al bewezen. De informatie op het schermpje is voldoende scherp maar de foto’s missen wat contrast en zijn wat korrelig door de lage resolutie. Maar het is wel verdomde handig gebleken als je een op een plek wilt kijken die met het oog niet zichtbaar is, bijvoorbeeld om blind een boutje ergens in te draaien maar dus ook voor de carosserie inspectie. Bij het inbouwen van een carkit had ik tapijt losgehaald onderaan de A stijlen. Hier zitten ronde gaten waardoor je in de deurstijlen kan kijken. Zo op het oog prachtig in de ML. Maar bij inspectie met de endoscoop vond ik wel degelijk roest: fel rode plekken. En niet onderin bij de dorpels waar wel ML zit maar juist in hoeken bovenin de deurstijl. Gelukkig niet dramatisch en geen gaten zoals Frank ze bijv had maar het bewijst toch maar weer dat je niet altijd kan vertrouwen op antiroestbehandelingen. De constructie is zo complex dat je echt een kenner moet zijn op de ML op alle plekken te krijgen.