Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
amai, al drie dagen bezig met dat domme knipperlicht, nuja, zo’n nieuwe fitting besteld, wat geklooi om alles (vooral die veer) er mooi in te krijgen, ok, zit erin, dan dat lampje, ja, waar is dat lampje nu weer? (moet je natuurlijk ook kleine koters rond je hebben, lampje ligt waarschijnlijk al in een knutseldoos) nuja, vandaag nieuwe lampje halen, monteren, okee, werkt, kapje erover, what the **** !? lampje net te groot, kapje kan er niet over… toch maar wat geprobeerd want het scheelt geen haar… nuja, toch een haar blijkbaar want het lampje is niet meer… denk niet dat ik direct aan die treiterslang begin
btw, gewone benzineslang willen ze mij hier niet meegeven voor LHM, wordt week zeggen ze… dan toch maar een imitatie bestellen (hey, nog eens verzendkosten :p)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een onzin. Benzineslang kan prima tegen LHM. Bij mijn sm houdt dat al 100.000km.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, als jij het zegt, dan ga ik morgen eens gewoon een ‘benzineslang van 8mm’ halen, voor benzine
weet jij soms of dat speciale ‘kleine’ lampjes zijn voor de knipperlichten achter zodat dat kapje erover kan? De ‘bol’ van dat lampje was net te groot voor het kapje…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan, af-fabriek horen er 15 watt (tot 69) of 18 watt lampjes in. Die bollen zijn iets kleiner…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, in instructieboekje staat 21 Watt?
dan probeer ik die 18 Watt’ers eens, en doe ik het kapje mee…
bedankt!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
uit verveling toch maar begonnen met het verwijderen van de retourslang van het stuurhuis, zie eerste foto, ik vermoed toch dat het de retour is van het stuurhuis, (midden boven zie je nog het uiteinde stalen leiding, en midden onder de aansluiting op de hoofdretourleiding?) maarbij het verwijderen zie ik dat dit een benzineslang van 8mm is, en ik heb een retourslang besteld van 5mm (zie foto 2, oude van 8mm en nieuwe van 5mm)... heb ik nu verkeerd besteld, of hebben ze vroeger er gewoon een 8mm opgestoken en de spanbanden wat meer aangedraaid?
dan voor de zekerheid, in het midden van de derde foto, dat vierkant blokje, en dan links zit daar die gevlochten zwarte slang op, dat is toch de treiterslang hé? (loopt naar de bovenkant van de HS regelaar)
dank voor de info alleszins
Op deze link naar mij site staan wat overzichtjes…
http://www.SPAM/@ds/fr_30oktober2010.html
Afmetingen retourslang voor het stuurhuis zijn: 5mm binnen 11mm buiten en lengte 270 mm te vinden in HWPB: 3-394/6
Ik heb ook een overzichtje gemaakt van de hydrauliekleidingen:
http://www.SPAM/@ds/@ds_leidingen.html
Voor demensen die aan de leidngen gaan trekken
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
bedankt SPAM, ik heb dus toch de juiste slang besteld… (5x11mm) die kan er dan vanavond op, ik vraag me dan wel af waarom er een 8mm slang op zat? nuja, misschien is dat de reden van mijn lekkage, we zullen zien… mooie overzichtjes!
PS er kwam toch wel wat LHM vrij bij het loskoppelen van deze 2 leidingen… lekker als dat zo in je oor loopt… ik ben in hogere ‘spheren’ vandaag, hahaha
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, ik denk dat ik al weet waarom er een 8mm op zat, die 5mm is daar dus niet op te duwen… dat moet wel erg spannen als dat erop zit, je zou je afvragen waarom er nog een spanbandje rond moet!?
Zijn er eigenlijk nog tips om die slangen daarop te ‘duwen’ want zowel de treiterslang (benzineslang 8mm) als die retourleiding van 5mm hebben er precies geen zin in.. (nochtans een halfuur voor de kachel gelegd)
en dan blijft het juiste lampje voor het knipperlicht ook nog onvindbaar in de automaterialen zaken hier…
en nu even iets anders, want ik heb het wel even gehad ...
Blijf de moed erin houden
De slang warm maken zal niet veel helpen, het is een behoorlijk stugge slang. Wat ik altijd deed was een tang gebruiken waarvan de bekken open gingen bij het indrukken van de tang ( dus net omgekeerde werking van bijvoorbeeld een punttang). Ik deed de slang heel voorzichtig optrompen zodat hij wat flexibeler was, met een beetje geweld druk je hem dan zo op de leidingen.
Je kan desnoods ook een grote priem of kruisschroevendraaier gebruiken en die in de slang duwen en het gat wat uit te lubberen ( wat een woord ).
Wat betreft je knipperlichtje , het is toch echt zo’n lampje:
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&itemId=866&returnId=109
12 volt 21W / B15
En nogmaals : hou moed… laat je niet door die oude dame driftig maken, ze wilt alleen maar aandacht
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dan gaan we ze morgen wat uitlubberen hé... morgen
dat lampje, indeed bij Citroworld, kost 1,60, en met verzenden naar BE 15,80€ geloof ik, das een beetje duur voor 1 lampje, maar de standaard lampen hier van 21watt/12 V zijn 26,5mm diameter, en das ongeveer 1mm teveel…ze passen er niet in (heb 3 zaken gedaan vandaag)
nuja, we proberen morgen nog eens, hehe :p bedankt voor de tip.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
origineel is het een klein bolletje 18 watt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
na meer dan 3 uur ‘tsjaolen’ zitten ze erop, die treiterslang ging plots vrij vlot, klein halfuurtje en ze zat erop en vast, maar die retourleiding van het stuurhuis was andere koek, bovenkant ging er ook vlot op, maar de onderkant, op dat T stuk dus, daar ben ik bijna 2 uur mee zoet geweest… je kan ook je hand niet rond de leiding pakken, want dat T stuk zit helemaal tegen de binnenkant van je wielkast, en daar ziitten dan nog een paar lekker scherpe vijsjes ook uit, grrr
ik heb alleen gemerkt dat ik al die slangen ongeveer maar een centimeter op de vaste leidingen krijg, verder willen ze echt niet… hoort dit zo, of moeten ze er soms echt volledig op (bij stuurhuis wel 5cm?!) straks de auto eens op druk laten komen, en dan paar dagen laten staan, en zien of het lekken gedaan is…
lampje voor pinker is besteld bij Tom V. , zou 21 Watt moeten zijn volgens het boekje, nuja, we zien wel weer
De aanhouder wint altijd