Ja, Wim en Waterman, dat is allemaal fraai, en ik heb de schoteltopic wel gevolgd, maar, we hebben dus
geen tweede wagen die we kunnen gebruiken als ik de schotels opstuur naar verweggistan. Ik denk wel dat
dat, zeker naar hoe tevreden jullie hier over zijn, de beste oplossing is. daarom dus was ik op zoek naar een tweede
setje schotels, identieke dus, om evt die op te sturen.
Voor nu wordt het de struinrondecircel wat oprekken, hoorde gister van een citroenensloop in haute savoye die een
redelijk aantal xms heeft staan. Is een aardig eind weg en hooggelegen, dus sneeuw , takkewinter:), moet alleen
nog achter de details aan.
En boogaard als dat zo is, zou mooi zijn, aan dat soort dingen kan ik wel komen. even vragen straks.
Groeten!!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
bogaard77 schreef:Is dat toevallig niet het verloopje dat in een DSremaccu zit?
Dat zou wel erg toevallig zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
le sud schreef:Ja, Wim en Waterman, dat is allemaal fraai, en ik heb de schoteltopic wel gevolgd, maar, we hebben dus
geen tweede wagen die we kunnen gebruiken als ik de schotels opstuur naar verweggistan.
Het schoteldrama wordt m.i. nogal overdreven.
Als de bolle stalen buitenkanten niet zijn doorgerot en het rubber ziet er nog enigszins origineel uit zou ik gewoon doorrijden.
Scheurtjes hebben ze bija allemaal. Dat rubber wordt niet op trek belast.
Heb je foto’s van die dingen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Overdreven vind ik een groot woord. Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe goed de schotel is. Als de ‘UFO’ hoog staat t.o.v. de montageplaat, of het staal is zichtbaar doorgerot dan is het een tijdbom.
Naar mijn mening kun je het beste een paar keer per jaar je vingers onder de UFO steken. Merk je dat daar steeds meer ruimte komt dan wordt het tijd om aan vervanging te denken.
Ik ben het wel met Jan eens dat je niet in acute paniek moet raken.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eén ding is zeker: citroën heeft niet veel geleerd van de veerschoteldrama’s bij de Xantia en Xm. Ook bij de C6 komt het voor namelijk…......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
waterman schreef:Eén ding is zeker: citroën heeft niet veel geleerd van de veerschoteldrama’s bij de Xantia en Xm. Ook bij de C6 komt het voor namelijk…......
Zo, zo, Nu al?
Het zou mij niet verbazen als in de vervangings-statistiek die schotels een zeer ondergeschikte rol spelen. Het komt (te) weinig voor en bij dan ook nog bij bejaarde auto’s.
Voor het slachtoffer erg vervelend, voor Citroen nauwelijks een punt.
De economische wetten zijn hard en medogenloos.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zal de foto eens opzoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:waterman schreef:Eén ding is zeker: citroën heeft niet veel geleerd van de veerschoteldrama’s bij de Xantia en Xm. Ook bij de C6 komt het voor namelijk…......
Zo, zo, Nu al?
Het zou mij niet verbazen als in de vervangings-statistiek die schotels een zeer ondergeschikte rol spelen. Het komt (te) weinig voor en bij dan ook nog bij bejaarde auto’s.
Voor het slachtoffer erg vervelend, voor Citroen nauwelijks een punt.De economische wetten zijn hard en medogenloos.
V.w.b. directe kosten voor Citroën nauwelijks een punt. Reputatieschade is vervelender. Met de C6 probeerden ze heel erg vertrouwen te krijgen als betrouwbare auto, en gezien de betrouwbaarheidsstatistieken is de C6 ook heel betrouwbaar vergeleken met andere auto’s in het segment. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard, dus dit zullen ze wel niet fijn vinden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
reacties cool
Kwam er gister achter dat mijn digicam is overleden. De oude trust deed het best goed vanaf 2001…*
Ik ga van de week voor een ander, tis niet anders, maar ik zal zeker wat foto,s nemen.
Foto’s dus van de hoogte van de schotels en van de onderkant id wielkast als ik het goed begrijp?
komen er aan, even geduld aub.
groeten
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !